vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 31. januar 2014 #726 Del Skrevet 31. januar 2014 Takk for tips, apoteket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 1. februar 2014 #727 Del Skrevet 1. februar 2014 Du får sånne bånd på apoteket Har et par i bakhånd her også. I går kveld og i morges har jeg kjent noe nytt som må være livmoren som strekker seg. Rar følelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 1. februar 2014 #728 Del Skrevet 1. februar 2014 For mitt vedkommende tenker jeg at det bør være legitimt å prøve og fortrenge. Egentlig hadde jeg planer om å ikke si det til barnefar engang før etter 12 uker. Men - vi pleier å kose oss med et glass vin i helgene osv. Hadde neppe gått ham hus forbi. Skulle ønske jeg hadde mage som fotballfrue hvor jeg kunne skjult det i månedsvis. Slik er det dessverre ikke her. Gidder uansett ikke si det til noen før jeg MÅ. Lykke til med jobben! Anonymous poster hash: 5bf71...def Takk, tror det ordner seg. Er ikke verdens mest spennende jobb jeg har søkt på, og med fare for å være ego, de er superheldige hvis de får meg (tihi) for akkurat de jobbene kan jeg (ikke vanskelige da). Ene intervjueren minnet masse om en gammel tulle-flørte kompis som er en kjernekar, så likte han ordentlig godt, så det hjalp jo på intervjuet. Men intervju/søke på ting er virkelig ikke det morsomste jeg vet nei. Heier på deg at du får napp på en jobb. Skjønner godt at du ikke er åpen så tidlig. Håper, håper, håper at du får intervju hos noen som du har den kjemien med (som mitt intervju). Gruet meg litt før det, men det at jeg faktisk genuint likte han gjorde intervjuet mye lettere. Og det var et litt lett intervju egentlig, for var bare hos en person. Tror det ofte er flere som intervjuer, og da blir det jo litt mindre naturlig å snakke ivei fritt og være seg selv. For meg iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 1. februar 2014 #729 Del Skrevet 1. februar 2014 Spennende med dere to andre og som har vært på tidlig ultralyd. Rart at du klarte å se armer og ben så tidlig? Det klarte ikke vi. Men vi så jo et slags embryo (med hjerteslaget, det viktigste og vakreste av alt i hele verden) og plommesekken ved siden som så ut som et embryo nr to. Vi fikk til og med et lite bilde av det, så hver gang vi viser det fram så må vi forklare at det bare er et embryo, ikke to. Så utrulig praktisk med en lege som er interessert i gynokologi da. Men så tidlig som vi er nå må en ha invendig ultralyd, så vet ikke om din har det? Det tror jeg er ganske så spesialisert. Er jo ikke vanlig (uansett om det jo kan virke her sånn her inne) å ha så tidlig ultralyd som nå hvis det ikke er spesielle grunner til det ) Vi fikk det pga ivf og nå får jeg det en gang til siden jeg er 39. Stakkars Mammaløve som er så kvalm at du kaster opp. Her har uggenheten min lettet faktisk. Men kjenner enda i puppene innimellom at jeg er gravid, så det er jo bare det beste av begge verdener. Men jeg bikket 9+1 idag, så uggenheten har vart i en del uker. For meg har konstant småspising vært det som har hjulpet. Og masse, masse soving. Vaskedama? Hva betyr nicket ditt? Ble litt nysgjerrig her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 1. februar 2014 #730 Del Skrevet 1. februar 2014 Så utrulig praktisk med en lege som er interessert i gynokologi da. Men så tidlig som vi er nå må en ha invendig ultralyd, så vet ikke om din har det? Det tror jeg er ganske så spesialisert. Er jo ikke vanlig (uansett om det jo kan virke her sånn her inne) å ha så tidlig ultralyd som nå hvis det ikke er spesielle grunner til det ) Nei, jeg trodde ikke man kunne se noe på utvending UL, men det var jo en over her som skrev at hun fikk det. Og en del større legekontor har utvending UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EM86 Skrevet 1. februar 2014 #731 Del Skrevet 1. februar 2014 Ja, jeg trodde heller ikke det gikk skikkelig ann så tidlig..Sist hadde jeg innvendig i uke 9 så trodde evt det var det jeg måtte nå også.. Men neida, var bare å dra ned buksa og trusa litt og så begynte hun lete over skambeinet..Så godt hvor egget hadde festa seg, så som sagt kun plommesekk da og ikke noe mer enda, men målte til nesten 14 mm så hun var godt fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 1. februar 2014 #732 Del Skrevet 1. februar 2014 Så utrulig praktisk med en lege som er interessert i gynokologi da. Men så tidlig som vi er nå må en ha invendig ultralyd, så vet ikke om din har det? Det tror jeg er ganske så spesialisert. Er jo ikke vanlig (uansett om det jo kan virke her sånn her inne) å ha så tidlig ultralyd som nå hvis det ikke er spesielle grunner til det ) Nei, jeg trodde ikke man kunne se noe på utvending UL, men det var jo en over her som skrev at hun fikk det. Og en del større legekontor har utvending UL. I stand corrected. Leste det nå at det faktisk var det hun skrev. Utrulig at det går ann så tidlig. Gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Ludvig Skrevet 1. februar 2014 #733 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg har utvendig ul i begge svangerskap ( 6 uker og 7 uker), og vi så også alt klart og tydelig Denne gang så vi også antydning til armer og ben, ganske rart at vi kan se så mye så tidlig! Lurer om gynekologene pleier å bruke innvendig og jordmor utvendig? Jeg gikk til jordmor begge gangene og det var ikke snakk om noe annet enn utvendig. Herlig å slippe den berømte stolen da :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip pip Skrevet 1. februar 2014 #734 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg lister meg forsiktig inn - men som anonym. Er så redd for at det å melde meg inn i forum samsvarer med abort. Har nemlig vært gravid et par ganger det siste året, men mistet i SA/MA. Begge gangene var jeg kjapp på labben i snartmamma forumet. Vel. Jeg er 40 år, og mistet i dødfødsel høsten 2012, 7 uker før termin. Denne gangen har jeg menstermin på nøyaktig samme dato som veslejenta mi - noe som skremmer meg litt. Allikevel... Jeg føler meg roligere nå i forhold til de to andre graviditetene etter dødfødselen. UL har jeg først 9+4, for jeg gidder simpelthen ikke før. Tidligere har jeg vært hysterisk mht tidlig-UL, og har bare fått beskjed om å komme tilbake uka etter fordi ingenting synes. Så må man gå med hjertet i halsen til neste uke, for så å få samme beskjed. Endelig får man se hjertet banke - og så dør fosteret i uke 6-7-8 allikevel. Så nei. Det får bli som det blir. Jeg ser for meg et tungt svangerskap med mye engstelse. Her tar man en dag av gangen og går verken til innkjøp av "storesøster t-skjorter" eller utstyr til den lille. Regner med at, hvis vi kommer så langt, så tar mannen det mens jeg ligger på føden. Jeg SKAL ikke bli mamma - men kanskje, dersom alt går bra. Etter dødfødselen fikk jeg beskjed om at jeg har antifosfolipid antistoff syndrom, noe som gjør at jeg lettere kan få blodpropp, slag og hjerteinfarkt. Derfor tar jeg Fragmin under svangerskapet. Jeg har nylig også fått dårlig utslag på verdier som antyder lavt stoffskifte, så jeg blir medisinert mot dette også (med god effekt). Er bare i uke 6+1. Har ikke så mye symptomer, men det har jeg aldri hatt i løpet av mine mange svangerskap (har bare ett levende barn). Så vi får se. Kaster vel inn håndkleet og skriver med nick etter uke 12, dersom jeg kommer så langt. Anonymous poster hash: 5bf71...def Uff, det er ikke småtterier du har vært igjennom. Jeg kjenner litt på engstelsen din. Har ikke vært i nærheten av å være igjennom det samme som deg, men forrige svangerskap endte ikke som planlagt og det merker jeg i dette svangerskapet. Er klart at det er mye følelser og forsvarsmekanismer som er i spill. Men lytt til følelsen din Denne gangen går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vips77 Skrevet 1. februar 2014 #735 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Jeg fødte på Ullevål og var veldig fornøyd! :-)) Denne gangen blir det Bærum sykehus... Noen med erfaring derfra?.. Bærum på meg også! Fødte der for 7 år siden, raskt fødsel, supre jordmødre og fint personell! Har født på riksen også, var veldig godt fornøyd der også. Tror det er ganske likt over alt!Så bra:-))Jordmor sa idag at de har pusset opp mange nye familirom der nå og at man mest sannsynlig får et rom alene og at far og søsken kanskje kan være over. Hun sa det var veldig bra der for de hadde ikke masse fødsler som på Ullevål så da har de masse tid :-) Når er din termin?? Kanskje vi ses der:-) Hei hei!Ja det stemmer at de har pusset opp!! Tror ikke det blir fam rom på oss uansett, men det er supert at de har rom nok til det nå. Jeg har termin rundt 10 sept. Og du? Endret 1. februar 2014 av Vips77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amcar Skrevet 1. februar 2014 #736 Del Skrevet 1. februar 2014 Hei Da melder jeg meg inn her, første gangsgravid og veldig spent på tiden fremover. Vært en del plaget med kvalme og endte opp med å ta test torsdagen, sjokket var stort når det sto Gravid 3+. Lege besøk fredagen og fikk tatt en ultralyd for å prøve å regne ut hvor langt på vei. Er idag akkurat 8 uker, og foreløpig termin er 16. september. Er så mye jeg sikkert skulle ha visst, og har ikke så mange jeg kan snakke og spørre om ting til. Mistet min mor i 2008, så har ingen nær familie å prate til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
april2011mamma Skrevet 1. februar 2014 #737 Del Skrevet 1. februar 2014 Jeg fødte på Ullevål og var veldig fornøyd! :-)) Denne gangen blir det Bærum sykehus... Noen med erfaring derfra?.. Bærum på meg også! Fødte der for 7 år siden, raskt fødsel, supre jordmødre og fint personell! Har født på riksen også, var veldig godt fornøyd der også. Tror det er ganske likt over alt!Så bra:-))Jordmor sa idag at de har pusset opp mange nye familirom der nå og at man mest sannsynlig får et rom alene og at far og søsken kanskje kan være over. Hun sa det var veldig bra der for de hadde ikke masse fødsler som på Ullevål så da har de masse tid :-) Når er din termin?? Kanskje vi ses der:-) Hei hei!Ja det stemmer at de har pusset opp!! Tror ikke det blir fam rom på oss uansett, men det er supert at de har rom nok til det nå. Jeg har termin rundt 10 sept. Og du? Litt varierende , men legen mente 8-10 sept :-) blir nok justert ved ultralyd.. Jordmor trodde kanskje jeg var lenger på vei så det kan bli spennende:-) Store sjanser for atvi er der samtidig da:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 1. februar 2014 #738 Del Skrevet 1. februar 2014 Girasol: Nå måtte jeg faktisk tenke meg om, hehe. Er ikke helt med i ukene nå som med første Er 7+2 (straks 3). Det er nødt til å være innbilning eller så er jeg lenger på vei, men jeg mener at jeg har kjent de første små sparkene 3-4 ganger nå de siste dagene... Nødt til å være innbilning! Lite søvn og mye kvalme surrer med huet... Var foresten med svigers på biltur i dag og jeg ble så "bilsyk" som bare pokker. Slet så innmari med å ikke brekke meg (spyr ikke enda, bank i bordet) at tårene rant og jeg moste ansiktet inn i skulderen til sambo og lata som om jeg sov. Etter middagen ble jeg igjen kvalm som fy (blir alltid det når jeg spiser) og hadde ikke noe sted å gjemme meg. Svigermor lurte på om jeg var ok og jeg svarte så fint at jeg spiste så fort og så mye at jeg ble litt kvalm. Den kan dere tru hu trodde på! Not! "Mhm.. Du er gravid du". Var svaret.. Neida neida, spiste bare for fort, kremt. Tralla laa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 2. februar 2014 #739 Del Skrevet 2. februar 2014 Velkommen inn Amcar Her inne kan du spørre om alt mulig! Så leit at du har mistet moren din så tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 2. februar 2014 #740 Del Skrevet 2. februar 2014 Amcar: velkommen. Trist å høre at du mistet moren din. Har du noen søsken?Eller nære tanter? Eller faren din hvis han er tilstedet i livet ditt og husker sånne ting? Jeg har faktisk diskutert graviteten/barn mye mer med svigermor enn min egen mor, så en kan jo ha flaks med svigers. Men for å være helt ærlig så er det heller venner og sånne her forum som har vært mest hjelp for meg i gravidteten. For da er det jo helt ferskt, en er på samme plass på samme tid. Håper vi blir litt støtte her iallfall. Og at du har en partner som er "med" i prosessen. Tipptopp: lite søvn surrer med hodet. Men gøy å kjenne at det er noe i kroppen som er et bitte-lite liv. Høres ikke ut som du kommer til å klare å holde gravidteten skjult lenge i den familien der gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amcar Skrevet 2. februar 2014 #741 Del Skrevet 2. februar 2014 Velkommen inn Amcar Her inne kan du spørre om alt mulig! Så leit at du har mistet moren din så tidlig Tusen takk for det, godt å ha en plass å kunne spørre om ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 2. februar 2014 #742 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei Amcar! Akkurat som kaksy er det Google, forum og venninner jeg setter min lit til. Foreløpig er det bare mannen og jeg som vet om graviditeten, så jeg har ikke så mange å snakke med, jeg heller. Har en venninne som er fire måneder lenger på vei, så jeg har jo fått høre mye fra henne. Tenker jeg kommer til å fortelle det til henne snart. Jeg er faktisk mye mer komfortabel med det enn å fortelle det til min egen familie så tidlig, hvis dette skulle gå galt kommer jo foreldrene våre til å bli så lei seg. Har du kanskje også en eller annen du kan betro deg til? Ellers er det mye hjelp og støtte her inne også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 2. februar 2014 #743 Del Skrevet 2. februar 2014 Ja hodet mitt surrer mer enn normalt for tiden. Glemmer mye og roter med mye. Håper det bedrer seg, minner litt om ammetåke. Hehe. Nei jeg tror ikke jeg klarer å skjule det, men sambo er fast bestemt på å vente til etter uke 12 med å si noe. Skal til min mor nå etterpå og hun skryter av at hun "ser" gravide. Pussig nok "så" hun ikke det med første, Hihi. Men jeg gløder jo grønt, så det er vel håp for "synet" hennes denne gangen. Får vel skylde på at jeg glemte å sjekke melka før jeg drakk i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #744 Del Skrevet 2. februar 2014 Personlig synes jeg det er dårlig gjort og ubetenksomt av alle som på død og liv skal gjette at noen er gravide. Det er jo en grunn til at man vil skjule det, og sier man det ikke selv bør andre vente med å kommentere. Har aldri skjønt det der. Anonymous poster hash: 5bf71...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MM+3 Skrevet 2. februar 2014 #745 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei hei. Har bare lest til nå, men tenkte jeg kunne si ifra at jeg er her jeg også Jeg er 9+2 i dag og har vært sengeliggende pga kvalmen siden uke 5/6 og er mildt sagt dritt lei! Jeg begynte i ny jobb den dagen jeg fant ut at jeg var (uplanlagt) gravid, men etter 2 dager klarte jeg ikke lenger å komme meg på jobb så jeg måtte si fra meg stillingen så når jeg endelig føler meg bedre må jeg også ut på jobbsøkingsmarkedet som noen av dere andre.. Kvalmen ga seg heldigvis rundt uke 12 sist så krysser alt jeg har for at den gjør det denne gangen også (eller gjerne før) Jeg skal også mest sannsynlig føde på Bærum og har også termin rundt 8. september, så mye mulig flere av oss vil være der samtidig Håper dere har en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fero Skrevet 2. februar 2014 #746 Del Skrevet 2. februar 2014 Siden det var snakk om ul lenger opp, så tenkte jeg at jeg kunne dele mitt. Det er for en uke siden i dag, utvendig Ser klart to små armer, men ikke så mye mer da. Hjertet slo og alt var på rett sted og i rett størrelse <3 Jeg var da 7+5 og hun beregnet meg til 7+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 2. februar 2014 #747 Del Skrevet 2. februar 2014 Personlig synes jeg det er dårlig gjort og ubetenksomt av alle som på død og liv skal gjette at noen er gravide. Det er jo en grunn til at man vil skjule det, og sier man det ikke selv bør andre vente med å kommentere. Har aldri skjønt det der. Anonymous poster hash: 5bf71...def Enig! Så lenge vedkommende ikke har sagt noe selv er det jo fordi det eventuelt er for tidlig, dersom hun virkelig er gravid. Og det vet da søren meg alle. Selv min venninne som var helt åpen (overfor meg) om at de prøvde turte jeg ikke å spørre om var gravid, jeg visste jo at jeg ville få vite det tidsnok. Folk altså. Men om jeg hadde fått direkte spørsmål fra foreldre eller svigerforeldre nå, så hadde jeg ikke løyet, nei. Har kjempegodt forhold til alle sammen, så det hadde bare vært rart. De får jo vite det i løpet av en måneds tid uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amcar Skrevet 2. februar 2014 #748 Del Skrevet 2. februar 2014 Amcar: velkommen. Trist å høre at du mistet moren din. Har du noen søsken?Eller nære tanter? Eller faren din hvis han er tilstedet i livet ditt og husker sånne ting? Jeg har faktisk diskutert graviteten/barn mye mer med svigermor enn min egen mor, så en kan jo ha flaks med svigers. Men for å være helt ærlig så er det heller venner og sånne her forum som har vært mest hjelp for meg i gravidteten. For da er det jo helt ferskt, en er på samme plass på samme tid. Håper vi blir litt støtte her iallfall. Og at du har en partner som er "med" i prosessen. Tipptopp: lite søvn surrer med hodet. Men gøy å kjenne at det er noe i kroppen som er et bitte-lite liv. Høres ikke ut som du kommer til å klare å holde gravidteten skjult lenge i den familien der gitt... Takk for det, jeg har to eldre brødre. Vi er en veldig nært og knyttet familie etter at mamma gikk bort. Vi har ett veldig spesielt forhold, der vi alltid kan snakke sammens om alt. Har ikke så altfor mye kontakt med mine tanter, for det har vært litt krangler opp igjennom årene om ting som handlet om min mor. Har ikke fått så altfor god kontakt med svigers enda, har kun vært sammens med min kjære i 10mnd og vi har hatt en del historie i tidligere år som gjor at det har vært litt speiselt å snakke med dem. Men har nå vært forlovet i 2mnd og har begynt å fått mye mer kontakt med hans familie, han har ei søster som jeg forhåpentlig kan begynne å snakke me dette om etterhvert. Hun har selv 3 barn, så satser på at det kan være lett å prate med henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amcar Skrevet 2. februar 2014 #749 Del Skrevet 2. februar 2014 Hei Amcar! Akkurat som kaksy er det Google, forum og venninner jeg setter min lit til. Foreløpig er det bare mannen og jeg som vet om graviditeten, så jeg har ikke så mange å snakke med, jeg heller. Har en venninne som er fire måneder lenger på vei, så jeg har jo fått høre mye fra henne. Tenker jeg kommer til å fortelle det til henne snart. Jeg er faktisk mye mer komfortabel med det enn å fortelle det til min egen familie så tidlig, hvis dette skulle gå galt kommer jo foreldrene våre til å bli så lei seg. Har du kanskje også en eller annen du kan betro deg til? Ellers er det mye hjelp og støtte her inne også! Har fortalt det til min nærmeste familie, så her er det kun mine brødre og far som vet det. De er veldig glade for nyhetene, og er en utrolig god støtte allerede under dette. Har vært en del plaget med kvalme, og sliter litt med å få i meg mat nok til å fungere skikkelig. Redd for at jobben skal finne ut av noe, før jeg er helt klar til å fortelle hva som er på gang. Har noen venninne som selv har barn, men føler at det er for tidlig til å fortelle dem noe enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 2. februar 2014 #750 Del Skrevet 2. februar 2014 Amcar: velkommen. Trist å høre at du mistet moren din. Har du noen søsken?Eller nære tanter? Eller faren din hvis han er tilstedet i livet ditt og husker sånne ting? Jeg har faktisk diskutert graviteten/barn mye mer med svigermor enn min egen mor, så en kan jo ha flaks med svigers. Men for å være helt ærlig så er det heller venner og sånne her forum som har vært mest hjelp for meg i gravidteten. For da er det jo helt ferskt, en er på samme plass på samme tid. Håper vi blir litt støtte her iallfall. Og at du har en partner som er "med" i prosessen. Tipptopp: lite søvn surrer med hodet. Men gøy å kjenne at det er noe i kroppen som er et bitte-lite liv. Høres ikke ut som du kommer til å klare å holde gravidteten skjult lenge i den familien der gitt... Takk for det, jeg har to eldre brødre. Vi er en veldig nært og knyttet familie etter at mamma gikk bort. Vi har ett veldig spesielt forhold, der vi alltid kan snakke sammens om alt. Har ikke så altfor mye kontakt med mine tanter, for det har vært litt krangler opp igjennom årene om ting som handlet om min mor. Har ikke fått så altfor god kontakt med svigers enda, har kun vært sammens med min kjære i 10mnd og vi har hatt en del historie i tidligere år som gjor at det har vært litt speiselt å snakke med dem. Men har nå vært forlovet i 2mnd og har begynt å fått mye mer kontakt med hans familie, han har ei søster som jeg forhåpentlig kan begynne å snakke me dette om etterhvert. Hun har selv 3 barn, så satser på at det kan være lett å prate med henne Så godt at du har søsken. Og at dere er nære. Og at samboeren din har ei søster med barn. Det blir så bra når mini blir født. Søskenbarn er gull verdt. Hvis de er små kan de leke ilag, og hvis de er større er de potensielle barnevakter på sikt :-) Da er hun så dreven mor da, hvis hun har tre barn. Mye erfaring og tips der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå