Gå til innhold

SEPTEMBER 2014 baby


Lulusen

Anbefalte innlegg

Huff jeg skulle ikke skrevet syteinnlegg så tidlig for rett etter det slo omgangssyken til for fult hos meg. Kjempet meg gjennom flyturen og berget akkurat å komme til bilen før jeg spøy igjen. Har sovet to timer nå og samboer og mormor holder på med sønnen (1 1/2 år) Får se an formen til imorgen, er selvstendig næringsdrivende så har hverken betalte sykt barn dager eller egne sykedager, så skal mye til for at jeg er borte, men nå vurderer jeg faktisk å ta noen dager hjemme kjenner jeg.

 

God bedring til jenta di Tipptopp!

Så kjedelig - men da ER det faktisk lov å være hjemme! Bedre med en dag i senga enn å hangle en hel uke. (Sier jeg, som gjerne går på jobb med feber ... :fnise: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på Ullevål og var veldig fornøyd! :-))

Denne gangen blir det Bærum sykehus... Noen med erfaring derfra?..

Bærum på meg også! Fødte der for 7 år siden, raskt fødsel, supre jordmødre og fint personell! Har født på riksen også, var veldig godt fornøyd der også. Tror det er ganske likt over alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fødte på Ullevål og var veldig fornøyd! :-))

Denne gangen blir det Bærum sykehus... Noen med erfaring derfra?..

Bærum på meg også! Fødte der for 7 år siden, raskt fødsel, supre jordmødre og fint personell! Har født på riksen også, var veldig godt fornøyd der også. Tror det er ganske likt over alt!

Så bra:-))

Jordmor sa idag at de har pusset opp mange nye familirom der nå og at man mest sannsynlig får et rom alene og at far og søsken kanskje kan være over.

Hun sa det var veldig bra der for de hadde ikke masse fødsler som på Ullevål så da har de masse tid :-)

 

Når er din termin?? Kanskje vi ses der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det samme om man tester for abo/rh før eller etter uke 12. De skal ikke tas før uke 12 for da får man ikke riktig resultat... Så det er veldig bra at leger tar dette sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det er samme om man tester dette på første eller andre kontroll! Legen min sa mange ikke fikk komme på tidlig kontroll før uke 12 pga spontanabortfaren! Men samme det, leger gjør tydeligvis forskjellig!

 

Anonymous poster hash: 63170...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det egentlig ikke så travelt med å komme tidlig til legen, er tredjegangs gravid, så er veldig avslappet denne gangen. Men ville jo gjerne tidlig første gangen, var jo nytt og ukjent det hele da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til jordmor på torsdag (8+2), for min "booking in appointment". Sto i brevet at jeg skulle sette av 1-2(!) timer, så det er vel mye som skal gjennomgås. Tipper det er endel blodprøver, informasjon, helsesjekk og slike ting. Min jordmor er forøvrig en mann, så det blir vel også interessant. Ikke mange av dem, tror jeg :P

 

Tror alle her borte går til jordmor, og kun til lege hvis det er en medisinsk grunn til det. Helt greit for meg, jordmødrene er jo spesialiserte med egen utdannelse. Har fått en kjempeflott bok utdelt alt, med masse informasjon om svangerskapet og videre frem til barnet er ett år. I tillegg har jeg fått innholdsrike brosjyrer med info om alle screeninger/tester/ul. Glad det er et godt opplegg her borte, for jeg var helt ærlig litt skeptisk til å gjennomføre dette utenfor Norge. Ikke nå lenger, heldigvis :)

Endret av Fero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått første kontroll (eller vanlig legetime....det sa ikke legen noe om...) når jeg går inn i uke 9 nest siste uken i februar. Så skal vi spare og se om vi tar oss råd til en privat UL i uke 12. Det gjorde vi sist, og det var en veldig fin bekreftelse på at alt var som det skulle være. Ikke minst en fin bekreftelse til pappaen om at noe faktisk var på gang, siden han bare merket graviditeten på mitt dårlige humør :)

 

Tenker å fortelle sjefen på jobb i uke 12. Har fortalt det til to gravide kollegaer, som hintet om at de hadde luktet lunta. De har lovet å holde helt tett. Greit å ha noen allierte, ikke minst for at jeg ikke skal sprekke av taletrengthet. Jeg er fryktelig dårlig på dette med hemmeligheter.

 

God bedring til syke og syke barn! Kjenner det skal lite til før jeg føler at jeg har motgang for tiden, så jeg kan forestille med at omgangssyke eller nattevåk hadde tippet meg helt over kanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en bedre dag for min del, kruppen begynner å gi seg på gutten min, jeg er i bedre form og fått sovet til 10 idag :)

 

Er 9+1 idag, men føler dagene går så sakte.. Føles ut som jeg har vært gravid i evigheter og tiden fram til ultralyd og 2.trimester føles fortsatt lang ut! Andre som syns det går treigt? I første svangerskap syns jeg tiden raste avgårde, men ikke denne gangen. Kan være disse svangerskapsappene jeg bruker nå hvor jeg teller dager :P

 

Ellers er dillaen fortsatt grønne epler, og har bare lyst på vann å drikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha du er heldig du, skal jeg si deg, som er kommet så langt! Jeg er bare 5+4! Venter og venter på ordentlige symptomer, har fortsatt bare litt ligamentsmerter, svimmel til tider, og kaaaanskje litt ømme brystvorter. Kvalmen fra den første uken (altså første uken jeg visste at jeg var gravid) er helt borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 her og ingen symptomer bortsett fra  veldig ømme brystvorter og trøtthet. Ingen kvalme (selv om jeg gjerne inderlig skulle hatt det hehe).

 

Fått mast på meg 1.svangerskapskontroll time i uke 13 i stedet for 14. Sekretæren sa da at jordmor? mente det ikke var nødvendig med blodprøver før etter uke 12. Får vel være fornøyd med det.

 

Tiden går sakte ja...og veien til 2. trimester virker uendelig. Har mye å gjøre på studiet men jeg har bare lyst å sove, fra 6 om kvelden til 6 om morgenen. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt er jeg også, ja. Også har jeg begynt å våkne om natten av at jeg må tisse, det pleier jeg ikke. Nå må jeg opp hver eneste natt. Sover dårlig etterpå også.

Godt man har forum så man får tømt seg litt, hehe. Vi snakker ikke så mye om dette her hjemme ennå, føler liksom det er aaalt for langt frem til å begynne å planlegge noe nå! Men mannen er veldig søt, da, har lastet ned app så han kan følge med på utviklingen og greier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufattelig sliten, men får ikke sove om natta. Er lysvåken. Første natten tenkte jeg det var fordi jeg våket over mini og var urolig... Men i natt skjedde det samme. Lys våken hele natten. Får sove når mini sover på dagen, men det er bare 2 timer.

Begynner å kjenne det nå ja :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært en tur til legen. Fikk en tidlig enkelttime fordi jeg hadde behov for å snakke om alle bekymringene mine knyttet til graviditeten (mest redd for SA/MA), og tenkte for det meste hun kom til å fokusere på dette. Hun misforsto meg veldig, og repeterte at jeg jo var i god form siden jeg ikke var kvalm osv. Prøvde å forklare at jeg ikke klarte å gjøre noen ting om dagene pga bekymringene mine, men følte ikke hun helt tok det på alvor. Hun var litt sånn "det er helt normalt å prøve i 16 mnd", "det er helt normalt å være bekymret" osv osv.. Begynte å grine jeg da... Så fikk visst henvisning til tidlig UL :P Selv om jeg ikke ble noe roligere av selve legebesøket, så er det godt å få henvisning slik at jeg kan få en bekreftelse på at alt er normalt (eller evt ikke :( ). Så er litt letta.

 

Vi fylte også ut dette svangerskapsarket, så det var litt med på å få meg til å føle at dette er reelt. Siden vi trolig skal flytte i begynnelsen av 3. trimester, så anbefalte hun meg å gå til lege (ikke jordmor), men heller vente med jordmor til vi flyttet. Men etter denne opplevelsen med legen, så føler jeg kanskje at det hadde vært bedre å gå til jordmor. Tror kanskje en jordmor har litt mer erfaring med bekymrede gravide?

 

Litt mye på en gang idag. Men nå grugleder jeg meg til innkalling på UL ihverfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp: Teit lege, men det kom i hvert fall noe godt ut av det også! Og er det noen som vet hva de driver med i forhold til (over)bekymrede gravide, så er det vel jordmødre. Har du mulighet til å gå til en nå, så hadde jeg gjort det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så sliten jeg er! Jobber fra 07:30-21:00 fra mandag-torsdag denne uke ! Sånt gikk liksom greiere før, har jo lyst å legge meg ned å sove :) og ikke kan jeg fortelle noen heller..jaja..

Når jeg først er i gang med sytingen..føler meg oppblåst og litt småtykk :/ buuu..sånn er det bare :) heldigvis har jeg uniform på jobb med god plass 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så sliten jeg er! Jobber fra 07:30-21:00 fra mandag-torsdag denne uke ! Sånt gikk liksom greiere før, har jo lyst å legge meg ned å sove :) og ikke kan jeg fortelle noen heller..jaja..

Når jeg først er i gang med sytingen..føler meg oppblåst og litt småtykk :/ buuu..sånn er det bare :) heldigvis har jeg uniform på jobb med god plass 😉👍

Kjenner meg igjen! Forrige uke og uka før det jobbet jeg mye overtid, men denne uka måtte jeg rett og slett si til sjefen at jeg ikke klarer mer. Hun var glad for at jeg sa ifra, de vil jo heller ha meg i jobb i normal stilling helt til perm enn at jeg skal gå på en smell og bli sykmeldt. Det var en lettelse å slippe presset, nå blir bare utfordringen å skjule graviditeten for kollegaene sånn ca 4 uker til... Håper ikke du sliter deg ut, det gjorde jeg forrige svangerskap og det var overhodet ikke noe moro. Vi må huske at vi må passe på oss selv(og babyen i magen), for stort sett er det ingen andre som gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg har ikke vært her inne på en stund, har slitt med blødninger og smerter. Var på ul i dag og det lille hadde stoppet å utvikle seg, jeg skulle være 9+4 i dag, men det så ut som fosteret var mye mindre enn det.

Ønsker dere alle masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur til legen. Fikk en tidlig enkelttime fordi jeg hadde behov for å snakke om alle bekymringene mine knyttet til graviditeten (mest redd for SA/MA), og tenkte for det meste hun kom til å fokusere på dette. Hun misforsto meg veldig, og repeterte at jeg jo var i god form siden jeg ikke var kvalm osv. Prøvde å forklare at jeg ikke klarte å gjøre noen ting om dagene pga bekymringene mine, men følte ikke hun helt tok det på alvor. Hun var litt sånn "det er helt normalt å prøve i 16 mnd", "det er helt normalt å være bekymret" osv osv.. Begynte å grine jeg da... Så fikk visst henvisning til tidlig UL :P Selv om jeg ikke ble noe roligere av selve legebesøket, så er det godt å få henvisning slik at jeg kan få en bekreftelse på at alt er normalt (eller evt ikke :( ). Så er litt letta.

 

Vi fylte også ut dette svangerskapsarket, så det var litt med på å få meg til å føle at dette er reelt. Siden vi trolig skal flytte i begynnelsen av 3. trimester, så anbefalte hun meg å gå til lege (ikke jordmor), men heller vente med jordmor til vi flyttet. Men etter denne opplevelsen med legen, så føler jeg kanskje at det hadde vært bedre å gå til jordmor. Tror kanskje en jordmor har litt mer erfaring med bekymrede gravide?

 

Litt mye på en gang idag. Men nå grugleder jeg meg til innkalling på UL ihverfall :)

 

Bra du fikk en henvisning! Det har vel ikke noe å si om du evt bytter lege enn jordmor når du flytter? Gå til jordmor hvis du føler for det :)  De er ekspertene! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg har ikke vært her inne på en stund, har slitt med blødninger og smerter. Var på ul i dag og det lille hadde stoppet å utvikle seg, jeg skulle være 9+4 i dag, men det så ut som fosteret var mye mindre enn det.

Ønsker dere alle masse lykke til videre!

Åneeei!! Det var utrolig trist å høre! Har lurt på hvordan det har gått med deg!

Av egen erfaring veit jeg at det er forferdelig å oppleve! Håper det går bra med deg (etter forholdene) og at du har støtte rundt deg!♡ Ønsker deg masse lykke til videre, og ta vare på deg selv!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Ming82 :(

Jeg er lei meg på dine vegne! Håper inderlig at det går bra med deg, og jeg ønsker deg en ny, frisk og sterk spire om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til legen igår for å høre hvordan det hadde gått med blodprøvene jeg tok i forrige uke. Sykepleieren opplyste om at alt lå innenfor referanseverdiene, og at alt så bra ut. Hun sa også noe om at triglyresidnivået (eller hvordan det nå enn staves) var litt for høyt.

"Ja,ja! Legen tar nok kontakt med deg hvis det er noe som må følges opp. Du får sikkert brev i posten hvis det er alvorlig".

Synes det er utrolig dårlig gjort å ordlegge seg på den måten! Skal jeg bekymre meg ihjel til jeg hører noe...?! Hvis jeg i det hele tatt hører noe da...!

 

Jeg er veeeeeldig bekymret nå!

Samtidig vet jeg at det er normalt at fettnivået stiger under et svangerskap, og at det synker igjen først etter fødsel.

Er det noen andre her som har opplevd noe liknende?

Jeg skal nok komme igang med treningen i andre trimester. Har heller ikke planer om store vektøkningen i svangerskapet heller...

Har sovet lite i natt pga. bekymringene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ming, det var urolig leit å høre. Håper det snart blir en ny positiv test på deg!

 

Vasteros, det er sikkert ingen ting. :) Tullete ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Jeg har ikke vært her inne på en stund, har slitt med blødninger og smerter. Var på ul i dag og det lille hadde stoppet å utvikle seg, jeg skulle være 9+4 i dag, men det så ut som fosteret var mye mindre enn det.

Ønsker dere alle masse lykke til videre!

Det var trist å høre. Varme klemmer og lykke til videre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...