Gå til innhold

Om dette med drømmer


Anbefalte innlegg

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Hvis noe du virkelig virkelig har ønsket deg i mange mange år (en spesiell reise, som kun kan skje på en spesifikk tid på året, et visst år) plutselig viser seg å kunne oppfylles fordi

-barnevakt bare plutselig ordnet seg til akkurat da

-ferie er innvilget akkurat da

 

Ville du da brukt... over 20.000 på seks dager på å gjøre akkurat det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt pengene, uten tvil JA!

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Ja, kan faktisk ikke se en eneste grunn til hvorfor du skal la være.

Skrevet

Hvis jeg hadde økonomi til det, absolutt! :)

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Grunner til å la være:

 

1) Jeg er ikke stinn av penger

2) Det er langt å reise, så av 7 disponible dager blir det bare ca. 4 eller MAKS 5 igjen på stedet

3) Kan ikke komme på noe mer

Gjest Fru Banderas
Skrevet

...og tjue tusen på fire dager, det er en del for en student.

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Men det er VM for helvete, og det er bare hvert fjerde år, og det er ca. to ganger pr. menneskelig livsalder i Brasil. Og jeg er spansk. Og Spania er (selvsagt) med.

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Grunner til å la være:

 

1) Jeg er ikke stinn av penger

2) Det er langt å reise, så av 7 disponible dager blir det bare ca. 4 eller MAKS 5 igjen på stedet

3) Kan ikke komme på noe mer

 

Ja, okay - men se bort fra de grunnene, da! Og når jeg ser hvor du skal, kan jeg informere om at mannen min skal akkurat det samme, til tross for at jeg ser for meg livet med tre unger alene i over en uke i varmen, men dere fortjener det - begge to! Hvis du kan dra uten at det går på bekostning av mat og alt det der, synes jeg du skal.

Skrevet

 Brasil. 

 

You had me at "Hello". Eller Brasil, i dette tilfellet.

Skrevet

Hadde jeg hatt mulighet til det, så absolutt! Dro forøvrig et lignende stunt i 2006, brukte bortimot 20.000 kroner, om ikke litt mer og, til en 10 dagers tur til Island, landet jeg har drømt om å oppleve siden jeg var liten. Student og lutfattig, men spinket og sparte det jeg kunne, og da feriepengene kom dro jeg ;) Resten av året levde jeg på stort sett nudler og knekkebrød, men det var så verdt det! Har aldri angret, og lever fortsatt på fantastiske minner fra turen. 

 

Så ja, JA! Grip sjansen om du har den!

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Vi havnet i Barcelona dagen før finalen i fotball wm og den stemningen som var der når de vant kan ikke sammenlignes med noe. Selv for meg som ikke er nevneverdig fotballfan stod på tærne i minuttene før dommern blåste av :)

 

Enkelte ting er once in a lifetime og så lenge du ikke får problemer med lån, evne til å brødfø deg selv og eventuelt avkom, så sier jeg Go for it!

Skrevet

Ja, hadde glatt gjort det. 20 000 er ikke noen ille sum heller når det kommer til reise og ferie. :-)

Skrevet

Hvis noe du virkelig virkelig har ønsket deg i mange mange år (en spesiell reise, som kun kan skje på en spesifikk tid på året, et visst år) plutselig viser seg å kunne oppfylles fordi

-barnevakt bare plutselig ordnet seg til akkurat da

-ferie er innvilget akkurat da

 

Ville du da brukt... over 20.000 på seks dager på å gjøre akkurat det?

Hm, spør deg selv om du vil angre hvis du lar være å dra. Hvis "ja" så har du svaret ditt der. Hvis "mjoa" så kanskje satse på at sjansen byr seg en seinere gang.

Skrevet

Har du mulighet til det økonomisk så selvsagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...