Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Hadde du blitt med din venninne til psykolog om hun spurte deg? Eller ville du vært redd det ble for nært? Anonymous poster hash: 7a63b...41e
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Dersom en venninne følte hun trengte meg der så hadde jeg selvfølgelig stilt opp. Er det ikke det venner er for da?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Hadde hun uttrykkelig spurt meg om det, så ja, men ikke hvis det bare ble sagt f.eks. "Kanskje du har lyst til å bli med meg?".
me_87 Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Selvsagt hadde jeg stillt opp! Trenger hun min støtte så er jeg selvsagt der.
Gjest ________ Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Hadde blitt med, stort skritt å ta for venninnen din og jeg ville ha støttet og hjulpet henne ved å møte opp
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Takk for svar. Jeg er venninnen...jeg skal om noen uker og har spurt min venninne da jeg ikke tror jeg greier det. Hun er redd det skal bli for nært for henne og vil jeg skal gå selv. Ble litt lei meg. HI Anonymous poster hash: 7a63b...41e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Jeg hadde blitt med, iallefall om det var en nær venninne.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 kan det hjelpe om du spør om hun vil følge deg og evnt sitte utenfor da? Hva er det som gjør at du ikke tror du greier det? jeg går til psykolog og det er sikkert andre her og som har erfaring de gladelig deler med deg, så det kan bli lettere å forberede seg Anonymous poster hash: d6df5...ac9
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Men vet hun hvorfor du skal til psykolog? Har du evt noen andre du kan ta med deg?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #12 Skrevet 27. desember 2013 Men vet hun hvorfor du skal til psykolog? Har du evt noen andre du kan ta med deg? Ja hun vet hvorfor jeg skal. Det er bare henne jeg har betrodd meg til så jeg har ingen andre heller. Orker ikke spørre igjen for jeg vil jo hun skal ville det av seg selv ikke fordi jeg maser liksom. Jeg ender vel opp med å ikke gå...og det er for dumt det og :-/HI Anonymous poster hash: 7a63b...41e
<3 2G <3 Skrevet 27. desember 2013 #13 Skrevet 27. desember 2013 Spør henne om det blir lettere å "bare" følge deg? Heller det enn at du ikke klarer å dra.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #15 Skrevet 27. desember 2013 Uten tvil! Hadde dradd henne med etter håret hvis hun hadde tvilt selv! Anonymous poster hash: e044f...7ab
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. desember 2013 #16 Skrevet 27. desember 2013 Men vet hun hvorfor du skal til psykolog? Har du evt noen andre du kan ta med deg? Ja hun vet hvorfor jeg skal. Det er bare henne jeg har betrodd meg til så jeg har ingen andre heller. Orker ikke spørre igjen for jeg vil jo hun skal ville det av seg selv ikke fordi jeg maser liksom. Jeg ender vel opp med å ikke gå...og det er for dumt det og :-/HI Anonymous poster hash: 7a63b...41e Men MÅ du ha henne med inn? Hjelper det deg om hun bare følger deg, og så venter utenfor? Da blir det jo evt mindre "nært" for henne, om det er det hun er redd for, samtidig som hun er der og på en måte pusher deg til å dra. Når det er sagt skjønner jeg ikke helt hvorfor hun ikke ønsker å hjelpe og støtte deg i dette, men det er meg. Hvorfor hun tenker som hun gjør er det vel bare hun som kan svare på.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #17 Skrevet 27. desember 2013 Skulle heller vært venn med en av dere ;-). Dere er nå gode da :-) HI Anonymous poster hash: 7a63b...41e
valkyrien Skrevet 27. desember 2013 #18 Skrevet 27. desember 2013 Nei, men det er fordi jeg har mer enn nok med egne problemer.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #19 Skrevet 27. desember 2013 Jeg hadde med meg en venninne første gangen! Men hun bare fulgte meg og ventet til jeg ble ropt opp. Det var en stor støtte for meg! Men å ha med venninnen inn, synes jeg ikke er en god idé... Anonymous poster hash: 84eab...f13
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #21 Skrevet 27. desember 2013 Jeg har vært med to venninner til psykolog. Hun ene var en nær venninne, der jeg visste en del om problemene hennes. Gikk veldig fint, men det er nok fordi vi er så åpen og trygg på hverandre i utgangspunktet. Hun andre var en ikke fult så nær venninne, og jeg visste ikke mye om problemene hennes. Jeg trodde det kom til å gå som med venninne nr. 1, men hun siste her hadde problemer hun ikke engang hadde nevnt for meg. Ble veldig tatt på sengen, følte jeg, og ble veldig utilpass. Ble et sjokk, rett og slett, og jeg ville bare flykte... Kan jo legge til at jeg har gått jevnlig til psykolog i en god del år nå, og har noen tunge diagnoser. Det krasjet totalt med siste venninnes psykologbesøk, og det ble alt for mye for meg. Jeg vet ikke hvor åpen og ærlig du og venninnen din er med hverandre, men om hun ikke vet alt du vil snakke med psykologen om, må du forberede henne. Første møte med psykolog er også kanskje en bli-kjent-time, der ikke alt skal frem? En god støtte å ha, tenker jeg. Men husk at hun kun er en støtte, og ikke en til terapeut. Men, ærlighet! Anonymous poster hash: c1c2d...821
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #22 Skrevet 27. desember 2013 Jeg hadde blitt med uten problemer. En venninnes problemer blir aldri for nært for meg. Har sett og hørt det meste så skal en del til før jeg føler meg ubekvem. Anonymous poster hash: 7a1c8...688
Iiiiik Skrevet 27. desember 2013 #23 Skrevet 27. desember 2013 Det er du som skrev for en stund siden og som hadde fortalt din venninne om noen barndomsopplevelser? Jeg skjønner at venninnen din kan bli skremt av at hun føler at hun på et vis får ansvar for ditt psykiske velvære. Først åpnet du deg for henne, så hjalp hun deg å ta skrittet mot å søke behandling og nå trenger du henne i første psykologsamtale også. Det er dumt at hun ikke klarer å ordsette dette bedre enn at det blir for nært for henne. Jeg tror hun frykter at hun må være krykken din gjennom hele denne prosessen. Kan du ta kontakt med henne på nytt og si at du skjønner at hun kan synes det blir mye og at det du trenger henne til er å komme deg til den første timen. Dere kan evt også gjøre en avtale om at dere er sammen den siste timen før du skal dit, på veien til psykologen, på venterommet og de første 10 minuttene inne hos psykologen. Ikke dropp ut av tilbudet du har fått av denne grunnen i hvert fall! Skjønner at du blir skuffet altså, dette er jo stort for deg og et vanskelig skritt. Jeg ville ikke sagt nei til en av mine venninner, men kunne nok kjent på skrekken for å bli for viktig.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #24 Skrevet 28. desember 2013 Jo Iiiiik det er meg. Jeg skjønner henne jo...men syns det er kjipt likevel. HI Anonymous poster hash: 7a63b...41e
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. desember 2013 #25 Skrevet 28. desember 2013 Huff for en lei situasjon. Jeg hadde blitt med venninnene mine uansett hva det gjaldt. Jeg vil gjerne stille opp for dem på alle måter jeg kan. Jeg vet ikke hva dette gjelder, men det kan jo være Iiiiik har et poeng. At hun er redd for å måtte ta ansvar for mer enn hun kan takle. Jeg hadde satt meg ned og pratet med henne og hørt hva hun tenker. Lykke til! Håper virkelig du får den hjelpen du trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå