Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på tidlig UL og sett en bitteliten baby! :D CRL var 32 cm, noe som stemte eksakt med mensterminen (12. september). Jeg har ikke sovet mer enn tre timer inatt, og skal snart på jobb.. har vært SÅ bekymret, men når jeg fikk se babyen så smeltet jeg helt. Lille søte gode levende babyen min... Åh, så lykkelig jeg er!

så herlig! glad for å lese dette :) vi har termin samme dag :) jeg har ikke vært på UL ennå, men det var det legen regnet ut og det stemmer godt :)

ellers har jeg supersuper lyst på mcdonalds mat :o aner ikke hvorfor..heldigvis for meg er nærmeste mcdonalds en dags kjøretur eller mer så :)

Fortsetter under...

Em86. Du tok blodprøven fordi du mistet symptomer? Eller er det noen annen grunn? Håper alt er vel. 

Jeg tok også blodprøve idag fordi jeg må sjekke for div siden jeg er 38. Kromosomfeil og alt det der. Er ikke så stressa over det, for har oddsene er så lave, så for meg er det bare godt å få det sjekket siden jeg antar at alt er ok.

Men legen måte å regne ut hvilken uke jeg er i nå gjorde at jeg følte meg helt teit. Jeg har termin 5 september, og ifølge ivf kalkulator 

http://www.ivfconnections.com/forums/content.php/749-IVF-Due-Date-Calculator-by-Date-of-Transfer-Retrieval-Ovulation-or-Insemination

så er jeg 10 +5.

Men legen regnet ut 11+1. Jeg ble helt, helt forvirret mens jeg var der. Nå har jeg etterpå gått inn på babyverdens terminkalkulator og lagt inn termindatoen, men da blir befruktningsatoen feil... men da får jeg iallfall opp at jeg er 11 uker, noe som er nesten det legen sa. 

Er det fordi de har en annen måte å regne på i utlandet og den siden jeg har brukt er utenlandsk? Har hørt før at antatt svangerskap varierer fra ulike land?

Er jo ikke så viktig med noen dager uansett, men gjorde at jeg ble helt forvirret mens jeg var der. Legene spør jo hvilken uke en er i hver gang, og nå aner jeg ikke hvilken dato jeg skal oppgi.

Følte meg bare så tåpelig og begynte å surre verre med datoene.

Skal tilbake til ultralyd, og vet ikke hva jeg skal si når de spør. Hvilken kalkulator bruker dere andre prøverørsdamer? Jeg har ikke en mensdato å ta utgangspunkt i. 

Kaksy, hvis du vet sikkert når unnfangelsen skjedde, så er det mest riktig å ta utgangspunkt i den datoen. På bl.a. Babyverden sin kalkulator kan du legge inn det. For min del ser det litt rart ut i forhold til forrige mens fordi jeg fikk EL på dag 11 denne syklusen, men når man regner svangerskapsuker starter man 14 dager før unnfangelse, altså FØR jeg fikk mensen sist, hehe.

Kjøttmeis. Men på babyverden får jeg jo en temindato som er 3 dager senere enn den legen på prøverørsklinikken regnet ut? Når jeg legger inn uttaksdato/dato for befruktning? 

Kan den ivf legen ha brukt en utenlands kalkulator og sagt litt feil? Må jo være det som har skjedd? Litt rart da, de gjør det jo hver dag...

Babyverden sier at jeg er 10 + 5 noe som er det samme som en utenlandske siden har sagt (som gir meg samme termindato som ivf-legen). 

Kan jo ta utgangspunkt i babyverden sin kalkulator fra nå av, men da må jeg "rette opp" i svangerskapspapirene mine. Har jo lagt inn termindatoen fra ivf-legen i alt av svangerskapspapirer. 

Jaja. Blir ikke så ille gæli uansett. Blir uansett en annen termindato satt ut fra ordinær ultralyd i uke 18. 

Annonse

Ville ta fordi jeg mister symptomer ja, og synes det er lenge å gå å vente på neste ordentlige legetime som ikke er før om to uker... Krysser fingra at HCG har steget slik det skal, om ikke så er det bedre å få vite det nå enn å gå enda lenger om det ikke er liv lenger..

Kaksy; den kalkulatoren du har brukt regner svangerskapet 3 dager kortere enn den vanligste normen her i landet. Jeg får termin 26. september med den, 29. Babyverden, men er 7+5 på begge! Så derfor. :)

Endret av Kjøttmeis

Æsj - oksehungeren har satt inn for fullt. Virkelig!! Må bare la være å spise sukker overhodet. Siste svangerskap gikk jeg opp 30 kilo og jeg har fortsatt ti igjen :(

Skjønner hva du mener, jeg våknet inatt av at jeg var sulten, måtte spise en yoghurt for å få sove igjen! Herlig å begynne å spise på natten.. :-(

Har vært så fryktelig kvalm de siste dagene og jeg blir kvalmere av å spise, så matinntaket har vært minimalt.

I kveld fikk kroppen nok og jeg ble bare kvalmere og kvalmere til jeg tilslutt holdt på å gå på veggen, for ikke fikk jeg til å spy heller (pleier å hjelpe mot kvalmen). Sulten og kvalmen var så intens at jeg lå å rista i senga der jeg hadde søkt tilflukt i mørket.

Kasta inn håndkle og fant potetmos etter middagen og tvang det i meg. Det resulterte i en halvtime med brekninger og var helt grusomt. Men kvalmen er nå, en time senere, mild+.

Hadde ekstrem svangerskapskvalme sist, hvor jeg spydde flere ganger i timen, hver time i to-tre uker. Jeg husker hvordan det var og dagen i dag minnet litt om den tiden, selv om jeg ikke spøy.

Så jeg er veldig takknemlig for at det ikke er slik denne gangen.

Hvordan er det med dere? Dere som er lenger på vei (jeg er 9 i morgen) når sluttet kvalmen deres? Om den har sluttet da.

Annonse

12+1 å sliter enda med kvalme, og brekkninger. Har gått ned 1.5kg.

Spiser lite, men titt å hiver innpå med grønne sure epler når ingenting annet går ned. Ligger i senga og er skikkelig dårlig nå, men må komme fastende til legen så jeg kan ikke spise noe før etter timen min 08.15 Hjelpes! Hvordan skal dette gå...

Startet dagen med å stå og brekke meg på kjøkkenet av en åpnet pakke med nan2. Så da måtte mannen fylle på flaska til Josef. Blæææh 😣

Satser på at det ikke fortsetter sånn fremover, for var ikke kvalm eller uggen i førsten gitt 😵

Jeg føler virkelig med dere som er så dårlige. Det er veldig opp og ned med kvalmen for min del, i går måtte jeg faktisk kaste opp litt på jobb, mens i dag er jeg (foreløpig, bank i bordet!) mye bedre igjen. Jeg har normalt enormt høy terskel for å holde meg hjemme, men hadde jeg hatt det så ille som en del av dere andre tror jeg at jeg hadde bedt om sykemelding. Takler ikke spy.

Jeg er 10+2 og har fortsatt liten matlyst..har også gått ned 1-2 kg..men er heldigvis ikke så kvalm som mange av dere her inne..uggen er mer ordet..er uansett kvalmere på kvelden enn på dagen ..

Igår sov jeg middag fra 18-20 også la jeg meg kl 22 og sovnet ila en time..føler meg ikke dautrøtt på jobb i hvertfall, men har ikke noe særlig til liv 😉 all ære til dere som har små barn å ta vare på samtidig! Jeg skjønner ikke hvordan mamma greide å gå gravid med små barn i tillegg!

Hehe.. Det går så fint så, må bare prioritere rett ;) Han min er høyt og lavt, men det er jo vanlig for fireåringer :)

Nå slipper jeg unna kvalmen da, og selv om jeg har lite symptomer så er jeg jo trøtt som alle andre..

I seng senest 11, dupper av på sofaen når poden ser på barnetv :P

7+5. Heldags kvalmen blir bare værre og værre og jeg ønsker til tider at jeg ikke var gravid.. og det er fryktelig av meg syns jeg med tanke på at jeg faktisk ønsker det mer enn noe annet. :(

Har ikke greid å gjøre noe arbeid mht. studie mitt i en ukes tid nå, så vidt jeg greier å komme meg opp av senga. Bacheloroppgaven gjør seg ikke av seg selv. Er utrolig redd for at kvalmen kommer til å vare i mange mange uker og at jeg ikke greier å fullføre siste året mitt.

Jeg håper at kvalmen forsvinner senest i uke 9. Noen som har hatt kvalme som forsvant tidlig?

Har vært lite kvalm halve mandag og hele tirsdag. Hadde en fryktelig travel dag på jobb på onsdag, og da kom kvalmen igjen. I dag har det vært helt fælt igjen. Nå måtte jeg kjøre inn til siden på vei hjem fra jobb, gå ut og spy litt i veikanten. Flott syn i rushtrafikken.

Håper jeg kan få flere sånne gode dager. Fikk så mye energi og pågangsmot, kom meg på trening, og var helt i hundre. Kanskje jeg bare må krype til korset og få en liten sykemelding hos legen. 10% eller noe sånn at jeg kan få ligge litt om morgenen og justere meg. Eller gå litt tidligere på ettermiddagen. Har også høy terskel for slike ting, og har en veldig uforutsigbar jobb som er vanskelig å justere. Men dette er slitsomt.

Flere som er mer plaget i svangerskap nr. 2?

Ville ta fordi jeg mister symptomer ja, og synes det er lenge å gå å vente på neste ordentlige legetime som ikke er før om to uker... Krysser fingra at HCG har steget slik det skal, om ikke så er det bedre å få vite det nå enn å gå enda lenger om det ikke er liv lenger..

Har du fått noen tilbakemelding på HCG-prøvene dine enda EM86?

Jeg var og tok prøve nr.2 idag. Svaret på prøve nr. 1 forelå. Sykepleieren mente nivået var veldig høyt og fint. Nivået lå på 75 000!

Jeg ble bedt om å ringe på mandag for å høre hva det nye nivået ligger på.

Er 75 000 bra?

Er det noen som har peiling på dette?

Jeg var 7 + 2 når jeg tok den første prøven.

Noen andre som har målt?

Tipptopp. Jeg har ikke vært i nærheten av like plaget som noen av dere, har bare vært litt uggen hele tiden, aldri kvalm. Men synes at jeg har blitt mindre og mindre uggen nå siste ukene. Er som 10+6 idag. Men sånt er jo utrulig individuelt. Banker bare i bordet og håper det fortsetter sånn. Og at dere som er kvalme blir bedre. Uff. 

Mammaløve. Jeg har ikke kjent noen forskjell. Synes dette svangerskapet ligner masse på svangerskap nr en (kanskje det er en til gutt da siden det er så likt?).  Dumt at du er mer uggen enn første gang. 

Men jeg sover nesten like mye som treåringen min! La meg ni igår og sov til syv! Så liten voksentid her.

Ja, all respekt til de her som har en liten en i tillegg til å gå gravid og være kvalm. Jeg har verdens letteste treåring så er ikke noe stress med han. Men hadde vært noe annet hvis det hadde vært to tette. All respekt. 

Har du fått noen tilbakemelding på HCG-prøvene dine enda EM86?

Jeg var og tok prøve nr.2 idag. Svaret på prøve nr. 1 forelå. Sykepleieren mente nivået var veldig høyt og fint. Nivået lå på 75 000!

Jeg ble bedt om å ringe på mandag for å høre hva det nye nivået ligger på.

Er 75 000 bra?

Er det noen som har peiling på dette?

Jeg var 7 + 2 når jeg tok den første prøven.

Noen andre som har målt?

Å herregud nå ble jeg enda mer bekymra sånn for min egen del :(

Hun sa at den jeg tok i uke 6 lå på ca 4600, jeg syntes det var veldig lite da, men fikk beskjed om at det var greit.. Må ringe i morgen å høre ang prøven jeg tok o går, håper de har fått svar da...

Dine prøver er veldig fine Vasteros :D

Sjekk ut posten som er klistra øverst på 1 trimester, nedover i det innlegget er det en oversikt over HCG fra uke til uke :)

Du må ikke stresse, EM86!

Jeg ble fortalt av legen at høy HCG kontra lav HCG kan ha sammenheng med bl.a hannkjønn og hunnkjønn på fosteret!

Det kan også indikere flerlinger eller "enlinger" :)

Jeg tipper du skal ha en fin liten guttebaby, jeg :)

Jeg håper babyen lyser opp tilværelsen din slik at du får mange grunner til å smile fra øre til øre :)

Ønsker deg alt godt og enda mere til :)

Da har jeg fått meg en deilig å kortere frisyre, og nappede bryn :D Kjønt :D

Var deilig å få vasket håret, og deilig hode massasje :)

Rart hvordan sånne ting kan få dem som er i så dårlig form til å føle seg bedre. Bare av å få litt egen tid, og et freshere look :)

Trenger, og farge etterveksten, men siden jeg bare brekker meg så droppet jeg det inntil videre. Når kvalmen har gitt seg så blir det hårfarging pronto. Nå går jeg å brekker meg om jeg kjenner lukten av shampoen frisøren brukte.

Stappet i meg to ingefær tabletter, og tørre kjeks før jeg skulle til pers. Også tok jeg meg en kopp green lemon te hos frisøren. Var deilig å bli litt dullet med :)

Glemte jo å si at jeg var på min 2.sv.kontroll, og Lykkespirens hjerte slo sterkt å bra :)

Må øke levaxinen med 50%

Og tok ny blodprøve.

Skal gå på sv.kontr en gang i mnd pga helse historikken min :)

Sa jeg kun vil gå til legen. Trenger ikke jordmor :)

Endret av Lykkespiren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...