Gå til innhold

Dere med mange barn - hvordan åpner dere gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpner dere en og en gave (sånn at alle ser på)? Her i familien har alle pleid å åpne samtidig, men nå er det mange barn i familien, og vi foreldre greier ikke å følge helt med. Kunne tenke oss å pakke opp en og en gave, men det kommer jo til å ta evigheter - selv om vi voksne pakker opp våre gaver senere? 

Våre barn er heldige og får en del gaver, og når det er fire av dem, pluss fetter og kusine kan det ta tid...

Anonymous poster hash: 4b35b...6e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to eldste barna på 10 og 12 år har ganske god oversikt selv og blir litt veiledet underveis i å holde orden på sine gaver og huske hvem de får hva fra. De viser frem hva de får underveis

De to yngste på 4 og 6 år åpner fortløpende mens vi foreldre holder orden på hvem de er fra osv.

Vi voksne åpner når barna er ferdige med sine.

Vi var 11 stykker her i går og om alle gavene skulle åpnes en og en mens alle andre så på ville vi holdt på et halvt døgn...

Anonymous poster hash: bc200...dae
Skrevet

Vi åpner en og en. Det tar timesvis, men er høydepunktet i jula.

Skrevet

Vi var 10 og pent 1 og 1, var ikke noe problem det :)

Skrevet

Vet ikke om tre barn er mange barn, og det var kun de tre som var barn på julekvelden. I år ble det sånn at minste på 2,5 år pakket opp etter hvert som hun fikk utdelt gaver, mens det to eldste ventet til alle pakkene ble delt ut og åpnet samtidig. Litt kaotisk, men det gikk forholdsvis greit :)

Skrevet

Vi er bare to barn og fire voksne. Det er besteforeldrene som får flest gaver, men vi åpner stort sett en av gangen. Noen ganger åpner åpner vi to samtidig, spessielt om ungene får det samme. Det tar gjerne to timer, men er veldig hyggelug. Å vente med de voksnes gaver er uaktuelt. Ungene skal få lære gleden av å gi og å glede seg med de andre som får noe fint.

Anonymous poster hash: 46276...8cc

Skrevet

Vi hjelper barna først, så åpner vi etterpå. Litt sånn deilig julekaos,-tar det som det faller seg..hehe;) Idag er det den store leke-med-gaver-dagen. 

Skrevet

4 voksne og en baby. 3-4 timer på utdeling og på å pakke ut .bruker da også tid på mat og legging av minstemann

Anonymous poster hash: 6f05a...6c5

Skrevet

Er det høydepunktet for dere som er dypt religiøse?? Trodde det var julebudskapet,jeg;)

Anonymous poster hash: 4e790...1a8

Skrevet

Noen andre som har mange barn her (altså mer enn to?) Vi har fire små (eldste er seks år), og synes det er kaotisk! Og da åpner vi ikke gavene til babyen før til slutt heller. Kan forestille meg hvordan det er når hun også blir en del av opplegget….

HI

Anonymous poster hash: 4b35b...6e1
Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Jeg har ikke mange barn selv, men jeg pleier å feire jul med veldig mange små barn. Vi åpner gavene den 25.,så barna er jo ikke slitne da, og her åpnes en og en. Det tar veldig lang tid, men det er jo koselig å se hva alle får, dessuten er det nødvendig ellers blir det totalt kaos, barn som knapt ser på hva de har fått og veldig ukoselig.

Skrevet

Vi klipper av tråden og så river de av papiret selv.

Anonymous poster hash: dd87c...ae7

Skrevet

Er det høydepunktet for dere som er dypt religiøse?? Trodde det var julebudskapet,jeg;) Anonymous poster hash: 4e790...1a8

Personlig feirer jeg ikke jul pga Jesus, jeg feirer midtvinters og familie, derfor er pakkene høydepunktet og vi åpner en og en, det gjorde vi forøvrig også som små barn.

Skrevet

4 voksne og en baby. 3-4 timer på utdeling og på å pakke ut .bruker da også tid på mat og legging av minstemann

Anonymous poster hash: 6f05a...6c5

Ett barn (baby) og 3 timer på å pakke ut gaver? Hvor mange gaver får dere voksne, siden dere trenger så lang tid? Eller fikk babyen ville mengder gaver?

Her fikk de minste ungene åpne først, og da de var lagt satt vi fem voksne og et småskolebarn og skulle pakke opp gavene våre. Vi pakket opp en og en, og brukte omtrent en time. Flest pakker var selvsagt til barnet. Det er da grenser for hvor mye vi voksne får. Gjerne 3-4 gaver hver.

Anonymous poster hash: f0585...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...