Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby

Lulusen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får UL hovedsaklig fordi jeg er vektoperert :)

Med eldstemann som er 4 år så ville jeg bekrefte at det var liv der siden jeg var førstegangs, hadde null symptomer å var litt nysgjerrig.. Utenom den i uke 9 var det kun den ordinære i uke 18.. Resten av svangerskapet gikk så å si knirkefritt :)

må du ha flere UL-er pga vekt operasjon?

Og ha tettere oppfølging av lege?

Eller vil alt gå som normalt etter den første UL-en ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Lulusen :-( Veldig trist å høre! Ønsker deg lykke til videre, og håper at du kommer deg igjennom helga uten for mye smerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tidl ul i uke 9, er i uke 10 + 5 nå. på tross av svært lite symptomer og eg hadde nesten ikke trua på at eg var gravid lenger så viste det seg at alt er bra med den lille :-) letta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei penis lulusen jeg håpte det var bare falsk alarm, og ekstra stor sorg ble det jo når den dustemikkelen av en lege klarer å si noe sånt! Godt at du fikk høre annet av ahus, ikke kjekt å gå rundt å tro at det er din feil! Masse klemmer fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Jeg måtte le selv :P

Har kommet meg gjennom natta, sovet minimalt, blødd masse, store klumper som har kommet ut, så prosessen er godt i gang på egenhånd merker jeg. Var bare så utrolig godt å krype inntil sønnen min igår kveld da jeg kom hjem og kose med han. Er så utrolig takknemlig for at jeg har en helt perfekt gutt, det gjør det lettere å komme seg gjennom dette! Utrolig hvor mye et barnesmil varmer mammahjerte og lyser opp hverdagen når ting er tungt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte ikke bra dessverre :( var på privat ultralyd og da så han at fosteret hadde stoppet å utvikle seg for en uke siden, jeg spurte om det skyldtes at jeg hadde spist noe dårlig mat og fått spysyken forrige uke, og da sa han at det nok skyldtes det. Jeg ble knust, hadde så mye bitterhet og anger på at jeg hadde spist den maten og følte at alt var min skyld. Ble sendt til Ahus, satt bare å gråt og gråt på vei dit mens jeg pratet med venninner på tlf. Følte så mye skyld!!

Så kom jeg på Ahus og ved nærmere undersøkelse så de at fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 6, det var et foster som ikke var levedyktig. Jeg ble straks mye roligere og følte at det var lettere å takle sorgen. Jeg taklet veldig dårlig den første beskjeden jeg fikk om at jeg hadde spist noe som skulle tatt liv av babyen min! Hun spurte meg også om jeg har hatt skikkelig graviditetssymptomer i svangerskapet, noe jeg ikke har hatt. Ikke tegn til kvalme, ømme pupper osv. Hadde en periode bare med økt matlyst, men samboeren min reagerte på at jeg gikk fra 10 brødskiver på jobb til bare de vanlige 3 nå. Så det var nok ikke riktig fra starten av.

Nå gruer jeg meg til å ta abortpillene i helga, blø masse og få smerter :( samtidig vil jeg bare ha alt overstått. Kommer til å ta en pause fra forumet for å prøve å bli gravid igjen etter en syklus. Håper jeg en dag kan glede meg over en ny graviditet og at alt går bra. Er helt utslitt, for en tung dag! Takk for alle varme ord, må si dere har vært en god støtte å ha. Ønsker dere alle masse lykke til videre!

Lulusen. Du fikk smertestillende ikke sant? Som du skal ta samtidig med pillene. Hvis det er noen trøst, så hadde jeg veldig lite smerter, men tok smertestillende i tillfelle. Så ikke alle trenger å ha smerter. Var bare veldig trist. Håper at du også får lite smerter og at din kjære tar masse vare på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 1 stikkpille paralgin major som skal tas med pillene, resept på paralgin forte og anbefaling om å ta ibux. Har ikke tatt pillene enda da jeg dessverre fikk uklart svar da jeg ringte gyn på Ahus for å høre om jeg skulle ta pillene nå, så håper på å få snakke med en med mer peiling når jeg ringer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldstemann som er 4 år så ville jeg bekrefte at det var liv der siden jeg var førstegangs, hadde null symptomer å var litt nysgjerrig.. Utenom den i uke 9 var det kun den ordinære i uke 18.. Resten av svangerskapet gikk så å si knirkefritt :)

Jeg måå nok ikke ha flere UL-er dersom jeg ikke vil, men det er anbefalt og jeg synes det er greit :)

Får ekstra oppfølging pga operasjonen og lavt stoffskifte ja, blir vel minst to kontroller mer enn vanlig og UL ved hver kontroll :) Er ikke noe som skal tilsi at det ikke går bra på det grunnlaget at jeg er vektoperert, men det er jo flere faktorer som spiller inn her også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 1 stikkpille paralgin major som skal tas med pillene, resept på paralgin forte og anbefaling om å ta ibux. Har ikke tatt pillene enda da jeg dessverre fikk uklart svar da jeg ringte gyn på Ahus for å høre om jeg skulle ta pillene nå, så håper på å få snakke med en med mer peiling når jeg ringer igjen.

sender deg en pm jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måå nok ikke ha flere UL-er dersom jeg ikke vil, men det er anbefalt og jeg synes det er greit :)

Får ekstra oppfølging pga operasjonen og lavt stoffskifte ja, blir vel minst to kontroller mer enn vanlig og UL ved hver kontroll :) Er ikke noe som skal tilsi at det ikke går bra på det grunnlaget at jeg er vektoperert, men det er jo flere faktorer som spiller inn her også..

Høres jo greit ut å bli fult opp så nøye da :) Har du lege med UL siden du kan få så ofte?

Jeg har selv for lavt stoffskifte, og har gått fra 150 mikrog til vanlig når jeg ikke er gravid til øke med 50mikrog til, og jeg må ta ekstra jern. Og hiver inn på mat med ekstra jern. Ironisk nok sliter jeg med metallsmak i munnen :lol:

Endret av Lykkespiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er bare SÅ fantastisk å starte dagen med å spy! Kremt

Blir helt tappet for krefter og blir helt skjelven. Er helt skutt nå og jeg kan heldigvis legge meg i senga for vesla er akkurat blitt lagt for dagsoving.

Hater å spy. Bank i bordet for at det ikke blir værre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har muligheten til å legge deg igjen, da, Tipptopp. :)

7+0 i dag, og fortsatt ingen kvalme her, bare litt når jeg blir sulten. Og når jeg ikke har blitt kvalm ennå, så blir jeg det vel forhåpentligvis ikke heller? Derimot har fordøyelsen tydeligvis gått helt i dvale, jeg har så treg mage nå at det er til å grine av. Jeg får jo gått på do hver dag, men føler meg likevel forstoppet, og i går kveld hadde jeg så mageknip og mye luft i magen at det var vondt å spise. Måtte ta noen pauser i middagen for å gå på do og prøve å få ut litt luft. :sjenert: Må le av den digre oppblåste magen, da, ser jo ut som om jeg er 5-6 måneder på vei om kvelden! :ler:

Puppene har også blitt ømmere, og (innbiller jeg meg) en anelse fyldigere.

Ellers har jeg hatt besøk i dag av en venninne som har termin i mai, og jeg hadde på forhånd tenkt at jeg ikke har så lyst til å fortelle henne at jeg er gravid riktig ennå, men herregud som jeg har ombestemt meg! :ler: Etter tre timer med babyprat hvor jeg ikke kunne si NOEN ting holdt jeg på å stange hodet i veggen i frustrasjon, men jeg synes jeg må klarere det med mannen før jeg eventuelt sier noe. Tror ikke han vil ha noe i mot det, altså, men jeg er litt opptatt av at han skal "være med" sånn i starten også, det er vel fort gjort å føle seg litt utenfor som mann, når man ikke merker noe av det som skjer på kroppen på samme måte som vi gjør. Så han skal få bestemme om jeg får lov til å si det eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Kjøttmeis! Hadde besøk av en venninne denne uka hvor vi ble sittende og snakke om en annen som er gravid, om når vi ville ha barn, plusser og minuser og sånt vi har snakket om før. Som jeg sleit med å holde meg!!! 

I kveld har jeg satt ny rekord i oppblåst mage tror jeg. Vært kvalm i nesten hele dag, kjenner at det blir verre når jeg er trøttere. Så nå blir det godt med en rolig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg måtte le selv :P

Har kommet meg gjennom natta, sovet minimalt, blødd masse, store klumper som har kommet ut, så prosessen er godt i gang på egenhånd merker jeg. Var bare så utrolig godt å krype inntil sønnen min igår kveld da jeg kom hjem og kose med han. Er så utrolig takknemlig for at jeg har en helt perfekt gutt, det gjør det lettere å komme seg gjennom dette! Utrolig hvor mye et barnesmil varmer mammahjerte og lyser opp hverdagen når ting er tungt <3

Godt jeg fikk deg til å le ihvertfall, da! :-) Herlig med barnetrøst da.. Og nå skal det leses gjennom før det publiseres.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjøttmeis, men det gjorde ikke ting bedre. Like ille da jeg våknet, men spyr ikke lenger i det minste.

Guri jeg har så lyst til å fortelle de aller nærmeste denne uka (8+1).

Har selv vært med på babyprat der fokuset var på meg og at jeg burde få en til, perfekt tid osv.

Men sambo nekter plent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme fra jobb idag også. Det siste jeg gjorde igår var å spy 🙊 usj! Har ikke spydd siden uke 4, ikke vært noe særlig kvalm tidligere..bare litt uggen..nå er jeg 9+3 og håpet hatt jeg slapp den verste kvalmen..jaja..mannen min har vært syk (dårlig i magen) så kan være en miks der..

Nå er det endelig fredag og salt sørlandschips var veldig godt nå 😊 god helg damer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo greit ut å bli fult opp så nøye da :) Har du lege med UL siden du kan få så ofte?

Jeg har selv for lavt stoffskifte, og har gått fra 150 mikrog til vanlig når jeg ikke er gravid til øke med 50mikrog til, og jeg må ta ekstra jern. Og hiver inn på mat med ekstra jern. Ironisk nok sliter jeg med metallsmak i munnen :lol:

Jeg bruker 50 mg til vanlig, men må opp til enten 75 eller 100 nå, legen var ikke helt sikker så vi har begynt med 75 hvertfall.. Og det er UL-apparat der ja, men er et stykke til sykehus så tenker det er derfor :)  

Jeg tar også jern, fikk påvist jernmangel etter fødselen sist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i et dansk legetidsskrift at man skal ta 2 - 2,4 mcg pr kilo kroppsvekt under graviditet. For min del vil det si 150 mcg. TSH var på 3 før graviditet. Nå er den på 0.34.

Anonymous poster hash: 5bf71...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre Lulusen! Og for en udugelig fyr som sa noe sånt tull!!! Godt å høre at du kom til mer kompentente folk etterpå.

Det er bra du har en liten en som lyser opp dagen din. Det er helt utrolig hvordan de små kan lyse opp en helsvart dag uten de prøver en gang <3 Lykke til videre!

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg forøvrig utrolig oppblåst! Klarer ikke ha knappen igjen på en eneste bukse, og føler jeg får noen mistenksomme blikk på jobb. Er noen svært observante damer der, så er nok ikke lenge før hemmeligheten min ikke er hemmelig lenger! Spesielt med tanke på at jeg spiser opp hele fruktkurven på jobb før folk har enset at den er der :-p Ellers har jeg sagt det til mine nærmeste venninner. Alle er gravide så ble ganske håpløst å holde det skjult...men koselig å ha noen å dele gleder og tanker med :)

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...