Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #1 Skrevet 28. desember 2013 Leser mye negativt om lærere her og i media. Hva var en god lærer for deg da du var skoleelev? Hva mener du kjennetegner en god lærer nå i voksen alder? Anonymous poster hash: fd8c8...d18
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #2 Skrevet 28. desember 2013 Min beste lærer var han som fikk matte til å virke enkelt. Han klarte å forklare teknikken på en lettfattelig måte, sånn at jeg forsto det som tidligere hadde vært umulig å forstå. Utover det, handler det for meg om å kunne kommunisere med elevene på en normal måte, se på de som barn/ungdommer og ikke som problemer. Jeg har hatt mange dårlige lærere, jeg har ofte trodd at det er flere dårlige enn gode lærere. Verstingen var han som sto med boken i hånden når han skulle lære oss noen triks om hvordan å spille basketball. -Nå pakker du sånn, løper sånn. Sa han, mens han leste fra boken. Ikke prøv å lære bort noe du ikke kan! Anonymous poster hash: 0309f...304
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #3 Skrevet 28. desember 2013 En god lærer er den som engasjerer elevene, og som får fram det beste i hver elev. En god lærer ser hver elev som en person, ikke bare "et nummer i rekken". Anonymous poster hash: 59068...4ff
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #4 Skrevet 28. desember 2013 En virkelig god lærer er en som virkelig elsker jobben sin, bryr seg om elevene og skjønner at det å være lærer faktisk er mer en livsstil enn et yrke. At de er faglig sterke og pedagogisk anlagt er også nødvendig. Anonymous poster hash: 78ec0...f20
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Ser at denne tråden er veldig aktuell i dag. Synspunkter? Jeg ser at arbeidstid og forberedelser ikke er nevnt. Anonymous poster hash: 0309f...304
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 En god lærer er en person som har autoritet nok til at elevene ikke kødder i timen, og som klarer å engasjere flest mulig. Engasjerte elever lærer lettere enn de som sover i timen, derfor er det veldig viktig at læreren appellerer til hver enkelt elev i den grad det går. Anonymous poster hash: e33d0...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå