Pion Skrevet 11. februar 2014 #926 Del Skrevet 11. februar 2014 Er det lurt med tom blære før innvendig UL? Anonymous poster hash: 5bf71...def tror ikke det har noe å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2014 #927 Del Skrevet 11. februar 2014 Er det lurt med tom blære før innvendig UL? Anonymous poster hash: 5bf71...def tror ikke det har noe å si... Bra. Er så tørst Anonymous poster hash: 5bf71...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia og gullgutten! Skrevet 11. februar 2014 #928 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Hei! Da tror jeg at jeg tørr å bli litt mer aktiv her inne. Var på 2.ultralyd i går og da så vi et hjerte som slo 160 slag/min!! Helt fantastisk følelse!! Dette er mitt 6.svangerskap og har en gutt på 5 år! Er fremdeles tidlig, 7+5 i dag, så ingenting er sikkert. Nå er neste mål ny ul om 14 dager!! Endret 11. februar 2014 av Mia og gullgutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 11. februar 2014 #929 Del Skrevet 11. februar 2014 Er det lurt med tom blære før innvendig UL? Anonymous poster hash: 5bf71...def tror ikke det har noe å si... Bra. Er så tørst Anonymous poster hash: 5bf71...def Tror heller ikke det har så mye å si ved vanlig innvendig ultralyd. Har hatt det mange ganger nå, og ingen har noensinne sagt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 11. februar 2014 #930 Del Skrevet 11. februar 2014 Hei! Da tror jeg at jeg tørr å bli litt mer aktiv her inne. Var på 2.ultralyd i går og da så vi et hjerte som slo 160 slag/min!! Helt fantastisk følelse!! Dette er mitt 6.svangerskap og har en gutt på 5 år! Er fremdeles tidlig, 7+5 i dag, så ingenting er sikkert. Nå er neste mål ny ul om 14 dager!! Hurra! Så deilig med bankende hjerte. Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulle369 Skrevet 11. februar 2014 #931 Del Skrevet 11. februar 2014 Jepp - da kommer jeg ut av anonym-skapet og står frem i ny drakt. Har nettopp kommet hjem fra UL, og jeg fikk se et lite hjerte banke Når det er sagt så har jeg sett bankende hjerter før, og det har gått galt allikevel - men nå er det liksom lov å håpe. Gynekologen min er forresten RAR, men jeg har slått meg til ro med at det bare er slik han er. Jeg fikk se bønna og hjerteslag i kanskje 10 sekunder før han sa at alt så perfekt ut og bestemte at UL-seansen var over. Videre mener han at jeg er rundt 6+2 med det grunnlag at da jeg var der for en uke siden så han ikke hjerteslag. Jeg har da vitterlig lest om andre som ikke har sett hjerteslag så tidlig? At det også kan ha noe med hvordan fosteret ligger og fordi det er så bitte-lite? I følge siste menstruasjon skulle jeg nemlig være 7+4 eller noe slikt... Men nei - 6+2 - BASTA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie88 Skrevet 11. februar 2014 #932 Del Skrevet 11. februar 2014 Jepp - da kommer jeg ut av anonym-skapet og står frem i ny drakt. Har nettopp kommet hjem fra UL, og jeg fikk se et lite hjerte banke Når det er sagt så har jeg sett bankende hjerter før, og det har gått galt allikevel - men nå er det liksom lov å håpe. Gynekologen min er forresten RAR, men jeg har slått meg til ro med at det bare er slik han er. Jeg fikk se bønna og hjerteslag i kanskje 10 sekunder før han sa at alt så perfekt ut og bestemte at UL-seansen var over. Videre mener han at jeg er rundt 6+2 med det grunnlag at da jeg var der for en uke siden så han ikke hjerteslag. Jeg har da vitterlig lest om andre som ikke har sett hjerteslag så tidlig? At det også kan ha noe med hvordan fosteret ligger og fordi det er så bitte-lite? I følge siste menstruasjon skulle jeg nemlig være 7+4 eller noe slikt... Men nei - 6+2 - BASTA. Så bra at alt stod bra til med den lille. Jeg hadde en sånn gyn jeg også. Fikk se 10 sek og ferdig liksom.. Lol. Dyr seanse gitt.. Hun mente jeg var 6+5 og ikke 7+6 men de vokser i rykk og napp så forholder meg til menstermin til OUL ikke alltid lett å måle en liten ostepop heller de kan jo ligge i vanskelig stilling å sånt. Så bare regn ut ifra det du tror du.. Så lenge 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulle369 Skrevet 11. februar 2014 #933 Del Skrevet 11. februar 2014 Jepp - da kommer jeg ut av anonym-skapet og står frem i ny drakt. Har nettopp kommet hjem fra UL, og jeg fikk se et lite hjerte banke Når det er sagt så har jeg sett bankende hjerter før, og det har gått galt allikevel - men nå er det liksom lov å håpe. Gynekologen min er forresten RAR, men jeg har slått meg til ro med at det bare er slik han er. Jeg fikk se bønna og hjerteslag i kanskje 10 sekunder før han sa at alt så perfekt ut og bestemte at UL-seansen var over. Videre mener han at jeg er rundt 6+2 med det grunnlag at da jeg var der for en uke siden så han ikke hjerteslag. Jeg har da vitterlig lest om andre som ikke har sett hjerteslag så tidlig? At det også kan ha noe med hvordan fosteret ligger og fordi det er så bitte-lite? I følge siste menstruasjon skulle jeg nemlig være 7+4 eller noe slikt... Men nei - 6+2 - BASTA. Så bra at alt stod bra til med den lille. Jeg hadde en sånn gyn jeg også. Fikk se 10 sek og ferdig liksom.. Lol. Dyr seanse gitt.. Hun mente jeg var 6+5 og ikke 7+6 men de vokser i rykk og napp så forholder meg til menstermin til OUL ikke alltid lett å måle en liten ostepop heller de kan jo ligge i vanskelig stilling å sånt. Så bare regn ut ifra det du tror du.. Så lenge 😊 Han målte ikke heller. Tar bare utgangspunkt i menstermin, jeg, så får vi se hvordan det bærer i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 11. februar 2014 #934 Del Skrevet 11. februar 2014 Jepp - da kommer jeg ut av anonym-skapet og står frem i ny drakt. Har nettopp kommet hjem fra UL, og jeg fikk se et lite hjerte banke Når det er sagt så har jeg sett bankende hjerter før, og det har gått galt allikevel - men nå er det liksom lov å håpe. Gynekologen min er forresten RAR, men jeg har slått meg til ro med at det bare er slik han er. Jeg fikk se bønna og hjerteslag i kanskje 10 sekunder før han sa at alt så perfekt ut og bestemte at UL-seansen var over. Videre mener han at jeg er rundt 6+2 med det grunnlag at da jeg var der for en uke siden så han ikke hjerteslag. Jeg har da vitterlig lest om andre som ikke har sett hjerteslag så tidlig? At det også kan ha noe med hvordan fosteret ligger og fordi det er så bitte-lite? I følge siste menstruasjon skulle jeg nemlig være 7+4 eller noe slikt... Men nei - 6+2 - BASTA. Så bra at alt stod bra til med den lille. Jeg hadde en sånn gyn jeg også. Fikk se 10 sek og ferdig liksom.. Lol. Dyr seanse gitt.. Hun mente jeg var 6+5 og ikke 7+6 men de vokser i rykk og napp så forholder meg til menstermin til OUL ikke alltid lett å måle en liten ostepop heller de kan jo ligge i vanskelig stilling å sånt. Så bare regn ut ifra det du tror du.. Så lenge Han målte ikke heller. Tar bare utgangspunkt i menstermin, jeg, så får vi se hvordan det bærer i vei Hurra Lulle369. Så deilig å se hjerteslag. Og godt å se nicket ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~•~Vasteros~•~ Skrevet 11. februar 2014 #935 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg var til første legekontroll idag. Fikk svar på screeningen av blodet: det viser seg at jeg er anemisk for tiden. Jernlageret er visst tomt som bare det! Forklarte legen at jeg var en del bekymret for den lille i magen og greier. Ble bestemt at det skulle måles HCG på meg. Tok første blodprøve idag, og skal ta neste på torsdag. Får sikkert svar i neste uke. By the way: det virker som om bekkenløsning er godt på vei hos meg! Har så sinnsykt vondt i korsryggen og baken. Evner ikke å gå fort, det virker som om balansen i hofta ikke er som før. Glemte å nevne dette for legen...krysser fingrene for at det ikke forverrer seg! Neste kontroll blir i uke 12. Da har legen lovt at hun skal høre hjerteslag på babyen ved hjelp av "ultralyd"...?! Vet ikke helt hvordan det gjøres, men jeg gleder meg veldig! Jeg kunne jo ha tatt privat UL, men jeg er nok bekymret for at det kan ha negative bivirkninger for den lille i magen. Kan jo ikke bare være bra å bli utsatt for slike lydbølger...fosteret reagerer visstnok på varmebølgene hevdes det av noen leger... Nei, huff! Det er sannelig mye å tenke på altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 11. februar 2014 #936 Del Skrevet 11. februar 2014 Mia og Lulle: Hurra! Dette skal gå bra. Vasteros: Kjipt med bekkenløsning allerede! Håper det ikke blir verre! Jeg og gubben har vært og kikket litt på bilseter i dag, tihi. Kommer ikke til å kjøpe inn noen ting på en god stund ennå, men med stort boliglån og mye oppussing på to do-listen må alle store utgifter planlegges og fordeles utover. Regner med litt sponsing fra besteforeldrene etter hvert, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedia Skrevet 11. februar 2014 #937 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg spiser helt utrolige mengder boller 😯 pleier aldri gjøre det! Nå må jeg be mannen min hjelpe meg her altså .. Har ikke lyst å få svangerskapsdiabetes eller legge på meg 30 kg:/ men boller med daim er fryktelig godt! Uff her er det noe lignende, bare at jeg spiser alt! Enten er jeg så kvalm at jeg ikke klarer ikke å spise noe, som regel bare om morgenen, så går det over til svak kvalme resten av dagen hvor jeg føler jeg må bare spise og spise for å lindre kvalmen, føler meg sulten selv om jeg nettopp har spist. Hva i all verden tenker jeg.. Jeg er normalvektig og har gått opp 3kg allerede er 7+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EM86 Skrevet 11. februar 2014 #938 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) *Tabell for gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kgUke 7 - 2,6 kgUke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kgUke 15 - 4 kgUke 17 - 5,6 kgUke 20 - 6,2 kgUke 23 - 7,2 kgUke 25 - 8,2 kgUke 27 - 9,3 kgUke 30 - 10,3 kgUke 33 - 11,3 kgUke 35 - 12,2 kgUke 37 - 13 kgUke 40 - 14 kgGreit å ha i bakhodet, men ikke noe er uvanlig..Jeg gikk opp 28 kilo sist og jeg har allerede 15 kilo for mye.. Er 8 uker nå og har gått opp 2 kilo så jeg tenker at jeg nok kommer til å gå opp like mye som sist, selv om jeg egentlig ikke bør Ei venninne som er normalvektig gikk opp 34 kilo, men 20 av de var borte allerede et par dager etter fødsel..Ellers så har jeg jo mista alt av symptomer jeg da, er kun trøtt... Bekymret som bare det!! Endret 11. februar 2014 av EM86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 11. februar 2014 #939 Del Skrevet 11. februar 2014 EM86, jeg hadde sikkert fått noia selv, men synes jeg har lest om veldig mange som har mistet symptomer rundt uke 8-9, og som det har gått helt fint med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaksy Skrevet 11. februar 2014 #940 Del Skrevet 11. februar 2014 Vasteros: jeg har ikke slitt med bekkeløsning, men kjenner ei som har det. Hvis det er det, så få henvisning fra legen om fysioterapi (tror jeg det var). Det var visse øvelser som skulle forebygge og holde det i sjakk. Tror det er en del ventetid ofte før du er inne, så jo før du får henvisning jo bedre. Tror du får alt dekt pga svangerskap, men usikker på om det er en del egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 11. februar 2014 #941 Del Skrevet 11. februar 2014 Håper dagen i dag blir mye bedre Vaskedama [/quote Takk for det! Har heldigvis ikke vært så uggen idag! Mer opplagt også (og mer medgjørlige unger.. ) herlig! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 11. februar 2014 #942 Del Skrevet 11. februar 2014 For en forferdelig dag, 100 brekninger på jobb, hengt over doskålen og vrengt magesekken, er ekstremt sliten nå og avsluttet nettopp en herlig krangel med mannen på telefon. En fin dag, håper ungene sovner snart slik at jeg kan legge meg.. Og imorgen får ikke ungene makrell i tomat på skiven.. Urk! For en møkkadag du har hatt! Da kan det umulig bli verre i morgen! Makrell i tomat er bannlyst her en stund. Den største får tuben med på skolen, ikke noe smøring om morran nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLulle Skrevet 11. februar 2014 #943 Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg spiser helt utrolige mengder boller 😯 pleier aldri gjøre det! Nå må jeg be mannen min hjelpe meg her altså .. Har ikke lyst å få svangerskapsdiabetes eller legge på meg 30 kg:/ men boller med daim er fryktelig godt! Uff her er det noe lignende, bare at jeg spiser alt! Enten er jeg så kvalm at jeg ikke klarer ikke å spise noe, som regel bare om morgenen, så går det over til svak kvalme resten av dagen hvor jeg føler jeg må bare spise og spise for å lindre kvalmen, føler meg sulten selv om jeg nettopp har spist. Hva i all verden tenker jeg.. Jeg er normalvektig og har gått opp 3kg allerede er 7+3 Godt å høre jeg ikke er den eneste..gikk vel opp tre kg med en gang omtrent (er også normalvektig)..har ikke veid meg på en liten stund nå så får se i morgen prøver å ikke tenke på det, føler ikke gravidgløden er kommet over meg ennå! Var på skitur i dag da, kom meg endelig ut på noe som lignet mosjon på noen uker så må bare være fornøyd med det Leste på apper min i dag fra foreldre og barn om at det ikke er uvanlig at symptomene forsvinner nå snart (er 10+0 idag) så man må bare prøve å ikke bekymre seg hvis man plutselig ikke er kvalm mer..jeg merker vel en liten bedring på trøttheten men kanskje bare innbilning siden jeg allerede ligger i sengen 😉 zzzz god natt ❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 11. februar 2014 #944 Del Skrevet 11. februar 2014 For en forferdelig dag, 100 brekninger på jobb, hengt over doskålen og vrengt magesekken, er ekstremt sliten nå og avsluttet nettopp en herlig krangel med mannen på telefon. En fin dag, håper ungene sovner snart slik at jeg kan legge meg.. Og imorgen får ikke ungene makrell i tomat på skiven.. Urk! For en møkkadag du har hatt! Da kan det umulig bli verre i morgen! Makrell i tomat er bannlyst her en stund. Den største får tuben med på skolen, ikke noe smøring om morran nei Nei, var ikke noe kjekk dag! Herlig når ungene veiver med makrell i tomat skiven din opp i ansiktet mens du prøver å få de i bilen, men det ikke går fordi de trasser. Da kjenner du at livet er herlig.. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 12. februar 2014 #945 Del Skrevet 12. februar 2014 Usj, nå har jeg også blitt kvalmere. Kjekt at en stor del av jobben min består av å lukte på ting som lukter vondt, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 12. februar 2014 #946 Del Skrevet 12. februar 2014 Da har jeg vært på tidlig UL og sett en bitteliten baby! CRL var 32 cm, noe som stemte eksakt med mensterminen (12. september). Jeg har ikke sovet mer enn tre timer inatt, og skal snart på jobb.. har vært SÅ bekymret, men når jeg fikk se babyen så smeltet jeg helt. Lille søte gode levende babyen min... Åh, så lykkelig jeg er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjøttmeis Skrevet 12. februar 2014 #947 Del Skrevet 12. februar 2014 32 cm var ikke akkurat lite, da. Men så deilig å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp! Skrevet 12. februar 2014 #948 Del Skrevet 12. februar 2014 32 cm var ikke akkurat lite, da. Men så deilig å se! Oida! 3,2 skulle det selvfølgelig stå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia og gullgutten! Skrevet 12. februar 2014 #949 Del Skrevet 12. februar 2014 Så herlig å få sett lille bebisen Håp! Det er utrolig å kunne få se! Her er formen passe dårlig for tiden. Veldig svimmel og kvalm.. Men har sluttet med lutinus nå, og håper det var grunnen til at jeg var så svimmel. Er sykmeldt ut uka her nå, så håper jeg at jeg klarer jobb neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipptopp Skrevet 12. februar 2014 #950 Del Skrevet 12. februar 2014 Hormonell jeg? Aldri Sitter å ser på alarm 113 og sitter å sipper som den fontena. Hehe. Ellers har jeg null matlyst og er veldig kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå