Gå til innhold

Hva er en god lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser mye negativt om lærere her og i media.

Hva var en god lærer for deg da du var skoleelev?

Hva mener du kjennetegner en god lærer nå i voksen alder?

Anonymous poster hash: fd8c8...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min beste lærer var han som fikk matte til å virke enkelt. Han klarte å forklare teknikken på en lettfattelig måte, sånn at jeg forsto det som tidligere hadde vært umulig å forstå.

Utover det, handler det for meg om å kunne kommunisere med elevene på en normal måte, se på de som barn/ungdommer og ikke som problemer.

Jeg har hatt mange dårlige lærere, jeg har ofte trodd at det er flere dårlige enn gode lærere. 
Verstingen var han som sto med boken i hånden når han skulle lære oss noen triks om hvordan å spille basketball. 

-Nå pakker du sånn, løper sånn. Sa han, mens han leste fra boken. 

Ikke prøv å lære bort noe du ikke kan!

Anonymous poster hash: 0309f...304
Skrevet

En god lærer er den som engasjerer elevene, og som får fram det beste i hver elev. En god lærer ser hver elev som en person, ikke bare "et nummer i rekken". 

Anonymous poster hash: 59068...4ff
Skrevet

En virkelig god lærer er en som virkelig elsker jobben sin, bryr seg om elevene og skjønner at det å være lærer faktisk er mer en livsstil enn et yrke. At de er faglig sterke og pedagogisk anlagt er også nødvendig.

Anonymous poster hash: 78ec0...f20

• 7 måneder senere...
Skrevet

Ser at denne tråden er veldig aktuell i dag. :)

Synspunkter? Jeg ser at arbeidstid og forberedelser ikke er nevnt. 

Anonymous poster hash: 0309f...304
Skrevet

En god lærer er en person som har autoritet nok til at elevene ikke kødder i timen, og som klarer å engasjere flest mulig. Engasjerte elever lærer lettere enn de som sover i timen, derfor er det veldig viktig at læreren appellerer til hver enkelt elev i den grad det går. 

Anonymous poster hash: e33d0...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...