Amcar Skrevet 2. februar 2014 #751 Del Skrevet 2. februar 2014 Amcar: velkommen. Trist å høre at du mistet moren din. Har du noen søsken?Eller nære tanter? Eller faren din hvis han er tilstedet i livet ditt og husker sånne ting? Jeg har faktisk diskutert graviteten/barn mye mer med svigermor enn min egen mor, så en kan jo ha flaks med svigers. Men for å være helt ærlig så er det heller venner og sånne her forum som har vært mest hjelp for meg i gravidteten. For da er det jo helt ferskt, en er på samme plass på samme tid. Håper vi blir litt støtte her iallfall. Og at du har en partner som er "med" i prosessen. Tipptopp: lite søvn surrer med hodet. Men gøy å kjenne at det er noe i kroppen som er et bitte-lite liv. Høres ikke ut som du kommer til å klare å holde gravidteten skjult lenge i den familien der gitt... Takk for det, jeg har to eldre brødre. Vi er en veldig nært og knyttet familie etter at mamma gikk bort. Vi har ett veldig spesielt forhold, der vi alltid kan snakke sammens om alt. Har ikke så altfor mye kontakt med mine tanter, for det har vært litt krangler opp igjennom årene om ting som handlet om min mor. Har ikke fått så altfor god kontakt med svigers enda, har kun vært sammens med min kjære i 10mnd og vi har hatt en del historie i tidligere år som gjor at det har vært litt speiselt å snakke med dem. Men har nå vært forlovet i 2mnd og har begynt å fått mye mer kontakt med hans familie, han har ei søster som jeg forhåpentlig kan begynne å snakke me dette om etterhvert. Hun har selv 3 barn, så satser på at det kan være lett å prate med henne Så godt at du har søsken. Og at dere er nære. Og at samboeren din har ei søster med barn. Det blir så bra når mini blir født. Søskenbarn er gull verdt. Hvis de er små kan de leke ilag, og hvis de er større er de potensielle barnevakter på sikt :-) Da er hun så dreven mor da, hvis hun har tre barn. Mye erfaring og tips der. Søsteren hans har to voksne barn, hennes datter har selv to barn så blir nok mer til at jeg har en liten lekekamerat der til mini. Kjekt å ha barnevakter på sikt, og regner med at jeg får mye hjelp og støtte av alle i familien hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 2. februar 2014 #752 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg prøvde å stille min mor noen spørsmål om hennes graviditeter når jeg gikk gravid første gangen, nææh, aldri kvalm eller vondter, fødselen var blomster og sol og regnbuer, sykluser? la hun aldri merke til.. Kunne like gjerne spurt veggen, så forumet her har hjulpet meg masse! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 2. februar 2014 #753 Del Skrevet 2. februar 2014 Hehe ja mor mi var også kjekk der. Bekkenløsning? Neida, trimma til 8ende måned hver gang. Vektoppgang? Nja... På det meste 10 kg og da var jeg FEIT! Strekkmerker? 4 graviditeter og null strekkmerker, du må ha arva genene til faren din! Osv. Hehe. Kom meg ikke til mamma i dag. Kom ikke ut døra engang. For idag begynte nemlig spyinga. Grøss og gru! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 2. februar 2014 #754 Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Jeg har null krefter for tiden.. Bare sover dag og natt.. Vært hos legen idag og tatt blodprøver, noen andre som har det slik?Jeg har null, og gi. Er konstant trøtt, og sliten. Men fra å sove mye har jeg nå kommet til at jeg trenger søvn, men får det ikke til *sukk*Jeg er helt zombie. Sliter med å få nok sammenhengende søvn. Heldigvis sovnet jeg omsider helt gåen på sofaen i dag etter middag. Det trenktes virkelig sårt! Jeg er 10+4 nå.. Jeg har ikke jernlager, og må heve Levaxinen fikk jeg beskjed om av legen. Håper det vil snu av det, men det stiger jo ikke akurat fort :S Endret 2. februar 2014 av Lykkespiren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 2. februar 2014 #755 Del Skrevet 2. februar 2014 Jeg har null krefter for tiden.. Bare sover dag og natt.. Vært hos legen idag og tatt blodprøver, noen andre som har det slik?Jeg har null, og gi. Er konstant trøtt, og sliten. Men fra å sove mye har jeg nå kommet til at jeg trenger søvn, men får det ikke til *sukk*Jeg er helt zombie. Sliter med å få nok sammenhengende søvn. Heldigvis sovnet jeg omsider helt gåen på sofaen i dag etter middag. Det trenktes virkelig sårt! Jeg er 10+4 nå.. Jeg har ikke jernlager, og må heve Levaxinen fikk jeg beskjed om av legen. Håper det vil snu av det, men det stiger jo ikke akurat fort :S Jeg tok meg en uke med egenmelding, og det hjalp masse! Skal på jobb i morgen, er litt spent på hvordan det går. Men hvis det ikke går, har jeg en avtale med legen om sykemelding, selv om jeg har liten lyst til det. Men kjipt å slepe seg gjennom jobben da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~•~Vasteros~•~ Skrevet 3. februar 2014 #756 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Jeg føler veldig at jeg er klar for en sykemelding, jeg også! Jeg sliter veldig med svimmelhet, kvalme og en uendelig tretthet! Kan aldri huske å ha vært så slapp i hele mitt liv!!! I tillegg til alt dette så har jeg fått slike super-sanser, som er MYE til besvær! Det virker som om jeg har slike antenner som er innstilt på å fange opp vondlukter fra rundt omkring. Jeg satt på t-banen nå, og brakk meg flere ganger. Først ble jeg invadert av en sterk eim av kaffe, også ble jeg overrumplet av sidemannens ånde! Uff!!! Lurer på om vedkommende hadde spist et menneskekadaver til frokost! Så ILLE luktet det altså Det var like før jeg kastet opp! Er på kontoret nå, og det virker som om HELE avdelingen lukter BÆSJ! Dette er ikke enkelt!!! Endret 3. februar 2014 av ~•~Vasteros~•~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedia Skrevet 3. februar 2014 #757 Del Skrevet 3. februar 2014 Uff Vasteros, jeg ble ikke mindre kvalm av å lese det der, hehe. Begynner å bli mer og mer kvalm om morgenen for hver dag som går. Hadde vondt nederst i magen til høyre når jeg tisset i morges, når jeg trykket på slutten liksom. Jeg tror også jeg har hatt stikkende vondt der de siste 2 dagene. Noen som har hatt det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 3. februar 2014 #758 Del Skrevet 3. februar 2014 Må le litt av beskrivelsen din, Vasteros, men det høres ikke noe ålreit ut! Her er det fortsatt ikke antydning til kvalme, begynner nesten å lure på om jeg slipper unna? (Og der jinxet jeg det sikkert.) Peachpie, jeg har og mye vondter her og der. Ikke hele tiden, og det flytter seg rundt - mage, lyske, korsrygg. Så murrer det, og så stikker det. Kjenner det også innimellom når jeg hoster/nyser eller trykker litt på do. Merker også at når jeg må nr 2 så blir «mensmurringene» sterkere, men de forsvinner når jeg har vært på do. Bare vær obs hvis det kjennes ut som UVI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~•~Vasteros~•~ Skrevet 3. februar 2014 #759 Del Skrevet 3. februar 2014 Hehehe Sorry for den detaljerte beskrivelsen damer Var ikke meningen å gjøre noen kvalme altså! Det er jammen meg ikke lett å være gravid til tider! Skal ting fungere på denne måten, må jeg vel strengt tatt begynne å ta t-banen utenom rushtiden. Kan ikke tro kroppen har godt av all den brekningen jeg bedriver om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnNySpire:) Skrevet 3. februar 2014 #760 Del Skrevet 3. februar 2014 Jeg er 8+3 og de to siste ukene har vært grusomme.. Jeg spyr hver eneste morgen og kvelden er et mareritt med kvalme! Jeg jobber 100%, men jeg kjenner at jeg ikke har noe å gi.. Jeg var sykemeldt i nesten 1 år i fjor pga store ryggplager, så jeg kan ikke ta ut sykemelding nå.. Jeg må holde ut mai for å tjene meg opp sykepenger igjen! Og slik jeg er nå, så lurer jeg på hvordan i alle dager jeg skal klare det Jeg har to barn hjemme som trenger meg og.. Jeg jobber alene hele dagen og ingen mulighet til pause! Men igjen, så er alle disse symptomene "positive" for meg og.. Jeg mistet i MA i september og i den graviditeten hadde jeg ingen symptomer, så ved kvalme vet jeg liksom at alt er bra Har vært på 2 ultralyder, så håper alt går bra denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 3. februar 2014 #761 Del Skrevet 3. februar 2014 Krysser fingrene for at det går bra EnNySpire! Men denne kvalmen er ikke gøy altså! Jeg brekker meg også om morgenen. Og absolutt all mat byr meg i mot. Men når jeg først spiser går det ganske greit. Helt til like etterpå, for da slår kvalmen inn igjen med full kraft. Jeg kan altså ikke huske at det var så ille som det her sist jeg var gravid. For all del, husker jeg var kvalm, men dette her er bare helt grusomt. I går, søndag, fikk jeg sove lenge. Så sto jeg opp og spiste en sen frokost med resten av familien, før jeg sovna på sofaen. Så gikk jeg en tur med småen, laget middag, og sovnet på sofaen igjen. Da sov jeg i et par timer. Resten av kvelden satt jeg bare og hang med hodet. La meg tidlig. I natt våknet småen mye fordi han hoster så fælt, så jeg endte opp med å være våken noen timer i natt. Så i morges var jeg helt skutt igjen. Selv om jeg sikkert har sovet halve det siste døgnet. Og kvalmere enn kvalmest. Holder småen hjemme fra barnehagen i dag pga. hosten, og er derfor hjemme fra jobb. Men kan ikke se for meg hvordan jeg skulle ha fungert på jobb i dag. Og jeg ser ikke helt hvordan jeg skal fungere med småen her hjemme heller. Er det virkelig vanlig å ha det slik?? Jeg får vondt i ryggen av å ligge så mye, men klarer ikke å gjøre noenting. Blir superdårlig bare av å gå rundt i huset. Når jeg prøver å rydde eller liknende blir det helt forferdelig. Tror vi må ta oss en tur på apoteket i dag og få tak i slimløsende til småen, og ett eller annet kvalmestillende til meg. Så noen foreslo slike armbånd her tidligere. Nå er jeg desperat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 3. februar 2014 #762 Del Skrevet 3. februar 2014 Mammaløve. Leste i en annen tråd her en som anbefalte akupunktur på det varmeste ved kvalme. Kanskje det kan hjelpe? Virker jo litt skummelt få masse nåler stukket i en, men de vet vel hva de gjør. Har ikke prøvd. Håper det kvalmen din går over snart, høres ikke godt ut i det hele tatt. Jeg var kjepphøy for noen dager siden og sa at uggenheten min var gått over, der snakket jeg litt for tidlig gitt. Urk. Men ikke like ille som noen av dere andre her. All sympati! Her må jeg bare innrømme at jeg er litt deppa idag. Var hos legen og fikk utslag på urinen, så de tror kanskje jeg har urinveisinfeksjon eller noe sånt. Skal tilbake i morgen for å se om prøven var feil eller om det fremdeles er utslag. Deppa, deppa, deppa. Kjente jeg gikk fra å tenke at dette svangerskapet er alt plankekjøring til å bli kjemperedd igjen. Men godt at det ble oppdaget uansett. Er jo bedre det enn å gå med det lenge. Så da blir det vel en eller annen kur. Kjøpte meg nye vinterstøvler idag, for de dumme støvlene jeg har hatt lekker, så har vært våt på bena hver dag og det kan vel være derfor? Uff. Teite, teite meg. Men sånt skjer. Embryoet ligger vel ganske så trygt inni der uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkmaria1993 Skrevet 3. februar 2014 #763 Del Skrevet 3. februar 2014 Kjenner virkelig at kvalmen har slått inn Hehe, er det noen andre her som er ifra møre og Romsdal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amcar Skrevet 3. februar 2014 #764 Del Skrevet 3. februar 2014 Kjenner virkelig at kvalmen har slått inn Hehe, er det noen andre her som er ifra møre og Romsdal? Jeg er fra møre og romsdal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
april2011mamma Skrevet 3. februar 2014 #765 Del Skrevet 3. februar 2014 Her har kvalmen endelig gitt seg! 9 uker på vei idag... Endelig har jeg fått matlyst igjen og :-)) Blir nesten bekymret nå når alle tegn er borte igjen... Men har fortsatt ømme bryster og magen er større så får tenke at alt er ok til det motsatte er bevist... Håper februar går fort fort fort!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 3. februar 2014 #766 Del Skrevet 3. februar 2014 Her har kvalmen også blitt værre siste dagene. Ikke kastet opp enda, men var ikke langt unna i dag. Og frokost som jeg pleier å elske smakte ikke godt i dag. Vann er ikke godt lenger, og ikke te Men får i meg litt for det da. I lunsjen på jobb i dag syns jeg både fårepølse og teen til en kollega lukta fryktelig! Prøvde diskret å sette meg litt unna Godt vi kan le og gråte litt sammen her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 3. februar 2014 #767 Del Skrevet 3. februar 2014 Vi er en uggen gjeng skjønner jeg Kjøpte slike armbånd på apoteket i dag, og jeg tror faktisk de funker. De er ømme å ha på, men jeg leste at det skal være sånn, for det er da de virker (har truffet punktet). Småkvalm stort sett hele tiden enda, men jeg er ikke helt utslått sånn som i går, og dagene før. Klarer å gjøre ting uten å brekke meg. Så var jeg og småen ute og handlet inn masse deilige ingredienser til smoothies. Mest fordi han elsker smoothie, og fordi vi fikk ny blender i julegave som vi ikke har prøvd enda. Han er syk, og har dårlig matlyst, så tenkte det var greit å lage noe han får i seg. Og da fant jeg ut at iskald smoothie fungerer som balsam for kvalmen. Helt herlig! Godt tips til dere andre som sliter med å få i dere noe. Kaksy, jeg hadde også UVI sist jeg var gravid. Lurer på om man kanskje er litt mer utsatt for sånt? Det er selvfølgelig ikke din feil, og det er heldigvis lett å bli kvitt. Kanskje du slipper unna med en skikkelig tranebær- og appelsinjuice-kur? Men det er abolutt lett å kjenne seg nedfor for tiden! Hormoner + kvalme er en sørgelig blanding. I tillegg har i allefall jeg fått flott, uren hud, og konstant fett hår. Når man i tillegg går rundt med oppblåst mage og raper og promper, føler i allefall ikke jeg meg helt på topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 3. februar 2014 #768 Del Skrevet 3. februar 2014 Hos meg er ikke kvalmen kommet ordentlig enda (8+6), men jeg blir kvalm når jeg er sulten, og blir sulten veldig fort. Så her går det i mye mat for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #769 Del Skrevet 3. februar 2014 Skulle ønske jeg kunne bli skikkelig kvalm for én gangs skyld. Men - har aldri vært det i noe svangerskap, så da skjer der vel ikke nå heller. Ville vært betryggende. Sleit med mageknip og diaré i helga. På fredag fløy jeg på do i endinga. Tror det var fordi jeg spiste for mye lakris (laget av rå-lakris). Kjentes ikke i nærheten av menssmerter eller rier, så jeg håper det var ufarlig og ikke indikerer abort. Fremdeles bare litt sår i høyre brystvorte og en del trøtt (men ikke så ille som for noen dager siden). Og luft i magen. That's it. 6+4 i dag. Anonymous poster hash: 5bf71...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 3. februar 2014 #770 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Kaksy, UVI er veldig vanlig når man er gravid. Så lenge du får behandling er det ingen grunn til bekymring. Ellers har gubben og jeg vært på harrytur til Sverige i dag, og da ville han jammen kikke på barneseter og vogn, gitt. Herregud så søt han er. Endret 3. februar 2014 av Kjøttmeis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøleopard Skrevet 3. februar 2014 #771 Del Skrevet 3. februar 2014 Stemmer i med alle dere andre kvalme damer! Ingen oppkast her i gården (bortsett fra den dagen jeg tok multivitamin med jern i på tom mage og satte meg på bussen. Oppskrift på suksess...), men jeg føler meg ikke bra. Ingenting frister og stort sett alt smaker og lukter pyton Går på jobb og fungerer på et vis, men føler meg utrolig slapp. Ned 5 kg siden jeg ble gravid. Ikke voldsomt, men nok til at det merkes på formen. Gleeeeder meg til matlysten kommer tilbake! Forhåpentligvis ike mange ukene igjen for oss før formen tar seg opp 9+2 i dag og tiden kunne med fordel gått raskere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulusen Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #772 Del Skrevet 3. februar 2014 10+0 idag og nytt blod i utfloden pokker så ekkelt det er med denne spottingen! Fortsatt 2 uker til ultralyd, jeg gruer og gleder meg. Må si jeg er litt misunnelig på dere jenter med symptomer! Her har jeg ikke hatt et snev av kvalme, savner faktisk svangerskapskvalmen jeg hadde sist på en måte, nå har sulten forsvunnet helt (som fikk meg til å føle at det faktisk var en til inni meg som trengte mat), ikke er jeg trøtt eller slapp. Formen er litt for fin spør du meg, blir jo bekymret av det og! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 3. februar 2014 #773 Del Skrevet 3. februar 2014 Ja uff det er ekkelt. Håper de to ukene går fort for deg lulusen. Sliter med kvalme, brekninger, svimmelhet og trøtthet. Kjøpt meg ingefær te mot kvalmen, men fy fader det smakte høgg! Holder meg til dundersaltet. Gleder meg til første trimester er over og kvalmen vekke. Usj. Har en søt 1 åring som sitter ved siden av meg med sin egen lille bøtte og "brekker" seg. Hu holder på å le seg ihjel for hver gang hun gjør det og jeg ler så tårene renner av henne mens jeg sitter der å brekker meg. Hehe. Søta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnNySpire:) Skrevet 3. februar 2014 #774 Del Skrevet 3. februar 2014 Håper det går bra med deg lulusen og at disse to ukene går fort! I dag har jeg hatt en fæl dag på jobb.. Spydd siden morgenkvisten og fram til halv fire! Da fikk jeg i meg litt mat.. Nå i kveld er det tilbake for fult kjør.. Ringte legen min og hun skulle skrive ut en resept på Afipran til meg! Noen som har erfaring med bruk av det? Liker ikke å ta medisiner altså :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #775 Del Skrevet 3. februar 2014 Hadde ikke klart å vente to uker:( uff, håper alt er som det er lulusen. Noe det ganske så sikkert er, men er jo ikke noe gøy:( Anonymous poster hash: 63170...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå