mamma_til_verdens_beste Skrevet 26. desember 2013 #26 Skrevet 26. desember 2013 fikk litt latterkrampe når jeg leste... Jeg hadde sokker på
Madolyn Skrevet 26. desember 2013 #27 Skrevet 26. desember 2013 Det husker jeg ikke. Fødte raskt begge gangene og husker ikke helt forløpene. Trur kanskje at jeg kun hadde på sykehusskjorte. Kan love deg at bekledning er det siste du tenker på når du går i aktiv fødsel :-)
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #28 Skrevet 26. desember 2013 Det husker jeg ikke. Fødte raskt begge gangene og husker ikke helt forløpene. Trur kanskje at jeg kun hadde på sykehusskjorte. Kan love deg at bekledning er det siste du tenker på når du går i aktiv fødsel :-) Hva regner du som aktiv fødsel da? Jeg var 8 cm før jeg fikk noe vondt, og før det hadde jeg mye tid til for eksempel bekledning, bestilling og spising av mat, telefonsamtaler, bildetakning osv.
MammantilNurket Skrevet 26. desember 2013 #29 Skrevet 26. desember 2013 Hvite støttestrømper i "stay-ups"-variant
Madolyn Skrevet 26. desember 2013 #30 Skrevet 26. desember 2013 (endret) Det husker jeg ikke. Fødte raskt begge gangene og husker ikke helt forløpene. Trur kanskje at jeg kun hadde på sykehusskjorte. Kan love deg at bekledning er det siste du tenker på når du går i aktiv fødsel :-)Hva regner du som aktiv fødsel da? Jeg var 8 cm før jeg fikk noe vondt, og før det hadde jeg mye tid til for eksempel bekledning, bestilling og spising av mat, telefonsamtaler, bildetakning osv. Aktiv fødsel regnes fra 4 cm åpning slik jeg har forstått det. Men jeg gikk fra 5 til 10 cm i løpet av 30 minutter med begge to, kanskje derfor det føltes så intenst for meg Rakk ikke engang å drikke et glass vann mellom riene etter å ha kommet i aktiv fødsel. Endret 26. desember 2013 av Madolyn
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #31 Skrevet 26. desember 2013 Det husker jeg ikke. Fødte raskt begge gangene og husker ikke helt forløpene. Trur kanskje at jeg kun hadde på sykehusskjorte. Kan love deg at bekledning er det siste du tenker på når du går i aktiv fødsel :-)Hva regner du som aktiv fødsel da? Jeg var 8 cm før jeg fikk noe vondt, og før det hadde jeg mye tid til for eksempel bekledning, bestilling og spising av mat, telefonsamtaler, bildetakning osv. Aktiv fødsel regnes fra 4 cm åpning slik jeg har forstått det. Men jeg gikk fra 5 til 10 cm i løpet av 30 minutter med begge to, kanskje derfor det føltes så intenst for meg Rakk ikke engang å drikke et glass vann mellom riene etter å ha kommet i aktiv fødsel. Ja da forstår jeg. Her tok det vel ca 6 timer fra 4 til 10cm.
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #32 Skrevet 26. desember 2013 Det husker jeg ikke. Fødte raskt begge gangene og husker ikke helt forløpene. Trur kanskje at jeg kun hadde på sykehusskjorte. Kan love deg at bekledning er det siste du tenker på når du går i aktiv fødsel :-)Hva regner du som aktiv fødsel da? Jeg var 8 cm før jeg fikk noe vondt, og før det hadde jeg mye tid til for eksempel bekledning, bestilling og spising av mat, telefonsamtaler, bildetakning osv. Aktiv fødsel regnes fra 4 cm åpning slik jeg har forstått det. Men jeg gikk fra 5 til 10 cm i løpet av 30 minutter med begge to, kanskje derfor det føltes så intenst for meg Rakk ikke engang å drikke et glass vann mellom riene etter å ha kommet i aktiv fødsel.Ja da forstår jeg. Her tok det vel ca 6 timer fra 4 til 10cm. Nei fra 4cm og til han var ute, mener jeg. Har ikke peiling på resten.
Hjertefru Skrevet 26. desember 2013 #33 Skrevet 26. desember 2013 Hadde en plan om å beholde sokkene på, men jordmor og mannen tok dem av rett før jeg skulle begynne å presse, uvisst av hvilken grunn I hvert fall ikke av estetiske hensyn Var for preget til å protestere.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #34 Skrevet 26. desember 2013 Støttestrømper som gikk helt opp på låret. Hastesnitt. Anonymous poster hash: 56cfa...5e7
Madolyn Skrevet 26. desember 2013 #35 Skrevet 26. desember 2013 Nei fra 4cm og til han var ute, mener jeg. Har ikke peiling på resten. Hehe, jeg spurte nettopp mannen min om jeg hadde på sokker under noen av fødslene mine. Han husker heller ikke
Tjofsen Skrevet 26. desember 2013 #36 Skrevet 26. desember 2013 Jeg hadde sokker på. Liker ikke å fryse på føttene.
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #37 Skrevet 26. desember 2013 Jeg husker at de spurte om jeg var helt sikker på at jeg skulle ha de fine, fluffy tøflene på. Men jeg hadde jo kjøpt dem for å ha under fødselen, og de skulle jo rett i søpla når det kom noe på dem. Mulig noen jordmødre er konsekvent på å ta av fottøy og sokker for å redde dem?
Gjest MMJ Skrevet 26. desember 2013 #38 Skrevet 26. desember 2013 Du kan hvis du vil det Husker ikke om jeg hadde sokker eller ikke på noen av de 3 fødslene mine
Tjofsen Skrevet 26. desember 2013 #39 Skrevet 26. desember 2013 (endret) Jeg husker at de spurte om jeg var helt sikker på at jeg skulle ha de fine, fluffy tøflene på. Men jeg hadde jo kjøpt dem for å ha under fødselen, og de skulle jo rett i søpla når det kom noe på dem. Mulig noen jordmødre er konsekvent på å ta av fottøy og sokker for å redde dem? Tror det er litt av hygieniske grunner. Jordmor ville jeg skulle ta av sokkene før jeg la meg i fødesenga. Hun trodde de var skitne, men da jeg fortalte at jeg hadde hatt crocs på, var det greit. Går aldri i sokkelesten på slike steder. Endret 26. desember 2013 av Tjofsen
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #40 Skrevet 26. desember 2013 Jeg husker at de spurte om jeg var helt sikker på at jeg skulle ha de fine, fluffy tøflene på. Men jeg hadde jo kjøpt dem for å ha under fødselen, og de skulle jo rett i søpla når det kom noe på dem. Mulig noen jordmødre er konsekvent på å ta av fottøy og sokker for å redde dem?Tror det er litt av hygieniske grunner. Jordmor ville jeg skulle ta av sokkene før jeg la meg i fødesenga. Hun trodde de var skitne, men da jeg fortalte at jeg hadde hatt crocs på, var det greit. Går aldri i sokkelesten på slike steder. Jeg satt lenge på fødekrakk jeg da. Blir ikke det samme. Desto større behov for å holde varmen.
Husbygger Skrevet 26. desember 2013 #41 Skrevet 26. desember 2013 Hadde ikke sokker med de to eldste, er alltid så varm. Men tror jeg hadde sko uten sokker oppi med hun minste. Var egentlig på vei ut døra for å kjøre til sykehuset, men snudde i døra når jeg måtte presse. Jenta ble født på badegulvet med buksa på knærne (å kanskje sko men ingen sokker) ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #42 Skrevet 26. desember 2013 hadde raggsokker med begge gutta. De er født seint på høsten og på vinteren. Pleier aldri å fryse på beina, men akkurat da gjorde jeg det...med jentungen hadde jeg ikke det tror jeg -og om jeg hadde det var det nok bare bomullssokker, men så er hun født på våren også Anonymous poster hash: f6feb...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå