Dr Mcstuffins Skrevet 20. januar 2014 #551 Del Skrevet 20. januar 2014 Da sier jeg god natt For en som ikke skal på tidlig-Ul så tror jeg de neste ukene blir langsomme...det blir lengere og lengere siden man tok den testen som sa at spiren hadde tatt plass. Er den der fortsatt, eller er alt bare innbilling. Og med det så mener jeg IKKE at jeg ønsker å ligge med hodet over doskåla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebaby♡ Skrevet 20. januar 2014 #552 Del Skrevet 20. januar 2014 I morgen skal jeg, og Sambo på tidlig UL. Er spent på om terminen jeg får blir som jeg har kommet frem til med mine lange syklusser Ellers så skal jeg på 1.legetime også denne uken, og jeg er spent på hva jeg trenger mere av. Jeg har manglet jern, og andre ting noen ganger nå så... Ellers så stuper jeg vell i seng snart, for jeg er kvalm, sliten, og trøtt noe som er blitt helt vanlig værdag fra jeg står opp til jeg legger meg. Håper det ikke skal være sånn frem til jeg har født! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~•~Vasteros~•~ Skrevet 21. januar 2014 #553 Del Skrevet 21. januar 2014 Her i huset kjenner man veldig på rumling i magen for tiden Er det noen andre som erfarer det samme? Jeg er 4 + 2 på vei idag. Jeg kjenner til tider at livmoren vokser og strekkes. Var innom legen igår og tok noen blodprøver for å sjekke om verdiene lå bra an. Måtte ta en graviditetstest. Sykepleieren lurte på om jeg ville vente på svaret fra graviditetstesten. "Det kan ta noen minutter", sa hun. Med en gang hun dryppet litt urin på testen, dukket det opp to flotte sterke streker Det syns hun var morsomt! Hun hadde tydeligvis vært borti få som testet positivt så kvikt dagen etter IKM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 21. januar 2014 #554 Del Skrevet 21. januar 2014 Lykke til på UL, Lykkespiren! Som så mange andre her er jeg trøtt og sliten, og kvalmen kommer og går. Det hjelper å spise litt, så nå har jeg små lagre med kjeks overalt, hehe. Det ser også ut til at kaffe allerede er på nei-listen, jeg får skikkelig hjertebank og halsbrann av det. Og vi som har espresso på jobben, og alle vet at jeg elsker kaffe! Vasteros, godt å få det bekreftet hos legen også, tenker jeg! Jeg har bestilt time til 6. februar, kunne sikkert fått i neste uke, men synes ikke det er noe stress egentlig. Ellers synes jeg dagene går vanvittig sakte nå, og det virker så utrolig langt frem! Jeg vil ha mage nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~•~Vasteros~•~ Skrevet 21. januar 2014 #555 Del Skrevet 21. januar 2014 Lykke til på UL, Lykkespiren! Som så mange andre her er jeg trøtt og sliten, og kvalmen kommer og går. Det hjelper å spise litt, så nå har jeg små lagre med kjeks overalt, hehe. Det ser også ut til at kaffe allerede er på nei-listen, jeg får skikkelig hjertebank og halsbrann av det. Og vi som har espresso på jobben, og alle vet at jeg elsker kaffe! Vasteros, godt å få det bekreftet hos legen også, tenker jeg! Jeg har bestilt time til 6. februar, kunne sikkert fått i neste uke, men synes ikke det er noe stress egentlig. Ellers synes jeg dagene går vanvittig sakte nå, og det virker så utrolig langt frem! Jeg vil ha mage nå! Jeg skjønner deg så utrolig godt, Kjøttmeis Jeg går rundt og venter på den 16.03.2014! Da er jeg endelig over i andre trimester! Det er egentlig da morroa begynner Man får en "kul" mage, og man får ta en kikk på bebisen om ikke så altfor lenge...åhh som jeg ønsker at tida skal fly avgårde! Jeg må innrømme at jeg er VELDIG ufokusert for tida! Er ikke mye å hente hos meg på avdelingsmøtene på jobben altså! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedia Skrevet 21. januar 2014 #556 Del Skrevet 21. januar 2014 Tiden går litt fortere her, pga studier, alt for mye å gjøre. Må tisse utrolig ofte, som jeg syns er rart pga det ikke er noe som presser på blæra enda. Sov fra 20:00 til 06:00 i morges. Har bestilt legetime neste mandag for blodprøve, jeg trenger bekreftelse pga. studier så fort som mulig. Da ville det vært fint å ha gode og høye verdier Jeg derimot savner kaffe! Holder meg til 1 kopp om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ming82 Skrevet 21. januar 2014 #557 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er 8+0 i dag og alle symptomene har blitt borte! Jeg er ikke kvalm som jeg har vært siste to-tre ukene, puppene er heller ikke like ømme. Noen av dere som opplever noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise83 Skrevet 21. januar 2014 #558 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er 8+4 i dag! Har nesten ikke hatt symtomer i d heletatt! Brystene var veldig ømme, men bare de første ukene! Nå er de bare store og tonge! Kjenner de er litt ømme når jeg trykker på de men! Så her jeg vert litt kvalm på ettermiddagene de siste 3-4 dagene! Så er jeg litt trøtt og har lite energi på kvelden, men kan ikke si jeg har mye symtomer jeg heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ming82 Skrevet 21. januar 2014 #559 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er 8+4 i dag! Har nesten ikke hatt symtomer i d heletatt! Brystene var veldig ømme, men bare de første ukene! Nå er de bare store og tonge! Kjenner de er litt ømme når jeg trykker på de men! Så her jeg vert litt kvalm på ettermiddagene de siste 3-4 dagene! Så er jeg litt trøtt og har lite energi på kvelden, men kan ikke si jeg har mye symtomer jeg heller! Jeg var fryktelig dårlig ser du, nå er det helt borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 21. januar 2014 #560 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er 8+0 i dag og alle symptomene har blitt borte! Jeg er ikke kvalm som jeg har vært siste to-tre ukene, puppene er heller ikke like ømme. Noen av dere som opplever noe lignende? Høres jo kjempedeilig ut! Jeg er 7+6 og synes egentlig kvalmen blir litt verre for hver dag som går... men håper jo inderlig det slipper snart :-/ Når startet symtomene dine? Mine kom (bortsett fra ømme bryster og trøtthet som har vært der siden befruktningen) ved uke 6 ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ming82 Skrevet 21. januar 2014 #561 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er 8+0 i dag og alle symptomene har blitt borte! Jeg er ikke kvalm som jeg har vært siste to-tre ukene, puppene er heller ikke like ømme. Noen av dere som opplever noe lignende? Høres jo kjempedeilig ut! Jeg er 7+6 og synes egentlig kvalmen blir litt verre for hver dag som går... men håper jo inderlig det slipper snart :-/Når startet symtomene dine? Mine kom (bortsett fra ømme bryster og trøtthet som har vært der siden befruktningen) ved uke 6 ca. Trøtt og ømme pupper kom ganske tidlig, men kvalme kom rundt 5+5 eller noe. Det har vært slitsomme uker for å si det mildt! Jeg begynte å se mørk på resten av svangerskapet. Men i dag er det borte! Det er litt rart, men utrolig deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernille_ Skrevet 21. januar 2014 #562 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er 8+0 i dag og alle symptomene har blitt borte! Jeg er ikke kvalm som jeg har vært siste to-tre ukene, puppene er heller ikke like ømme. Noen av dere som opplever noe lignende? Høres jo kjempedeilig ut! Jeg er 7+6 og synes egentlig kvalmen blir litt verre for hver dag som går... men håper jo inderlig det slipper snart :-/Når startet symtomene dine? Mine kom (bortsett fra ømme bryster og trøtthet som har vært der siden befruktningen) ved uke 6 ca. Trøtt og ømme pupper kom ganske tidlig, men kvalme kom rundt 5+5 eller noe. Det har vært slitsomme uker for å si det mildt! Jeg begynte å se mørk på resten av svangerskapet. Men i dag er det borte! Det er litt rart, men utrolig deilig!Så utrolig deilig! :-) nyt tiden Så håper jeg at jeg også blir kvitt kvalmen snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 21. januar 2014 #563 Del Skrevet 21. januar 2014 Tiden går litt fortere her, pga studier, alt for mye å gjøre. Må tisse utrolig ofte, som jeg syns er rart pga det ikke er noe som presser på blæra enda. Sov fra 20:00 til 06:00 i morges. Har bestilt legetime neste mandag for blodprøve, jeg trenger bekreftelse pga. studier så fort som mulig. Da ville det vært fint å ha gode og høye verdier Jeg derimot savner kaffe! Holder meg til 1 kopp om dagen. Jeg har drukket litt koffeinfri, men den smaker så blæh at jeg har nesten blitt avvent av kaffe denne gangen. Men fungerer å ha en slik kopp stående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 21. januar 2014 #564 Del Skrevet 21. januar 2014 Deilig å være kvitt kvalmen, da, Ming82! Selv er jeg bare 4+4, så her har nok ikke kvalmen satt inn for fullt ennå. Og jeg synes det har vært ganske ille i dag, så er spent på de neste ukene ... Hvordan gikk det med deg som var på UL i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøleopard Skrevet 21. januar 2014 #565 Del Skrevet 21. januar 2014 Blæh, kvalme er no dritt! Ingen kvalme frem til uke 6 og hadde begynt å tro at jeg var en av de heldige. Så feil kan man ta.. Ikke lyst på mat enda jeg er et matvrak til vanlig, og litt redd for at den lille erten ikke får det den skal ha (det går stort sett i sitrusfrukter). Tar Folat og tran, og håper at det er det viktigste. Utrolig hvor satt ut man blir av å være kvalm. 7+3 i dag. Måtte de neste ukene gå fort! Unnskyld, men måtte bare klage litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annette85 Skrevet 21. januar 2014 #566 Del Skrevet 21. januar 2014 Termin ca 3 sept her :-) førstegangs gravid, så har ikke peiling på hva jeg går til, men glede meg.. har ikke fått noe særlig kvalme ennå, litt uggen, men er trøtt, økt matlyst, ømme bryster, tett nese, mensmurringer, oppblåst, hodepine, ofte toalettbesøk, jo åg lavt stoffskifte har jeg også fått etter jeg ble gravid.. så andre som har fått lavt stoffskifte etter dere ble gravide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 22. januar 2014 #567 Del Skrevet 22. januar 2014 Endelig! Termin 25. sept., er min tredje graviditet, men andre barn. Gleder meg og krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLulle Skrevet 22. januar 2014 #568 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg prøver bare å holde meg sunn!! Blah! Vanskelig!! Vil ikke proppe bebisen full av usunne ting :/ Eller ang koffein holder jeg meg til to enheter om dagen..eksempel 1 kopp kaffe og et glass Pepsi Max Ellers har trøttheten slått inn for fullt! Gleder meg til det går over ! Er ikke noe særlig kvalm ennå så krysser fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EM86 Skrevet 22. januar 2014 #569 Del Skrevet 22. januar 2014 Annette85: Jeg fikk påvist lavt stoffskifte like etter fødsel sist.. Hadde tegn underveis også, men etter uke 35 tok ikke legen blodprøver så er mulig det brøt ut da.. Bruker Levaxin, har gjort i fire år og regner med jeg kommer til å slite med dette resten av livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~•~Vasteros~•~ Skrevet 22. januar 2014 #570 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg er 4 uker og 3 dager på vei. Jeg kjenner ingenting til kvalmen enda. Ikke det at jeg mener at jeg burde få den...ehmm ehmm! Haha Jeg merker derimot mye til mensmurringer og strekking av livmor. Blir svimmel når jeg går fort, eller blir stående for lenge. Dessuten er matlysten borte vekke...DET er rart! Andre symptomer er vel at jeg er stuptrøtt etter jobb. Kan ikke huske å ha vært såååå trøtt noen gang før! Har første kontroll hos legen om 3 uker Håper alt går bra og at dette blir et ukomplisert svangerskap Det samme ønskes for dere, damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 22. januar 2014 #571 Del Skrevet 22. januar 2014 Hurra, fikk se et bitte-lite bankende hjerte på ultralyd idag. Var bare et embryo (vi satt inn to befruktede egg ved ivf), noe som superbra (uansett om to jo også hadde vært fantastisk). Så denne gangen ser det ut som om det går bra, hurra! Fantastisk fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr Mcstuffins Skrevet 22. januar 2014 #572 Del Skrevet 22. januar 2014 Hvorfor har ikke jeg murringer og strekning av livmor?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise83 Skrevet 22. januar 2014 #573 Del Skrevet 22. januar 2014 Hurra, fikk se et bitte-lite bankende hjerte på ultralyd idag. Var bare et embryo (vi satt inn to befruktede egg ved ivf), noe som superbra (uansett om to jo også hadde vært fantastisk). Så denne gangen ser det ut som om det går bra, hurra! Fantastisk fin dag. Så fantastisk! :-) gratulerer så mye;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 22. januar 2014 #574 Del Skrevet 22. januar 2014 Hvorfor har ikke jeg murringer og strekning av livmor?? Neppe noe å bekymre seg for, hva man merker av symptomer er jo vidt forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 22. januar 2014 #575 Del Skrevet 22. januar 2014 Heisann! Jeg testet umiddelbart sterkt positivt på test i går, og har beregnet termin til 28.september. Hjelpes...jeg er egentlig ganske satt ut! Har vært veldig, veldig trøtt og sliten de siste ukene, og trodd det har vært forkjølelse på vei. Og i tillegg har jeg vært veldig tungsindig og sett sort på det meste. I helgen slo det meg at jeg egentlig skulle hatt mens allerede 16.01. Så begynte jeg å kjenne etter, og jaggu var jeg ikke både kvalm, hadde murringer og ømme bryster. Torde ikke ta test før i går, og jaggu er vi ikke gravide. Ikke planlagt, og egentlig ganske overraskende. Har en på 3,5 år fra før, og mannen har også en på 11 år som bor 50% hos oss. Dette vil si at vi skal bli trebarnsforeldre. Jeg har tenkt både fram og tilbake, men det er ikke noe annet alternativ for meg enn å beholde knøttet, dersom det vil bli. Mannen er ganske granatsjokket, og ser ikke helt hvordan vi skal fikse dette. (Vi mangler ett soverom i huset, og huset står forøvrig på hodet i oppussing. Vi må med dette ha ny, og større bil, og økonomien vår har vel aldri vært mer presset med tanke på lån og oppussing. Og på toppen av det hele har vi brukt desember og januar på å rydde ut og selge og gi bort alt det gamle babyutstyret vårt. For en TIMING dere Jeg tror det skal gå helt fint, og jobber med å venne meg til tanken. Jeg føler meg priviligert og stolt, og vet at dette i så tilfelle blir det siste tilskuddet til den fine familien vår. Jeg er 30 år og bor i Hordaland forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå