Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Skrevet 26. desember 2013 Å gi en genser uten noen form for merkelapp/prislapp i gave... er ikke det litt sært? Jeg fikk det i julegave og kjenner at jeg er litt forvirret.. Genseren er IKKE min stil (noe giver sannsynligvis vet) og jeg har ingen muligheter for å bytte den når den ikke har en eneste lapp av noe slag.. Jeg hadde ikke fått meg til å gi bort et klesplagg uten lappe på. Hadde du?? Anonymous poster hash: 85dfa...5b9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 vi har fått det til sønnen vår innimellom, alltid i for liten størrelse.. irriterende! Anonymous poster hash: 43776...ec4
anonymsuperbruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 gir aldri bort noe uten byttelapp...
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Jeg ville aldri gjort det. Hvis mottaker da får en gave som ikke passer av ulike grunner så har man jo egentlig gitt bort noe for gjeves. Ser ikke poenget med det. Anonymous poster hash: d86bd...6d2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Hvis man bestiller klær på f.eks Ellos hender det at klærne ikke har lapper. Har selv bestilt en del julegaver der i år grunnet dårlig råd og det endte med at noen fikk klær uten lapper. Likte det ikke, men det måtte bli sånn Anonymous poster hash: 1f1b1...008
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Hvis man bestiller klær på f.eks Ellos hender det at klærne ikke har lapper. Har selv bestilt en del julegaver der i år grunnet dårlig råd og det endte med at noen fikk klær uten lapper. Likte det ikke, men det måtte bli sånn Anonymous poster hash: 1f1b1...008 Men da har du vel mulighet til å bytte og kan si det. Har også opplevd det og mistenkte at det kunne være enten tyveri eller noe de har fått selv tidligere. Men det er klart man mistenker jo ikke hvem som helst for slikt heller da..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Har ikke lyst å si til folk at jeg har bestilt gavene dems på Ellos fordi det er upersonlig og flaut. Da får de heller gi dem til noen som passer klærneeller kaste dem rettbog slett. Anonymous poster hash: 1f1b1...008
Gjest marie-s Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Nei det er vel ikke sært, ikke alle som pakker inn tenker over at de som får gaven ikke liker den og vil løpe å bytte den.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Serikke problemet! Høres temmelig utakknemlig ut å bli sur for sånt. Hender helg kjøper ting i utlandet, til og med på marked. Synest dissegavelistene og byttingene av alt mulig er litt vel mye av det gode. Da kan vi jo like gjerne bare gi hverandre en slump penger! Anonymous poster hash: b8b50...c3a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Har ikke lyst å si til folk at jeg har bestilt gavene dems på Ellos fordi det er upersonlig og flaut. Da får de heller gi dem til noen som passer klærneeller kaste dem rettbog slett. Anonymous poster hash: 1f1b1...008 Hyggelig å gi deg gave da!! Samme hvor gaven er kjøpt, vel? Er det ikke tanken som teller? Kanskje den som hadde kjøpt og bestilt noe på Ellos så dette i bladet synes dette var noe som ville kledd deg? Men det er tydeligvis ikke bra nok for deg? Anonymous poster hash: a4301...5a1
Jallow B Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Voksne mennesker på dette forumet, men gud så storforlangende og utakknemlige mange er. "Ikke nok gaver" "H*n fikk dyrere gaver enn jeg fikk" "Ungen min fikk ikke like mange som de andre" "gaven KAN IKKE BYTTES" Det verste er at ungene deres gaaaarantert får disse holdningene med seg. Gaver får man fordi folk har brukt tid og energi på å finne noe til nettopp mottakeren. Om man ikke kan bytte, hva så? Gi det videre, da vel! Det er folk på forumet som ikke har råd til noe ekstra MAT i jula engang, og alikevel sitter man her og er misfornøyd med det man FÅR fra andres lommer og inntekt.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Jeg syntes du skal være takknemlig som i det hele tatt får en gave. Andre steder på kloden ville året vært reddet om de hadde mat og klær. Sett pris på at noen har prøvd å glede dere. Nei jeg tror ikke at alle tenker over om det er pris eller bytte lapp på. De fleste velger noe de syntes er fint og som de tror mottaker vil bli glad for. De ser nok ikke for seg at gaven skal byttes, for da ville de valgt en annen gave. Anonymous poster hash: daa1a...7be
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 En gave er noe du FÅR, noe du ellers ikke HAR. Det er ikke en bestilling. Liker du den ikke, så får du heller gi den til fretex. Tror folk misforstår ordet GAVE nå for tiden..... Anonymous poster hash: d8784...c21
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #14 Skrevet 26. desember 2013 Noe er fryktelig feil når byttelappen er det viktigste man får.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Noe er fryktelig feil når byttelappen er det viktigste man får. Hva hvis størrelsen er feil, eller man har tingen fra før av? Anonymous poster hash: 36016...100
Musemorbr / Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 Noe er fryktelig feil når byttelappen er det viktigste man får.Hva hvis størrelsen er feil, eller man har tingen fra før av? Anonymous poster hash: 36016...100 Man trenger ikke byttelapp for å bytte til annen str. Men jeg synes det er litt drøyt å kreve at gaver skal kunne byttes uansett. Får man noe ubrukelig kan man glede noen som kan bruke det. Folk som bor i Oslo, med kun Oslo-familie, kan kanskje forvente å få gaver fra butikker de har i nærheten. Andre bor mindre sentralt og både handler og får ting som er kjøpt på nettet, på ferieturer i innland og utland, eller noe hjemmelaget. Det er skjeldent at folk i denne kategorien klager. De vet nemlig å sette pris på oppmerksomheten og tanken bak, også når gaven ikke ble helt som planlagt. Takknemlighet er en fin ting.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #17 Skrevet 26. desember 2013 Noe er fryktelig feil når byttelappen er det viktigste man får.Hva hvis størrelsen er feil, eller man har tingen fra før av? Anonymous poster hash: 36016...100 Man trenger ikke byttelapp for å bytte til annen str. Men jeg synes det er litt drøyt å kreve at gaver skal kunne byttes uansett. Får man noe ubrukelig kan man glede noen som kan bruke det. Folk som bor i Oslo, med kun Oslo-familie, kan kanskje forvente å få gaver fra butikker de har i nærheten. Andre bor mindre sentralt og både handler og får ting som er kjøpt på nettet, på ferieturer i innland og utland, eller noe hjemmelaget. Det er skjeldent at folk i denne kategorien klager. De vet nemlig å sette pris på oppmerksomheten og tanken bak, også når gaven ikke ble helt som planlagt. Takknemlighet er en fin ting. Varer uten prislapp byttes ikke. Hennes og Mauritz og Lindex og mange kjedebutikker finnes "overalt". Jeg håper vi får byttet den filmen vi hadde fra før som manglet forsegling. Hjemmelagede gaver er noe helt annet, selvfølgelig. Gaver som vil kunne byttes bør det gis mulighet til å bytte. Man er glad for å få en gave selv om man ikke har bruk for akkurat den tingen. Det er mye mer miljøvennlig å bytte heller enn å la gaven bli liggende ubrukt i en skuff. Anonymous poster hash: 36016...100
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 Å gi en genser uten noen form for merkelapp/prislapp i gave... er ikke det litt sært? Jeg fikk det i julegave og kjenner at jeg er litt forvirret.. Genseren er IKKE min stil (noe giver sannsynligvis vet) og jeg har ingen muligheter for å bytte den når den ikke har en eneste lapp av noe slag.. Jeg hadde ikke fått meg til å gi bort et klesplagg uten lappe på. Hadde du?? Anonymous poster hash: 85dfa...5b9 Det er vel regifting? Anonymous poster hash: b0daa...3bc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #19 Skrevet 26. desember 2013 Svigermor er en slik. Ikke spør hun om hvilken str ungene passer heller slik at det som regel er for lite. Hva er tanken bak en slik gave: Ikke en god tanke tenker jeg. Anonymous poster hash: afcf1...13e
Bustetroll Skrevet 26. desember 2013 #20 Skrevet 26. desember 2013 Hvis jeg har kjøpt klær på salg der det bare henger en diger lapp det står "30 kr" på, så klipper jeg av lappen.. Men er det ordinære klær, ligger lappen ved. Klipper vekk prisen da, men de skal kunnes byttes fordet
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #21 Skrevet 26. desember 2013 Har ikke lyst å si til folk at jeg har bestilt gavene dems på Ellos fordi det er upersonlig og flaut. Da får de heller gi dem til noen som passer klærneeller kaste dem rettbog slett. Anonymous poster hash: 1f1b1...008 Hyggelig å gi deg gave da!! Samme hvor gaven er kjøpt, vel? Er det ikke tanken som teller? Kanskje den som hadde kjøpt og bestilt noe på Ellos så dette i bladet synes dette var noe som ville kledd deg? Men det er tydeligvis ikke bra nok for deg? Anonymous poster hash: a4301...5a1 Jeg fikk klær fra Ellos i gave. Står Ellos i merkelappen og ble kjenpegla for den. Den var nydelig.At jeg synes det er flaut å gi klær derfra er ikke det samme som at jeg kkke blir glad for klær derfra. Poenget mitt er bare det at jeg legger ikke med en lapp med klærne som er uteb og forteller at de er kjøpt på Ellos og jeg kan eventuelt bytte for dem!?!? Da får de heller gi dem til noen som passe dem! Vær gla for det man får er poenget! Anonymous poster hash: 1f1b1...008
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #22 Skrevet 28. desember 2013 Kjenner meg igjen.. Får alltid genser eller jakke uten lappe fra den velstående svigerinna mi. Tydeligvis noe som er kjøpt på restesalg, uten noen form for omtanke for mottaker. Til jul fikk jeg pastellfarget v-genser med 80-tallslook uten en eneste merke-/prislapp på. Det føles sårt og nesten som en provokasjon - et slags statement på at hun mener jeg ikke er verdig en normal gave. Jeg vil heller at hun gir en donasjon til et veldedig formål eller gir meg et par ullsokker jeg kan bruke. Helt ærlig talt.. Det er vondt. En gave bør være gitt med kjærlighet og respekt, for å glede mottaker. Ikke for å vise hvor lite du synes mottaker er verdt. For gaver kan i sånne ekateme tilfeller gis for å vise en form for arroganse og forrakt. Denne dama gjør sånt til meg og flere, det er bare vondt å motta. Det handler definitivt ikke om pris, men om en viss omtanke og respekt. Gi heller en donasjon til Kirkens Nødhjelp, Redd Barna eller SOS Barnebyer! Anonymous poster hash: 85dfa...5b9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2013 #23 Skrevet 28. desember 2013 Arroganse og forakt?!!? Alvorligtalt, det er litt sterke ord om å kjøpe gaver på salg? Anonymous poster hash: b8b50...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå