Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #1 Skrevet 27. desember 2013 Egentlig hyggelige folk. Men vi bor i firemannsbolig med felles inngang. Nå har naboen fått baby og setter denne til å sove i vogna inne i gangen nede (de bor selv oppe). Litt merkelig tenker jeg, jeg ville vel heller tatt meg bryet med å sette baby på terrassen. (Det er kaldt i gangen). Men i tillegg flyr hun og hysjer på folk i gangen for at de ikke skal vekke baby. Sært?! Anonymous poster hash: 7b09d...626
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #2 Skrevet 27. desember 2013 Egentlig hyggelige folk. Men vi bor i firemannsbolig med felles inngang. Nå har naboen fått baby og setter denne til å sove i vogna inne i gangen nede (de bor selv oppe). Litt merkelig tenker jeg, jeg ville vel heller tatt meg bryet med å sette baby på terrassen. (Det er kaldt i gangen). Men i tillegg flyr hun og hysjer på folk i gangen for at de ikke skal vekke baby. Sært?! Anonymous poster hash: 7b09d...626 Frekk og teit? En smule urimelig kanskje. Har hun ikke veranda babyen kan sove på? Anonymous poster hash: 9678f...7ed
Serepta Skrevet 27. desember 2013 #3 Skrevet 27. desember 2013 Synes ikke dere andre skal måtte liste dere inn og ut, kun fordi hun velger å sette vogna med babyen i gangen. Det er urimelig. Da får ungen sove på hennes terasse eller inne. Og det hadde jeg nok sagt til henne også.
Gjest Julia1984 Skrevet 27. desember 2013 #4 Skrevet 27. desember 2013 Hadde ikke listet meg, hadde oppført meg akkurat som før
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #5 Skrevet 27. desember 2013 Syns du bruker barnslige ord, men ja det er urimelig at dere skal være stille pga baby skal sove i gangen Anonymous poster hash: 929ac...596
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #6 Skrevet 27. desember 2013 Syns du bruker barnslige ord, men ja det er urimelig at dere skal være stille pga baby skal sove i gangen Anonymous poster hash: 929ac...596
Mrs. Grey Skrevet 27. desember 2013 #7 Skrevet 27. desember 2013 Det er drøyt å hysje på naboene i oppgangen, men hadde med glede tatt meg bryet med å være stille om babyen lå og sov i gangen;) Det er da ikke babyens feil at den må sove i gangen...? Men hadde også helt klart nevnt for moren at hun kanskje må tenke litt over at hysjingen kan være en smule urimelig ovenfor andre.
Gjest deterbaremeg:):) Skrevet 27. desember 2013 #8 Skrevet 27. desember 2013 Tilby deg å hjelpe henne å bære opp vogna.
SagflisiHåret Skrevet 27. desember 2013 #9 Skrevet 27. desember 2013 Når man bor i andre etasje uten heis, så må man nesten ta konsekvensene av det,s elv om det er upraktisk. Resten av beboerne kan ikke gå på tå hev hver gang barnet sover.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #10 Skrevet 27. desember 2013 Send henne link neste gang noen gir bort sovevogn på finn. Da kan det stå en vogn på verandaen hennes hele tiden. Anonymous poster hash: 4d6aa...f65
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2013 #11 Skrevet 27. desember 2013 Hadde oppført meg som før og ignorert hysjing. Hun kan ikke ta over og bestemme over fellesareal på den måten. Ungen får sove inne da. Hvem faen setter ungen sin i en gang forresten? Helt meningsløst. Anonymous poster hash: 30132...1ed
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #13 Skrevet 28. desember 2013 Går det ikke an å gi litt slakk til denne moren ? Hvorfor er dere så strenge og rigide ? Man skulle tro dere ikke har hatt barn selv;) hun er en smule irrasjonell, men kanskje det kommer av minimalt med søvn, dårlig psyke, problemer i familien etc..... Folk har gjerne en grunn til å gjøre som de gjør, og det er lov å være et medmenneske. Anonymous poster hash: 6212d...bce
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #14 Skrevet 28. desember 2013 Hvis ungen kun sovner når en triller tur med den, og ikke sovner igjen når den blir vekt, og dere ikke har heis, da har hun faktisk ikke noe valg. Hun må bare sette vogna igjen nede. Det varer kanskje toppen et år, mest sannsynlig mindre, at det er sånn. Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har sittet nede i en kald og kjip kjelleren (klarte å få vogna bakstet ned dit) med en sovende baby som nettopp sovnet på veien hjem etter å ha hylskreket en hel dag. Ikke tjans i havet om jeg da ville ta tjansen på å lirke ungen ut av vogna, opp trappene, låse opp døra og inn i senga. Det går hvis en har en sovebaby. Men det hadde IKKE jeg. Så hvis hun har en sånn en forstår jeg henne godt. Det er utrulig slitsomt, og noen med en sovebaby eller en vanlig baby vil ikke skjønne hvor ille det er. Så jeg ville nok bare prøvd å være litt stille når en går gjennom fellesarealet. Ikke fordi hun kan kreve det. Det er faktisk fellesområde. Men fordi det jo koster deg lite å gjøre det? Anonymous poster hash: c1d92...e88
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #15 Skrevet 28. desember 2013 Jeg kom til å tenke på hvordan det var før i tiden når flere bodde tett. Da var det normalt å lære seg å ta hensyn, barna lærte å være stille i gangene uansett om det lå en baby i en vogn og sov eller ikke. Så lenge vognen ikke står slik at den sperrer ift brannforskrifter, så synes jeg det går an å vise hensyn den tiden dette gjelder. Som de andre sier, det varer ikke lenge. Men hadde jeg vært denne moren så ville jeg snakket med naboene og sagt hvordan det er nå, at dette kanskje er eneste måten å få babyen til å sove og så spurt om dere andre kan ta hensyn til dette. Uansett er det jo en uting å drive å bråke i fellesganger - det er i hvert fall jeg oppvokst med å lære. Normal snakking må jo være greit, men roping eller bråkete barn er ikke ok - uansett sovende baby eller ikke. Hvor mye bråker dere, HI, siden hun hysjer på dere? Anonymous poster hash: 42960...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå