Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby

Lulusen

Anbefalte innlegg

Hadde ikke klart å vente to uker:( uff, håper alt er som det er lulusen. Noe det ganske så sikkert er, men er jo ikke noe gøy:(

Anonymous poster hash: 63170...5c3

Nei, det er ikke noe gøy å vente disse to ukene.. :( Men så lenge det bare er litt blod i utfloden og ikke friskt blod som kommer så prøver jeg å roe meg ned med at dette er normalt og tenke at dette går bra. Blir det mer blødninger og ikke bare litt rødt i utfloden vil jeg nok dra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig scene fra idag morges med to gutter som ser på at mor spyr, eldstemann spør om jeg er syk og 2 åringen lirer av seg et æsj, men se på skal de! Null privatliv der altså.. Her sluttet jeg å brekke meg i 2 tiden idag, så er sliten nå, leggetid her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner virkelig at kvalmen har slått inn :) Hehe, er det noen andre her som er ifra møre og Romsdal? :)

Jeg er fra møre og romsdal :)

Kjenner virkelig at kvalmen har slått inn :) Hehe, er det noen andre her som er ifra møre og Romsdal? :)

Så koselig hvor i møre og Romsdal da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med litt honning og sitron i ingefærteen, det syns jeg hjelper hvertfall :) 

Håper det går bra med deg Lulusen; ikke godt å bekymre seg! Det er jo helt vanlig med både symtomer og ikke symptomer og spotting. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev av legen i dag, etter urinprøve på fredag ble det oppdaga eggehvite/protein i urinen..
Må inn igjen i morgen å levere ny prøve.. Kjenner jeg ble litt bekymra..
Har jo tatt en vektoperasjon å gått ned 30 kilo, men er fortsatt overvektig så kommer til å bikke over tresifra i løpet av svangerskapet og har i tillegg lavt stoffskifte.. Må ha ekstra kontroller med UL, ta blodprøver ofte og gjennom et par sukkertester.. Protein i urinen i tillegg, jippi..
Så jo den svarte klumpen min på fredag (6+4), å kunne skimte noe inni der, men jeg fikk ikke vite om hun sjekka hjertelyd (hørte hvertfall ingenting) selv om hun sa det så fint ut.. Andre bilder jeg har sett etterpå viser MYE mer enn det jeg så hos meg selv.. Æsj, begynt tro det her går feil vei..
Risikosvangerskap, ja takk :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg EM86, hun hadde helt sikkert ikke sagt at det så fint ut hvis hun ikke så at hjertet banket. Når jeg var på ultralyd (6+1) så det også veldig smått ut, så nesten ingenting. Så jeg tror det er litt forskjellig hvor gode bilder man får. Jeg fikk også beskjed om å komme tilbake med ny urintest, og den så fin ut, så det kan være falsk alarm. Gang nr2 var jeg ekstra nøye på å kun få med midtstrålen.

Når det er sagt er jeg også bekymret for det meste om dagen. Jeg går nå inn i de ukene jeg tidligere har mistet, så det er mange tanker som surrer. Jeg er 9+0 idag. Teller dager, nesten timer, for å komme meg igjennom disse ukene. Tror jeg kommer til å føle at ting blir litt lettere psykisk om jeg bare kommer meg over til uke 11.

Ellers er jeg kjempekvalm og har kastet opp flere ganger. Så det er kanskje et godt tegn, selv om jeg synes det er pyton å føle meg så dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på innvendig ul i dag. Jeg er 6+2 eller kortere (syklus er på 32 dager).

Legen viste meg ingenting, men sa at alt så normalt ut mht at menstruasjon var 20. desember, og at jeg skulle komme tilbake om en uke så vi kunne se hjertet.

Anonymous poster hash: 5bf71...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at nesten alle går til tidlig ul?... Den tanken har liksom ikke falt meg inn selv om jeg har vært engstelig noen dager jeg også... (Etter småblødninger)...

Går dere fordi dere er redd for at det ikke er liv der etter mange sa/ma , eller har det bare blitt så vanlig?

Bare lurer altså og er ikke negativ til det men føler liksom at heg er ensom i denne gruppen med å ikke ta tidlig ul.... ?

Godt at de fleste av dere har blitt avslappet og glade over å se et lite byen der inne ihvertfall:-)))

Håper det går bra med oss alle og at ukene flyyyyr 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at nesten alle går til tidlig ul?... Den tanken har liksom ikke falt meg inn selv om jeg har vært engstelig noen dager jeg også... (Etter småblødninger)...

Går dere fordi dere er redd for at det ikke er liv der etter mange sa/ma , eller har det bare blitt så vanlig?

Bare lurer altså og er ikke negativ til det men føler liksom at heg er ensom i denne gruppen med å ikke ta tidlig ul.... ?

Godt at de fleste av dere har blitt avslappet og glade over å se et lite byen der inne ihvertfall:-)))

Håper det går bra med oss alle og at ukene flyyyyr 😄😄

Jeg skulle være flink og vente til uke 10 denne gangen. Nysgjerrigheten tok imidlertid overhånd.

For min del er det fordi jeg har opplevd 4 stk MA og en dødfødsel. Er så kjedelig å kaste bort flere uker bare for å få beskjed om at det ikke er liv laga. Da vil jeg heller få det ut så tidlig som mulig for å kunne starte prøvingen igjen.

Anonymous poster hash: 5bf71...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får UL hovedsaklig fordi jeg er vektoperert :)

Med eldstemann som er 4 år så ville jeg bekrefte at det var liv der siden jeg var førstegangs, hadde null symptomer å var litt nysgjerrig.. Utenom den i uke 9 var det kun den ordinære i uke 18.. Resten av svangerskapet gikk så å si knirkefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke på tidlig ultralyd. Har heller aldri vært det før. Men ser ut til at det blir mer og mer normalt nå til dags og en del av meg roper "Jeg vil også ha!!". Hadde vært supert om man kunnet få roa ned bekymringene sine med en liten titt på innsida :)

Her bekymrer jeg meg for hva uggenheten betyr. Kan ikke huske å ha hatt det før og syns derfor at det er rart at jeg har det med nr 3. Mine mest negative tanker forteller meg at jeg går rundt med noe dødt :( inni meg som skulle ha kommet ut og som gjør meg uvel. Crazywoman over here!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr Mcstuffins; lett å bli crazywoman nå kjenner jeg. Jeg kan over hodet ikke huske at jeg var så innmari dårlig sist. Jeg husker det begynte å bli kjipt rundt uke 9, men denne gangen har jeg vært spydårlig i to uker allerede, og har bare nådd uke 7. Jeg innbiller meg at det er tvillinger. Puh....vi har begge sikkert bare èn, og alt er sikkert helt bra, men disse ukene er nervepirrende! Har du to av samme kjønn fra før? Har også tenkt tanken på at det kan være jente denne gangen, og at det kan ha noe å si for at formen er annerledes. 

Vi tenker litt på tidlig UL i uke 12. Men det koster litt da, så da får vi spare :P Kan være verdt det for å roe nervene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenke meg å gå å kikke litt på vidunderet sånn ca i uke 12, det virkeligjør hele graviditeten for min del, trenger å se det hjertet banke. Kjente ikke liv før i uke 20-22 med de to andre, så da blir det kjekt å se på ultralyd. Men ennå er jeg 7+2, så er jo en liten stund til ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig hvor i møre og Romsdal da? :)

Eide Kommune :) Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått henvisning til tidlig UL fordi jeg er så utrolig bekymret og ikke helt klarer å tro det er sant at jeg er gravid. Det er liksom for godt til å være sant...! Vi prøvde så lenge, og barnet er så veldig etterlengta at jeg føler noe bare MÅ gå galt (just my luck). Er nok mest frykt, og jeg prøver å tenke positivt. Men det er ikke så lett.

Krysser fingrene for at alt skal gå bra, og håpet er større nå som jeg er 9 uker på vei enn da jeg var 5. Hver dag er en seier (utenom den snikende tanken om MA, som ikke burde få trenge seg frem :/ ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg holder på å bli gal av å ikke vite: hvor mange er det? (Har arvelige tvillinggener) slår hjertet? Er det noe feil med fosteret? Hvorfor blør jeg litt? Så her blir det ul i uke 12 for å roe meg ned. I forrige svangerskap fikk jeg ultralyd annen hver uke ca fram til uke 12 og følte meg så rolig hele svangerskapet. Nå er jeg mer bekymret merket jeg. Har heldigvis ikke vært mer blod etter igår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesiell grunn til å få tidlig UL, med mindre legen vil gjøre noe ifht å sette termin (hatt ujevne sykluser). Men jeg skal til legen i morgen! Spent :)

Er 7+2 i dag. Trodde det var litt tidlig ut fra hva jeg har lest, men damen på legekontoret syns ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April2011mamma: Jeg venter til uke 12 med UL. På en måte hadde det jo vært fint å se om det var liv der allerede nå, men jeg tenker at jeg må bare stole på at kroppen gjør det den skal. Det er første gang jeg er gravid, så har ingen dårlige erfaringer fra tidligere å gruble over - det bidrar nok til at jeg tar det helt med ro. I forhold til en del andre her har jeg lite plager så langt, men jeg kjenner helt klart at det skjer noe med kroppen, så jeg får være fornøyd med det. Det er sikkert mer uvirkelig for pappaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-)

Forstår dere veldig godt og hadde nok gjort det samme selv om det var meg..

Tenk så heldig vi er som har mulighet til det:-)) fantastisk!

Jeg gleder meg til å høre hjertet slå hos jordmor ... Er en stund til men håper tiden løper!! :-)

Tvi tvi for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ordinær ul med første, ordinær 2 da ordinær 1 ikke ble godkjent og de måtte dobbeltsjekke. Pluss 3-4 ganger til Pga komplikasjoner og overtidskontroll.

Hadde litt lyst på tidlig, men var så dyrt. Men å høre hjerteslagene hos jordmor i uke 14 var helt utrolig!

Tenker jeg går for ordinær denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er en smule forvirra.

I midten av januar var jeg på tidlig ul.

Ifølge mine beregninger var jeg da 7+2, men legen satte meg til å være 7+3 pga av størrelsen på fosteret. Jaja 1 dag forskjell.

På en samtale igår i anledning duoteat, sa legen at siden fosteret er den og den størrelsen ved den ultralyden så var jeg 10+5 istedet for 10+0. Hvordan kan samme beregning så fra 1 dag forskjell til plutselig 5?

Er en mulighet at jeg har blitt befruktet tidligere enn forventet, men i midten av januar var jo forskjellen bare 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen. så bra at blødningene har stoppet. 

april2011mamma. Tror jeg har sagt det før, men har tidlig ultralyd siden vi er gravide etter prøverør. Da får en det automatisk. Så får vi en til ekstra siden jeg straks er 39. Så blir masse smygtitting på beibis her. 

Falsk alarm vedr uvi forresten!!! Hurra. Var en forurenset prøve, så kom inn i går og tok prøve nr to som var ren. Åh. Så lettet. Utrulig godt med en lege som dobbeltsjekket før jeg ble satt på en kur. Men jeg har en fantastisk lege. Håper de vet hvor flinke de er der. Må huske å si det neste gang, på en ikke-groupie måte. Godt å få ros uansett hvilken stilling en har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny urinprøve var negativ og fikk vite HCG-nivået slik det var på fredag, ble målt til 4600 :)

Senker skuldrene igjen, prøve kose meg frem til nye tester og UL om tre uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...