Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby

Lulusen

Anbefalte innlegg

Hei hei! Jeg melder meg inn i denne jeg med en termin i 20 et eller annet september. Jeg husker ikke siste mens men er rimelig sikker på at jeg er 6 uker på vei +/- :)

Har visst det i 3 uker og har vært skikkelig skikkelig trøtt. Har noen usle timer løpet av dagen der jeg er opplagt og så detter jeg rett i dass igjen. Økt appetit, sykt vonde bryster og tissetrengt mye oftere.

For noen dager begynte jeg med brekninger men ingen kvalme og oppkast.(enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen skal jeg til fastlegen min... er spent på hvor langt hun finner ut av jeg er... selv tror jeg 6+3... håper hun ikke setter meg tilbake, heller lenger frem :-D

Hva mere gjør de hos legen?? Noe innvendig??

Jeg har foreløbig sluppet kvalmen, men er utrolig trøtt.... tissatreng og har utrolig ømme bryster.... luktesansen er på topp, og er mye jeg reagerer på :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med legebesøk :) 

Hadde vært fint  å bli satt fram ja! Ventetiden virker veldig lang. Jeg er 6 uker i dag ut fra min beregning. 

Lykke til og oppdater oss etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg :) Termin 14.september.. Kvalmen har tatt meg skikkelig og sliter skikkelig med å være på jobb for tiden! Har en jobb der jeg er alene hele dagen, ikke pause og ingen mulighet til å sette meg ned..jeg har mistet før, så nå er jeg litt "glad" for at jeg har symptomer, for det hadde jeg nemlig ikke sist.. Så prøver å tenke positivt og håper virkelig alt går bra denne gangen :) Var på UL sist tirsdag og fikk se et bankende hjerte, og det beroliget meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til fastlegen min... er spent på hvor langt hun finner ut av jeg er... selv tror jeg 6+3... håper hun ikke setter meg tilbake, heller lenger frem :-D

Hva mere gjør de hos legen?? Noe innvendig??

Jeg har foreløbig sluppet kvalmen, men er utrolig trøtt.... tissatreng og har utrolig ømme bryster.... luktesansen er på topp, og er mye jeg reagerer på :-P

Går timen din under første svangerskapskontroll?? Om det kun er en vanlig time må du ta med en urinprøve (deg skal du ta med hver gang du skL til lege eller jordmor under svangerskapet) så tester de denne om du er gravid eller ikke, noen leger tar blodprøve, men deg er ikke vanlig om du ikke ønsker å måle stigning i hcg, og det blir jo som regel gjort kun om du mistenker sa eller kjemisk!! Blir nok ikke flyttet så mye på, bruker kalkulator de også basert på første dag i siste mens... Er du derimot veldig usikker på dette, kan du få henvisning til tidlig ul for å mer nøyaktig kunne datofeste en termin, men nøyaktig blir det ikke før oul mellom uke 17 og 18:) på første svangerskapskontroll kan det være aktuelt med en innvendig undersøkelse men det er ikke alle fastleger som gjør det, da er deg mer for å se om alt ser greit ut og teste for klamydia og diverse andre blodprøver som er vanlig ved svangerskap:) er ikke alle leger som har ultralyd apparater så det er ikke noe man kan forvente, men de fleste prøver seg vel frem med en doppler etter uke 12 for å kunne høre hjertelyd:)

Anonymous poster hash: 70109...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom natt jeg har hatt. Sønnen min fikk falsk krupp i natt og det har ikke blitt noe særlig nattesøvn! Stakkars liten som han hosta! Er også bortreist og skal reise hjem med fly idag. Føler meg helt utslitt! Og klarer nesten ikke tanken på reisen som venter og deretter en ny natt med dette! Og så er det jobb igjen imorgen :( redd for den lille i magen når jeg må slite meg sånn ut. Matlysta er også dårlig idag, fått presset i meg er grønt eple, men det er alt.

Noen dager er bare så forferdelige, dette er virkelig en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle til å skrive et litt sytete innlegg, men skjønner at du «vinner», Lulusen. :( Hvor gammel er sønnen din? Håper han snart blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulusen: Ikke slit deg ut. Sykemeld deg i morgen hvis du er utslitt og ikke spiser. Hvis sønnen din er syk, har du jo mulighet til å ha syk barn dag med han.

Jeg har verdenes høyeste arbeidsmoral ellers og anbefaler aldri folk å sykemelde seg ellers. Men nå har du jo ansvar for den lille i magen din også. Hvis du er helt utslitt og ikke spiser, så trenger dere å hente dere inn igjen!!! Det er ingen skam i det.  

Håper din kjære gir dere avlastning idag og tar sønnen deres! Sånn at du får sovet litt innimellom flyturen og alt styret med det.

God bedring til gutten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Har hatt en lignende natt selv da jeg har måttet våke over ei litta ei med hjernerystelse. Hun fikk veldig mageknip i natt også, som tok en time før hun roet seg. Som om hjernerystelse ikke var nok..

Så måtte vi stå opp tidlig for kontroll og har akkurat kommet hjem igjen. Så og si ikke sovet i natt og fikk i meg en halv bolle nå.

Skal bli deilig å få hu i seng og da skal jeg og sove.

God bedring til din lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Jeg er 5+1 idag :)

Jeg trenger råd ifm. når man skal si ifra på jobben om at man er gravid?

Det pågår ansettelser i disse dager på min arbeidsplass;

innstillingene skrives idag!

Burde jeg varsle nå, slik at de kan ta stilling til min vikar?

Eller burde jeg ikke bry meg med dette, og vente til jeg er i andre trimester i midten av mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos fastlegen for å bekrefte graviditet og fikk første kontroll i uke 14, er ikke det litt sent? :sad: Så lenge å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å si noe på jobben før tidligst uke 12. Hos oss blir aldri vikariater utlyst før det nærmer seg permisjon uansett, så jeg hjelper ikke arbeidsgiver på noen måte ved å si fra nå. Dessuten har sjefen min dessverre for vane å plapre om at folk er gravide, så hun skal bli den siste som får vite det! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe Kjøttmeis!

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke har noe særlig lyst til å informere arb.giver riktig ennå! Synes liksom at det blir for mye unødvendig hvisking og tisking i gangene. Jeg tror jeg holder meg, så får ting bli som det blir!

Peachpie: er ikke det litt i seineste laget?

Pleier ikke første kontroll å være rundt uke 8 ?

Jeg har fått time til første kontroll den 11.02.14.

Da er jeg ferdig med uke 7, og såvidt gått over til uke 8.

Synes du burde spørre legen din om dette altså.

Hvis hun/han viser motvilje, så kan man vel alltids bytte lege :)

Hvis man bytter lege nå, så gjelder skiftet fra den 1. i måneden etter!

Just sayin...

Endret av ~•~Vasteros~•~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo kvalme, min gamle venn, har dukket opp igjen. 6+1 idag, og kjenner at jeg er drittlei 1 trimester allerede..

Her blir første kontroll når jeg er litt over 2 uker, pga visse omstendigheter, ellers ville det vært uke 9. Syntes uke 14 var lovlig sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som er vanlig, men synes også uke 14 var lenge å vente. (Derfor elsker jeg fastlegen min, jeg kan selv se på nett når han har ledig tid, og så kan jeg bare bestille time når det passer, og da får jeg den timen, uansett hva det gjelder. :) Skal dit når jeg er 7 uker, men det regnes kanskje ikke som en av disse kontrollene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll skjer mellom uke 8 - uke 11!

Googlet det på nett!

Hele poenget med at den første kontrollen er da vel at den vordende mor skal kunne "kartlegges", slik at de fremtidige kontrollene kan tilpasses behovet.

Endret av ~•~Vasteros~•~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første kontroll på fredag å da er jeg 6+3/4.. Var helsesekretæren som sa at vi kunne ta dobbelttime og første kontrollen allerede nå ;)

Sist så var jeg rundt 7 uker på vei ved første kontroll, måtte bekrefte graviditeten å da sa hun da jeg satt der at vi skulle ta det som den første timen, veldig greit så slapp jeg å betale :P

Er veldig forskjell fra sted til sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok ta kontakt i morgen for å få time tidligere :) Får håpe det går, fra uke 5 til 14 er det alt for lenge å gå å bekymre seg om det er liv inni der ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll er vanlig mellom uke 8 og 12, MEN ikke noe fast. Jeg hadde første kontroll i uke 5. Tok blodprøver, urinprøve, blodtrykk, fikk helsepapirer, søkte fødeplass og stilte spm.. :)

Anonymous poster hash: 63170...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noen antistoffer som eventuelt kan måles først etter uke 12 så derfor er det veldig vanlig ned første kontroll rundt da slik at blodprøver tas samtidig:-)

Men du kan jo bare bestille time hos jordmor før den tid??

Mange som gjør det... Leger tenker på blodprøver mens hos jordmødre tar de ofte inn på første kontroll før å kartlegge og ha samtale :-)

Jeg var hos jordmor idag og er 8+0 idag.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg skulle ikke skrevet syteinnlegg så tidlig for rett etter det slo omgangssyken til for fult hos meg. Kjempet meg gjennom flyturen og berget akkurat å komme til bilen før jeg spøy igjen. Har sovet to timer nå og samboer og mormor holder på med sønnen (1 1/2 år) Får se an formen til imorgen, er selvstendig næringsdrivende så har hverken betalte sykt barn dager eller egne sykedager, så skal mye til for at jeg er borte, men nå vurderer jeg faktisk å ta noen dager hjemme kjenner jeg.

God bedring til jenta di Tipptopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest at første kontroll er mellom uke 8 og 12, så da var jo 14 litt sent?

Jeg går også og lurer på når jeg skal fortelle det til sjefen, men vikariater pleier ikke å lyses ut så lenge før uansett. Prøver å holde til uke 12 hvis det ikke skjer noe spesielt. 

God bedring til syke barn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om man tar antistoffene på første eller andre kontroll spiller ingen rolle æ. Jeg var inne på 2 kontroll i uke 10..

Anonymous poster hash: 63170...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke første kontroll før uke 14. Legesekretæren sa hun måtte være helt sikker på at jeg var over 12 uker for første kontroll. Jeg fikk likevel en vanlig legetime (som jeg skal på imorgen) midt i uke 7, så da tar jeg opp bekymringene mine med legen, samt spør om hvorfor jeg ikke får inn før. Har veldig lyst på tidlig UL for å se den lille, men har ikke så veldig god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...