Gå til innhold

Hvor mye klær?


KbyK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lurer jeg på også.. har kjøpt litt her og der, men ikke noe særlig i de minste str enda for er så usikker på hva man trenger. Når folk gir gaver så gir man vel sjelden nyfødtstørrelse eller er det vanlig? Tenker isåfall vi må kjøpe inn nok av dette selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk som regel kjøper fra 62 derfor det er litt vannskelig å forutse 50/56.... Og hva med ull kan jo være greit med ull i str 50 slik at man ha noe varmt fra sykehuset, men kanskje tulla allerede er større enn 50, da var jo det bortkastet :/

Hmmm ikke lett det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har termin 2.mai så ikke sikker på den ullgreia jeg heller. Tenker jo det kan bli varmt om det er sommervarme, men så vet man jo aldri hva slags temperaturer det blir om sommeren her til lands!

 

Vi får håpe noen med litt erfaring svarer oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke mange buksene. Fikk ei lita gulpe så maaange bodyer trengdes.

Men jeg tenker ca 8 bodyer og 3 bukser, to strømpebukser, ei lue, en heldress,

To par sokker, en jakke må vel være greit. Får jo en hau med gaver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg vil anbefale og ha litt i de minste størrelsene. Man er sliten etter fødsel, jeg ville i hvertfall syntes det var noe herk å måtte ut å handle.

 

Jeg fikk en ganske stor baby, ei jente på nesten fire kg og hun brukte str 52 en mnd tid. Hun var 50cm ved fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Babyer bruker stort sett kun bodyer og strømpebukser de første månedene. Så ca 4 strømpebukser og 6 bodyer? Bluss klær når en skal ut. Varme sokker er greit, men trenger ikke så mange av de. Lue er viktig.

Ull er veldig bra hele året. Det er utmerket til å holde temperaturen jevn. Bomull blir kaldt når det blir vått (svette). Sjekk uansett temperaturen i nakken. Tynne ullplagg lagvis er flott. Det trengs ikke vaskes så ofte som bomull heller. :)

Kjøp i størrelsen over 50 og 62. De blir brukt mest. Gjør ikke noe om klærne er litt store i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde februarunge sist, han brukte nesten ikke en eneste strømpebukse, heller ikke mye ull siden han raskt fikk utslett av det. Men 5-6bodyer i str 50 og 56, bukser og sokker + fleecedress, lue og sokker. Det vi raskt skjønte vi hadde for lite av var kluter. Det ble raskt bestilt flere gulpekluter. Vi brukte disse: http://www.mimmis.no/produkt/798-snutten-kluter-6stk-hvitgra-stjerner.aspx og har etterhvert ganske mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...