Gå til innhold

vekke sovende baby på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fødte i uke 34+5, nå er mini 1 mnd gammel. Til nå har jeg vekket han hver tredje time for mat. Men i natt så har jeg gått ut i gangen, tatt av alarmen og gått å lagt meg igjen, alt dette i søvnet. Mini voknet ca 4 1/2 time etter forrige mating og ga beskjed om at han var sulten. Dette fikk meg til å tenke på hvor lenge jeg skal vekke han hver tredje time for mating? han vokser fint og gir uttrykk for at han er fornøyd hele tiden og gir beskjed når han er sulten. Han var foresten veldig sterk og frisk gutt på 2585 g når han ble født og veier nå godt over 3 kilo :) 

bør jeg la han sove og gi han mat når han gir beskjed på natten? eller bør jeg fortsette med å vekke han? tenker også på at en baby trenger mye søvn og synes litt synd i han når jeg vekker han, men jeg vet ikke hvor lenge jeg skal "behandle" han som prematur?

Anonymous poster hash: 6566f...519
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Anonymous poster hash: 6566f...519
Skrevet

Jeg ville ikke ha vekket han. La haan styre sin egen døgnrytme så godt det bare kan. Og så lenge han legger på seg, viser tilfredshet og er fornøyd, så hadde jeg ikke vekket han nei. Men er du usikker, så ring HS på fredag for en prat :)

Skrevet

IKKE vekk en sovende baby!! Er du gal!! Han går jo opp over 100 gram i uka, la ham ha sin flotte døgnrytme og ris deg lykkelig over det gode søvnhjertet. Begge mine hylte etter pupp annenhver time døgnet rundt til de var 5 mnd gamle, trodde jeg skulle bli gal... Kooos deg!

Anonymous poster hash: cbbc7...0ad
Skrevet

Dette ville Jeg rådført meg med helsestasjonen og ikke på dib

Anonymous poster hash: 6edca...f18

Skrevet

Jeg ville kanskje sett an babyen litt. Våkner den hver 4-5 time, så betyr jo det at babyen våkner når den er sulten. Og det er jo nettopp det som er poenget her.

Premature babyer kan ha en tendens til å være ekstra trøtte og kan lett hoppe over måltider til fordel for søvn.

Sikkert uansett lurt å diskutere dette med helsesøster.

Anonymous poster hash: 86bd3...76b

Skrevet

Dette ville Jeg rådført meg med helsestasjonen og ikke på dibAnonymous poster hash: 6edca...f18

Helsestasjonen vet lite om dette. I hvert fall i vår by! Min lille veide nesten det samme som din. Fikk beskjed om å gi henne mat hver tredje time da vi kom hjem. Det betydde at jeg måtte vekke og legge henne til. Hadde avtale med sykehuset om videre veiing og oppfølging. Hun var nærmere to måneder før vi kunne slippe å vekke henne før hvert måltid for da våknet hun av seg selv ;) Hør med sykehuset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...