Lulusen Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #701 Del Skrevet 31. januar 2014 9+3 idag, oppdaget litt rosa i utfolden idag, kjente jeg ble kjempe bekymra! Vet at det er normalt, men har ikke opplevd det før også tenker jeg på omgangssyken jeg hadde denne uka om jeg kanskje har fått noe bakterier fra maten som kan ha gjort noe skade? Var 4 stykker som fikk spysyka etter helga som har spist det samme. Huff, håper ikke det kommer noe mer rosa! 3 uker til jeg skal på ultralyd, kjennes ut som en evighet til.Jeg hadde rosa utflod for 3-4 dager siden jeg også! Og den dagen hadde jeg mye voksesmerter i magen... Jordmor mente det kunne ha sammenheng og at det ikke måtte bety noe urovekkende:-))) Hadde rosa blødning i uke 4-5 også.. Hadde det ikke med første barn så har vært redd heg og.., men nå er jeg rolig siden det ikke har kommet mer og jordmor beroliget neg :-) Håper du ikke blør mer heller!! Tvi tvi for oss :-))) Det var godt å høre for har hatt en del smerter igår og idag, kjennes ut som alt strekkes på en måte! Var ikke noe mer blod idag, så håper at det bare var den ene gangen! Skumle greier, merker jeg er 10 ganger mer bekymret dette svangerskapet, vil bare komme meg over i 2.trimester fortest mulig. Krysser fingrene for at alt går bra med oss er du langt på vei nå april2011mamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 31. januar 2014 #702 Del Skrevet 31. januar 2014 Tror det er ganske lenge til for min del, er 6+5 idag, er vel ikke før i uke 11 den kommer? Nyter å sove på magen så lenge, leeeenge å gå gravid med stor mage når en ikke kan sove i favorittstillingen sin!! Men om kvelden går jeg med buksen åpen, men er nok bare luft! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 31. januar 2014 #703 Del Skrevet 31. januar 2014 Godt å høre at det ikke bare er jeg som er utslitt om dagen! I tillegg har jeg hatt så mye murring i mage og rygg de siste dagene, det er ikke vondt, men veldig slitsomt. Lulusen, bittelitt spotting er neppe noe å bry seg om, men skjønner at du er bekymret! Håper du ikke ser noe mer til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 31. januar 2014 #704 Del Skrevet 31. januar 2014 Kjenner at disse egenmeldingsdagene hjalp enormt, fikk hentet meg inn igjen. Legen ville gi meg gradert sykemelding, men er ikke helt der ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedia Skrevet 31. januar 2014 #705 Del Skrevet 31. januar 2014 Er 5+6 i dag og vil bare sove, la meg 10 i går og sto opp 08:30. Studentlivet har sine fordeler. Hehe. Kjenner jeg begynner å få litt ubehag i magen av å spise en rask frokost som vanlig, men vil ikke klassifisere det som kvalme enda. Jeg har i tillegg vært oppblåst med mye luft i magen i de siste dagene, syns nesten jeg begynner å få større mage, men den var ikke helt flat fra før av, det er sikkert bare innbilning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 31. januar 2014 #706 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg kjenner (og har kjent i en drøy uke) en "appelsin" bak skambenet. Selv sambo kjenner den om han stryker fra hårfestet og opp. Er ca 4 fingernredder "høy". Sliter med å få igjen knappen på favorittbuksen som for ikke lenge siden satt løst om magen. Jeg var gedigen i slutten med førstemann, så jeg tror magen kommer tidligere nå med andremann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #707 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg lister meg forsiktig inn - men som anonym. Er så redd for at det å melde meg inn i forum samsvarer med abort. Har nemlig vært gravid et par ganger det siste året, men mistet i SA/MA. Begge gangene var jeg kjapp på labben i snartmamma forumet. Vel. Jeg er 40 år, og mistet i dødfødsel høsten 2012, 7 uker før termin. Denne gangen har jeg menstermin på nøyaktig samme dato som veslejenta mi - noe som skremmer meg litt. Allikevel... Jeg føler meg roligere nå i forhold til de to andre graviditetene etter dødfødselen. UL har jeg først 9+4, for jeg gidder simpelthen ikke før. Tidligere har jeg vært hysterisk mht tidlig-UL, og har bare fått beskjed om å komme tilbake uka etter fordi ingenting synes. Så må man gå med hjertet i halsen til neste uke, for så å få samme beskjed. Endelig får man se hjertet banke - og så dør fosteret i uke 6-7-8 allikevel. Så nei. Det får bli som det blir. Jeg ser for meg et tungt svangerskap med mye engstelse. Her tar man en dag av gangen og går verken til innkjøp av "storesøster t-skjorter" eller utstyr til den lille. Regner med at, hvis vi kommer så langt, så tar mannen det mens jeg ligger på føden. Jeg SKAL ikke bli mamma - men kanskje, dersom alt går bra. Etter dødfødselen fikk jeg beskjed om at jeg har antifosfolipid antistoff syndrom, noe som gjør at jeg lettere kan få blodpropp, slag og hjerteinfarkt. Derfor tar jeg Fragmin under svangerskapet. Jeg har nylig også fått dårlig utslag på verdier som antyder lavt stoffskifte, så jeg blir medisinert mot dette også (med god effekt). Er bare i uke 6+1. Har ikke så mye symptomer, men det har jeg aldri hatt i løpet av mine mange svangerskap (har bare ett levende barn). Så vi får se. Kaster vel inn håndkleet og skriver med nick etter uke 12, dersom jeg kommer så langt. Anonymous poster hash: 5bf71...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 31. januar 2014 #708 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg lister meg forsiktig inn - men som anonym. Er så redd for at det å melde meg inn i forum samsvarer med abort. Har nemlig vært gravid et par ganger det siste året, men mistet i SA/MA. Begge gangene var jeg kjapp på labben i snartmamma forumet. Vel. Jeg er 40 år, og mistet i dødfødsel høsten 2012, 7 uker før termin. Denne gangen har jeg menstermin på nøyaktig samme dato som veslejenta mi - noe som skremmer meg litt. Allikevel... Jeg føler meg roligere nå i forhold til de to andre graviditetene etter dødfødselen. UL har jeg først 9+4, for jeg gidder simpelthen ikke før. Tidligere har jeg vært hysterisk mht tidlig-UL, og har bare fått beskjed om å komme tilbake uka etter fordi ingenting synes. Så må man gå med hjertet i halsen til neste uke, for så å få samme beskjed. Endelig får man se hjertet banke - og så dør fosteret i uke 6-7-8 allikevel. Så nei. Det får bli som det blir. Jeg ser for meg et tungt svangerskap med mye engstelse. Her tar man en dag av gangen og går verken til innkjøp av "storesøster t-skjorter" eller utstyr til den lille. Regner med at, hvis vi kommer så langt, så tar mannen det mens jeg ligger på føden. Jeg SKAL ikke bli mamma - men kanskje, dersom alt går bra. Etter dødfødselen fikk jeg beskjed om at jeg har antifosfolipid antistoff syndrom, noe som gjør at jeg lettere kan få blodpropp, slag og hjerteinfarkt. Derfor tar jeg Fragmin under svangerskapet. Jeg har nylig også fått dårlig utslag på verdier som antyder lavt stoffskifte, så jeg blir medisinert mot dette også (med god effekt). Er bare i uke 6+1. Har ikke så mye symptomer, men det har jeg aldri hatt i løpet av mine mange svangerskap (har bare ett levende barn). Så vi får se. Kaster vel inn håndkleet og skriver med nick etter uke 12, dersom jeg kommer så langt. Anonymous poster hash: 5bf71...def Tung lesning, og begynte å gråte her. Skjønner godt at du er livredd. Kondolerer med dødfødselen. Det må være noe av det verste et menneske kan oppleve. Du er tøff, tøff, tøff som er gravid igjen etter at du har opplevd. Håper at dette svangerskapet går knirkefritt for deg (og oss alle). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #709 Del Skrevet 31. januar 2014 Takk, Kaksy. Tøff og tøff... Det får liksom briste eller bære. De to tidlig-abortene jeg hadde sist må jeg innrømme at jeg ikke ble lei meg over. Altså - det var kjipt, men jeg var mest stresset pg.a. alder og ny venting osv. Jeg har jo så dårlig tid! Å miste tidlig for meg er, samtidig som det er kjedelig, en "lettelse" fordi jeg tross alt slapp å miste sent i svangerskapet. Så jeg er rolig nå, men stresser meg nok fælt opp hvis jeg kommer til uke 12. Dessuten gikk det meste åt skogen etter dødfødselen. Har alltid hatt jobb hvor jeg har tjent greit, men pg.a. sykmeldinger og nå ute av stand til å finne ny jobb har jeg ikke nok til regningene engang. Vet jo at jeg lett blir gravid, men for hver abort så tror jeg virkelig at sjansen har løpt fra meg, og blir like overrasket over at den satt på PP2 denne gangen også. Jeg er gravid og samtidig jobbsøker. Lurer på hvordan det skal gå. Er, mildt sagt, spennende tider (spesielt også fordi om få uker så kan man virkelig se på meg at jeg er gravid). Anonymous poster hash: 5bf71...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fero Skrevet 31. januar 2014 #710 Del Skrevet 31. januar 2014 Anonym: (liker ikke alt det fæle i innlegget ditt, altså, men at du står på og forhåpentligvis har hellet på din side nå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
april2011mamma Skrevet 31. januar 2014 #711 Del Skrevet 31. januar 2014 9+3 idag, oppdaget litt rosa i utfolden idag, kjente jeg ble kjempe bekymra! Vet at det er normalt, men har ikke opplevd det før også tenker jeg på omgangssyken jeg hadde denne uka om jeg kanskje har fått noe bakterier fra maten som kan ha gjort noe skade? Var 4 stykker som fikk spysyka etter helga som har spist det samme. Huff, håper ikke det kommer noe mer rosa! 3 uker til jeg skal på ultralyd, kjennes ut som en evighet til.Jeg hadde rosa utflod for 3-4 dager siden jeg også! Og den dagen hadde jeg mye voksesmerter i magen... Jordmor mente det kunne ha sammenheng og at det ikke måtte bety noe urovekkende:-))) Hadde rosa blødning i uke 4-5 også.. Hadde det ikke med første barn så har vært redd heg og.., men nå er jeg rolig siden det ikke har kommet mer og jordmor beroliget neg :-) Håper du ikke blør mer heller!! Tvi tvi for oss :-))) Det var godt å høre for har hatt en del smerter igår og idag, kjennes ut som alt strekkes på en måte! Var ikke noe mer blod idag, så håper at det bare var den ene gangen! Skumle greier, merker jeg er 10 ganger mer bekymret dette svangerskapet, vil bare komme meg over i 2.trimester fortest mulig. Krysser fingrene for at alt går bra med oss er du langt på vei nå april2011mamma? 😊 nå er jeg i slutten av uke 9 ... Vi får krysse for at alt går bra ha. Første trimester går mye saktere nå enn med første, enda jeg trodde det skulle være omvendt siden man har et aktivt barn fra før😄 Men ikke så lenge igjen nå!!! Tvi tvi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 31. januar 2014 #712 Del Skrevet 31. januar 2014 Anonym, virkelig tøft å lese hva du har vært i gjennom. Håper inderlig at dette svangerskapet går bra for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkmaria1993 Skrevet 31. januar 2014 #713 Del Skrevet 31. januar 2014 Da har vi vært på ultralyd og hjerte på den lille slo ❤️ Hvis man zoomer inn så kan man tydelig se bein, nesen og armene ❤️ Håper virkelig at det går bra denne gangen❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulusen Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #714 Del Skrevet 31. januar 2014 Anonym, må si du har gjennomgått mye tøft! Unner deg virkelig at alt går bra nå, jeg fikk et barn sommeren 2012 og tenker på deg som ikke fikk oppleve det jeg fikk den høsten. Kan virkelig ikke forestille meg hvor hardt det må ha vært! Ønsker deg alt godt og håper denne spira klamrer seg godt fast og at alt går bra! April2011mamma: da er vi ca like langt på vei, bare få uker igjen nå til 2.trimester! Jeg må også si at 1.trimester virkelig har gått treigt denne gangen.. Hvem skulle tro det med full jobb og et barn fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 31. januar 2014 #715 Del Skrevet 31. januar 2014 Takk, Kaksy. Tøff og tøff... Det får liksom briste eller bære. De to tidlig-abortene jeg hadde sist må jeg innrømme at jeg ikke ble lei meg over. Altså - det var kjipt, men jeg var mest stresset pg.a. alder og ny venting osv. Jeg har jo så dårlig tid! Å miste tidlig for meg er, samtidig som det er kjedelig, en "lettelse" fordi jeg tross alt slapp å miste sent i svangerskapet. Så jeg er rolig nå, men stresser meg nok fælt opp hvis jeg kommer til uke 12. Dessuten gikk det meste åt skogen etter dødfødselen. Har alltid hatt jobb hvor jeg har tjent greit, men pg.a. sykmeldinger og nå ute av stand til å finne ny jobb har jeg ikke nok til regningene engang. Vet jo at jeg lett blir gravid, men for hver abort så tror jeg virkelig at sjansen har løpt fra meg, og blir like overrasket over at den satt på PP2 denne gangen også. Jeg er gravid og samtidig jobbsøker. Lurer på hvordan det skal gå. Er, mildt sagt, spennende tider (spesielt også fordi om få uker så kan man virkelig se på meg at jeg er gravid). Anonymous poster hash: 5bf71...def Trist at det å stresse med penger og en ny jobb skal være en ekstrabelastning i tillegg til redselen om det går bra. Masse lykke til med å finne en ny stilling. Jeg er litt der jeg og med jobb. På intervju idag og igår, har en jobb, men jobben forsvinner... og det er jo utrulig viktig å tjene penger nå som gravid siden jeg ikke har tjent noe særlig de siste tre årene pga permisjon og alt det ivf-styret/rugeperioder/risikosvangerskap som gikk dårlig. Jeg valgte å være helt åpen om at jeg var nygravid jeg, for vet at som nyansatt ville jeg stresset fælt hvis jeg ikke var åpen. Men vi har jo mistet en gang før senere enn det her, så føltes jo litt rart sånn sett å si at jeg er gravid, for da tar de det som en selvfølge at alt går bra (noe jeg håper og tror selvsagt), men en 100 % sikkerhet er det jo ikke. Så nevnte ikke at det hadde gått galt før til de, for folk kan jo bli helt satt ut og redde for å snakke, og det er jo ikke akkurat det inntrykket jeg hadde lyst til at de skulle sitte igjen med heller. "Hun som er sykemeldt i hytt og pine pga risikogravidtet og ivf".... Så nevnte det så i forbifarten at jeg er gravid og ikke kan jobbe natt. Det nesten ble litt komisk da hvor lite jeg nevnte det som jo er en stor del av livet mitt de siste årene. Så kjapp var jeg at jeg glemte til og med å nevne barnet mitt i det ene intervjuet. Ikke noe de kan kreve å vite, men det er jo en stor del av hvem jeg er som person. De trodde gravidteten var mitt første barn, så de sa noe slik som "ja, når du får barn, så blir jo ting litt annerledes" og da måtte jeg jo bare nevne at det har jeg jo fra før av... Å skjule en graviditet/barn i et intervju ville for meg være for slitsomt. Men sikkert lurt da. Hvis en virkelig trenger jobben, bedrer det jo oddsene. Jeg er forresten 39 (straks) her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #716 Del Skrevet 31. januar 2014 For mitt vedkommende tenker jeg at det bør være legitimt å prøve og fortrenge. Egentlig hadde jeg planer om å ikke si det til barnefar engang før etter 12 uker. Men - vi pleier å kose oss med et glass vin i helgene osv. Hadde neppe gått ham hus forbi. Skulle ønske jeg hadde mage som fotballfrue hvor jeg kunne skjult det i månedsvis. Slik er det dessverre ikke her. Gidder uansett ikke si det til noen før jeg MÅ. Lykke til med jobben! Anonymous poster hash: 5bf71...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girasol Skrevet 31. januar 2014 #717 Del Skrevet 31. januar 2014 Så trist å lese Anonym Håper virkelig det går veien for deg denne gangen! Og lykke til med jobbsøking Tipptopp: hvor langt er du på vei? Spennende å begynne å kjenne noe utenpå! Tenkte jeg skulle gå i noe behagelig i dag og tok på tights. Men det var ikke mye behagelig! Strammet veldig ubehagelig over magen, uansett hvordan jeg prøvde å flytte på strikken. Har også kjent en del stikkinger/strekk nederst i magen i dag. Og vært kvalm og uggen på slutten av dagen på jobb. Er 6+5. Hadde ikke tenkt at jeg måtte ut så tidlig å finne nye klær... Flere som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr Mcstuffins Skrevet 31. januar 2014 #718 Del Skrevet 31. januar 2014 6+4 i dag. Uggen hver gang jeg blir sulten. Vet ikke om jeg er sulten engang, men det hjelper hvertfall å spise. Lover ikke godt Ellers strammer buksa og jeg føler jeg ser ut som jeg er 6mnd på vei. Er også ganske tom for energi for tiden, liksom bare tom. Sjekker instagram og facebook mange ganger i løpet av jobbdagen og det gjør jeg sjelden ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EM86 Skrevet 31. januar 2014 #719 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg har vært hos legen i dag, hun hadde UL-apparat så vi sjekka utvendig.. Så en fin plommesekk på litt over 13 mm og legen mente at alt var bra, str passet med at jeg er 6+4 Ny kontroll om litt over tre uker og ny UL da så får bare håpe ukene går fort frem til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 31. januar 2014 #720 Del Skrevet 31. januar 2014 Ser man noe på utvending UL så tidlig altså? Kult. Veldig spent på om legen min har UL, skal dit på torsdag neste uke. Det er et stort legesenter, så jeg håper de har det. Fastlegen min virker å være litt interessert i gynekologi, i hvert fall. (Det hørtes feil ut. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma_bergen Skrevet 31. januar 2014 #721 Del Skrevet 31. januar 2014 Lurer på en ting: Har dere noen følelse om det er gutt eller jente? Jeg ser liksom bare for meg en gutt, men det gjorde jeg sist også og da var det en jente Så jeg er litt spent på hva som skjuler seg inni her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thecar89 Skrevet 31. januar 2014 #722 Del Skrevet 31. januar 2014 Anonym: du er sterk som er så åpen om hva som har skjedd :-) håper denne spiren klamrer seg fast :-) Idag er jeg 7 uker og jeg syns tiden går sånn passe greit :-) jeg håper det går fort sånn at jeg kan gå inn i 2. Trimester :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 31. januar 2014 #723 Del Skrevet 31. januar 2014 Jeg er også temmelig uggen hver gang jeg er sulten, går litt bedre hvis jeg spiser lite og ofte, føler jeg går og trøkker i trynet dagen lang.. En appelsin her, et par timer senere en skive, osv. Men viktigst at det hjelper. Kjære anonym, du er jammen en tøffing, håper spiren blir sittende denne gangen! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 31. januar 2014 #724 Del Skrevet 31. januar 2014 Sterk lesing Anonym. Krysser fingre for at det går bra! Jeg var også på jobbjakt i siste svangerskap. Da var jeg i slutten av min studenttid, og kunne ikke fortsette på ekstrajobben min da jeg ble synlig gravid. Jeg jobbet ett sted der de som er fast ansatt må få andre oppgaver når de blir gravide (risikojobb). Var på mange intervju, og ville også være ærlig og si jeg var gravid. Fikk litt "kjeft" av min gamle sjef etterpå, som sa jeg kunne ha satt meg opp på mange vakter framover, og heller sykemeldt meg i stedet for å være så ærlig. Leder for studentfagorganisasjonen min anbefalte meg å ikke fortelle at jeg var gravid på intervju. Jeg valgte likevel å gjøre det. Klarer liksom ikke å sitte der og late som, og trekke inn magen. Jeg fikk til sist jobb, men ikke fast. Jobbet på asylmottak helt fram til permisjonstiden startet. Måtte melde meg opp til flere studier etter endt studie for å kunne leve på studiestøtte i permisjonstiden. Søkte også om engangsstønad, da jeg lå akkuratunder grensen for inntekt for å få fødselspenger. Og fikk til sist jobb når permisjonstiden gikk mot slutten. Stressende tid, men det gikk bra! Ser det er mange her som klager over formen. Det er fælt å si det, men det er god lesing. Jeg valgte i dag å fortelle sjefen min at jeg er gravid, 5 uker før jeg egentlig hadde planlagt det. Jeg har de siste dagene blitt så innmari kvalm og uopplagt. Hele dagen igjennom, kommer og går i bølger. Kastet til og med litt opp på jobb i dag. Blir enda kvalmere etter mat, og har store problemer med å konsentrere meg om jobben min. Jeg sa det til sjefen, slik at jeg eventuelt kan stikke meg litt bort dersom det blir helt gale. Stakkar barna vi har hjemme, de vet jo ikke noe enda. De bare opplever meg som sleper meg rundt, og dupper i stolen. Jeg begynte å grine i sta da jeg tenkte på at det er mange uker igjen med denne formen. Er 6+1 ca. i dag. Sist bedret kvalmen seg fra uke 10. Altså 4 UKER IGJEN....huff og huff!!!!! Det demrer for meg at det var slik sist også, men det er veldig rart hvor form man glemmer. Husker jeg satt og sippet i sofaen en kveld i uke 9 fordi jeg var så inderlig lei og så så mørkt på ting. Har en mistanke om at jeg kommer der denne gangen også. Men egentlig skal jeg bare sette pris på alle tegn på at ting er som de skal. Tenker på alle dem som ikke kjenner noe, og lever i uvissheten. (Er bare redd for at den sterke kvalmen kan tyde på tvillinger...da stryker jeg med!) Stå på damer! Disse ukene kommer til å gå sent, men vi skal stå han av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille_hopp Skrevet 31. januar 2014 #725 Del Skrevet 31. januar 2014 Hei:) er ny her inne.. Er også veldig uggen, men etter at jeg fant akkupressurarmbåndene mine har jeg blitt bedre. Merker forskjell om jeg ikke tar dem på en dag altså. Hadde de også sist gang jeg var gravid.. Mulig det er bare psykisk, men bare det hjelper så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå