Gå til innhold

Hva har jeg rett på?


bebis1

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg tar for tiden nettstudie som er ferdig i slutten av juni, planen var å gå høyskole i august, men har nå blitt gravid og har termin i begynnelsen av august. 

Jeg jobber 60% (3 dager i uken) på et gamlehjem som vikar. Har jobbet der siden august. Har en lønn på rundt 10 000 i mnd.

Hva har jeg rett på av penger? Jeg har lest på sidene til lånekassen at hvis man tar høyere utdanning (noe som var planen, men skal søke permisjon et år) og samboeren har under 24 000 i mnd. har jeg rett på ca. 10 000 fra lånekassen. 

Stemmer dette? Selv om jeg tar nettstudie nå og ikke høyere utdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet så gjelder ikke det nettstudier. Har du fått plass på studier fra høsten? Hvis ikke så vil det best være å jobbe så mye du kan frem til permisjon (eller minst 6 av de siste 10 mnd) så du kan ta ut fødselspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt det må du ha hatt rett på lån/stipend i minst 6 mnd og være registrert som student for å ha rett på det. Så spørsmålet blir jo da om nettstudiet du nå tar gir deg rettigheter i lånekassen eller ei. Gjør de ikke det får du ikke noe.. Men foreldrepenger vil du jo ha rett på basert på den lønna du har.... 



Anonymous poster hash: e7b34...acc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fullt lån hos lånekassen nå, men setter penge av, da jeg ikke har bruk for de :) Hvis jeg består eksamen til sommeren vil jeg få 40% av lånet omgjort til stipend, så det er nå penger som kommer godt med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...