Gå til innhold

gravid med tvillinger


Fru-MammaVims

Anbefalte innlegg

Er jeg Dum som i de hele ønnsker KS? Jeg har to barn på 1,5 å 2,5 å venter nå tvillinger. Jeg ønnsker på ingen måte å gjennomgå de smertene ved å presse hode ut to ganger ved en ny fødsel. De er de verste med hele fødselen, å mine fødsler har tatt 2 timer å 1 time fra 4 cm til ute så de intense smertene av at de går så fort jør at jeg får angst å gruer meg til å få flere barn. Er de vids å søke på dette grunnlaget? Eller er slaget tapt før jeg har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo bare høre med sykehuset, men kan hende dem mener grunnlaget er litt tynt.

Jeg har hatt ks og må ha det igjen nå, og det er ikke noe godt med ks heller. Folk som har gjordt begge deler sier at ks er verre. Men hør på sykehuset, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er du litt dum, hehe, for man er ikke helt rasjonell som gravid. Derimot subjektiv, høy på hormoner, proppfull av egne og andres erfaringer, nedbrutt av bekymringer om alt mulig som skulle kunne gå galt. Slik som man er som mor, som gravid, og som kvinne av i dag. Du får vel mange kontroller hos gynekolog, benytt dem til å drøfte fødsel, luft tankene dine, evaluer tidligere fødselsopplevelser. Det er større sjanse for keisersnitt ved tvillinger, uavhengig av mors ønske. Frisk mor og normalt svangerskap skulle tilsi at det ikke er så stor risiko ved selve fødselen. Vondt er det å føde uansett hvilken vei de kommer. Med 4 små på 3 år vil jeg anta at du vil ha behov for all den energi du kan få i tida framover, og da vil et keisersnitt være en energityv i de første månedene etter fødselen. Jeg tviler på at at noen vil tvinge deg gjennom en vaginal fødsel. Hva som er det riktige i din situasjon blir umulig å avgjøre her. Diskuter åpent med legene dine, så kommer dere nok fram til noe som du kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenker og at det er lettare med tvillingar å få ks....

Sjølv har eg og 2 barn frå før og ventar tvillingar. Gler meg ikkje akkurat fødselen men trur at kroppen er betre etterpå med vaginal fødsel.....kvir meg sjølvsagt uansett. Samtidig så er eg no snart 35vk på vei og er tung og trøtt og lei. Dermed gler eg meg masse til ting skjer. Og så har eg født store barn før og desse blir mindre....

Det er slik eg psykar meg opp :)

Men om du kvir deg vanvittig ville eg gjort som foreslått ovanfor: snakk masse med lege og jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...