Anonym bruker Skrevet 25. desember 2013 #1 Skrevet 25. desember 2013 hei er alenemamma til en jente,hun har ikke kontakt med pappan sin annet en på tlf,og han betaler barnebidrag hver mnd,og spurte i november hva dattera ønska seg,og skapte de forventingene til dattera.Hun går hver eneste dag i 3uker,og venter på pakke fra pappa,lillejulaften dukker den endelig opp i postkassa,og hun åpner spent gaven,og faller sammen i en stor skuffelse..for inneholde var noe hun ikke hadde ønsket seg, ett lite tomt penal og en skrivebok verdi under 100lappen. hva får de av fedrene? får de ting de ønsker seg? Hun får ingen gaver fra øverig slekt på pappans side. Anonymous poster hash: c816d...359
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Skrevet 26. desember 2013 Ingen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: c816d...359
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #3 Skrevet 26. desember 2013 Barna mine er hos far annenhver jul.. Tror de får vanlige ting der.. Har ikke spurt veldig om dette. Anonymous poster hash: 03955...ab1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Skrevet 26. desember 2013 Mottar ikke gaver fra far og hans familie Anonymous poster hash: aac2c...3e1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Skrevet 26. desember 2013 Jeg får ikke bidrag av far og han sender ikke engang et julekort til barna. Eller bursdags-kort for den saks skyld. De får fra hans foreldre og besteforeldre. Mine får såpass mye allikevel at de ikke tenker stort over at pappa ikke sender noe. Men jeg passer også på at de ikke forventer å få noe derfra. Anonymous poster hash: 0fcc6...b64
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Skrevet 26. desember 2013 Her er det jul annenhvert år hos far og vi avtaler gaver på forhånd så sønnen får ting han trenger. I år var han hos meg men hadde med gaver fra far for ca 1000 kr. Anonymous poster hash: 5473f...93b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Skrevet 26. desember 2013 Her har pappaen samvær med sønnen sin da,men han er ikke akkurat året far for å si det sånn. Likevel så er han egentlig flink til å kjøpe gaver som barnet liker. Men veldig ofte spør han om vi skal gå sammen om å kjøpe noe,for da er det alltid jeg som kjøper gaven. Helt greit for meg for da kan vi kjøpe dyrere ting eller flere ting. Sånn som nå til jul så kjøpte jeg leker til 1800 kr til sønnen vår på 2 år,også betalte faren halvparten ettersom han er for lat til å finne på noe selv. Anonymous poster hash: 098ab...23c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Skrevet 26. desember 2013 Ja, fikk kjempefine gaver fra barnefar. Han spurte etter ønskeliste, og fikk gaver fra den. Har samvær en gang pr mnd, men barnet er lite enda og har ingen tilknytning til far. Fikk forøvrig ingen gave den første julen. Siden jenta di ikke har samvær med far, ville jeg nok som mor ikke forventet den helt store julegaven, og forberedt henne på det. Anonymous poster hash: da15f...d47
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Skrevet 26. desember 2013 Faren til mine barn feirer ikke jul, (er fra et annet land og der feirer de ikke jul) så barna er hos meg hver jul:) men bf kjøper alltid julegaver til de. I år fikk sønnen vår masse Lego fra faren sin.Har ikke noe Lego fra før, kun duplo så dette var noe han ønsket seg. Vil tippe han brukte rundt 1500kr på lego og datteren vår fikk barbiehus fra faren som kostet 1600kr. Anonymous poster hash: 3e599...929
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #10 Skrevet 26. desember 2013 Takk for mange svar,det som er kjedelig er at han på tlf spurte hva hun ønsket seg,og sa hun skulle få noe hun ønsket seg,og så får hun noe ræl hun ikke ønsker seg. Hun har noen ekstra behov som gjør at,jeg kan ikke si til henne at hun ikke kan vente noe særlig julegave fra far,forde han har sagt det han har og lagt forventninger hos henne. så får jeg oppgava etterpå med å forklare innholdet,og endre forventninger og fokus ol.og det er ingen enkel oppgave med de vanskene og utfordringene hun har. HI Anonymous poster hash: c816d...359
Kliko Skrevet 26. desember 2013 #11 Skrevet 26. desember 2013 Uff, så leit for jenta de! Min på fem år og kontakt med faren sin, men han er en av de elendige, desverre. Han gjorde akkurat det samme med gutten min. Skapte store forventninger, men ga kun en liten ting. Gutten min fikk egentlig ingen reaksjon, annet enn å bli glad for gaven han fikk. Men har oppstått andre situasjoner nå i det siste, hvor jeg merker at gutten min skjønner at pappa gjør mye rart. Er veldig vanskelig å skulle forklare dette, uten å fortelle sannheten (kan jo feks ikke si til gutten at pappa ikke ville ha han med på ferie..).Blir jo til at jeg gir noen halvsannheter. Pappa kunne ikke kjøpe akkurat den gaven fordi den kosta veldig mange penger, men i stedenfor kan du jo begynne å spare selv? Du kunne ikke bli med pappa på ferie, fordi det var så veldig langt å kjøre/han måtte jobbe osv.. mye mulig det er helt feil, men jeg syns det er veldig vanskelig når jeg ser hvor skuffa guttungen blir.. Men som sagt, så tror jeg han begynner å skjønne mer nå. Han skjønner jo at pappa ikke gidder når lillesøs kan være med på ferie, men ikke han..blæh.. men som sagt Hl, tror vi bare må skjule sannheten til de er klare for den, ved å gi dem trygghet og forståelse :-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #12 Skrevet 26. desember 2013 Her ville kanskje situasjonen vært annerledes dersom du hadde sagt noe som: så flott pennal, kom vi finner fargene dine og legger oppi så kan du tegne en fin tegning til meg, bestefar, far el.l. Jenta så vel på deg at dette var en "dårlig" gave. Blir hun skuffa så må man forklare at man ikke kan få alt man ønsker seg eller si at ønsket var for stort til å bli sent i posten osv. Jeg er for øvrig enig i at far kunne lagt litt mer omtanke i presangen, men hun fikk iallefall presang fra faren og fikk Sikkert flere på julaften! Anonymous poster hash: 1921c...e5e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2013 #13 Skrevet 26. desember 2013 Her ville kanskje situasjonen vært annerledes dersom du hadde sagt noe som: så flott pennal, kom vi finner fargene dine og legger oppi så kan du tegne en fin tegning til meg, bestefar, far el.l. Jenta så vel på deg at dette var en "dårlig" gave. Blir hun skuffa så må man forklare at man ikke kan få alt man ønsker seg eller si at ønsket var for stort til å bli sent i posten osv. Jeg er for øvrig enig i at far kunne lagt litt mer omtanke i presangen, men hun fikk iallefall presang fra faren og fikk Sikkert flere på julaften! Anonymous poster hash: 1921c...e5e [/acronyreaksjonen reaksjonen hennes kom føre jeg rakk å få med meg hva det var,og jeg sa det var fint med en bok,hun kan skrive hemligheter i.har barn med utfordringer og vanskelig å lappe på forventninger skapt av pappan. Anonymous poster hash: c816d...359
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå