Gå til innhold

Dette blir muligens værste nyttårsaften ever!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far er blitt syk, kjenner jeg også begynner og bli syk. Skikkelig feber tendenser hos meg iallefall!

Og vi har en datter på 5 uker.

Vi er førstegangs begge to...

Kanskje dumt spm, men hvordan er det og ha et sykt barn? Gråter de heeele tiden til de blir så slitne at de sovner?

For hun blir vell smittet snart tenker jeg!:/

Anonymous poster hash: 86541...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege/ legevakt skal du kontate hvis de er så små mener jeg å huske hvis de får feber. Her i hus gikk det fint. Kjente det i mammahjertet når hun var syk, men gikk nå fint. Verre var det når hun fikk ørebetennelser.

Skrevet

For en negativ holdning! Alle blir syke innimellom, og det er da ikke krise om nyttårsaften ikke blir den beste i manns minne. Dere blir jo friske igjen og dere har en liten baby. Forsøk å slappe av, tenke positivt og så er dere kanskje også friske om 6 dager! Fortsatt god jul og god bedring!

Anonymous poster hash: 8f383...218

Skrevet

Mitt barn gråt ikke så mye da han var syk som baby. Det verste med å ha syk baby var bekymringen (som var grunnløs og forsvant etter en kjapp telefon til legevakten), og det å se at han ikke hadde det noe godt. Spesielt slitsomt kan jeg ikke huske at det var.

Anonymous poster hash: 97d74...53c
Skrevet

Her har vi vært syke på tur, eneste som har vært frisk er babyen. Så ikke ta sorgene på forskudd :)

Anonymous poster hash: 3e2d0...a6c

Skrevet

God bedring!

Nå lurer jeg veldig på hva nyttårsplanene deres var, siden jeg selv aldri ville ha dratt med en så liten baby ut i fyrverkeribråket uansett.

Skrevet

God bedring!

Tenker de er friske att til nyttår, og dei minste har ein tendens til å sleppe unna sjukdom (mi på 5 veker er dog veldig forkjøla akkurat no, utan at det la dempar på julefeiringa i går).

Skrevet

For en negativ holdning! Alle blir syke innimellom, og det er da ikke krise om nyttårsaften ikke blir den beste i manns minne. Dere blir jo friske igjen og dere har en liten baby. Forsøk å slappe av, tenke positivt og så er dere kanskje også friske om 6 dager! Fortsatt god jul og god bedring!

Anonymous poster hash: 8f383...218

Negativ homdning? Hva annet skal jeg si? YES vi er blitt syke! La oss droppe ferien vår!

Skrevet

Mitt barn gråt ikke så mye da han var syk som baby. Det verste med å ha syk baby var bekymringen (som var grunnløs og forsvant etter en kjapp telefon til legevakten), og det å se at han ikke hadde det noe godt. Spesielt slitsomt kan jeg ikke huske at det var.

Anonymous poster hash: 97d74...53c

Ja, det jeg gruer meg til ;(

Skrevet

God bedring!

Nå lurer jeg veldig på hva nyttårsplanene deres var, siden jeg selv aldri ville ha dratt med en så liten baby ut i fyrverkeribråket uansett.

Vi skal til svigermor på notodden :) vi skyter ikke raketter, og skal nå dit ettersom vi feiret jul hos min mor. Og hun har gledet seg enormt :)

Skrevet

Det er en uke til! Dere er vel friske til da? Om babyen får feber kontakter dere lege. Værste er når de blir tette synes jeg.

Om en forkjølelse er nok til å gjøre det til værste nyttårsaften noen sinne er dere heldige ;)

Anonymous poster hash: 1ce05...479

Skrevet (endret)

Det er 6 dager igjen, så sannsynligheten for at dere begge er på beina til da er stor. Så små slipper heldigvis ofte unna.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Det er en evighet til nyttår. Fyll skapet m paracet til alle vektklasser, og håp det beste. Ingen krise å ikke feire stort på nyttårsaften.

Skrevet

Jeg var mye syk etter førstemann ble født. Det gikk stort sett i feber pga infeksjon i livmor, oppkast og diare. Baby ble ikke smittet. Det skal generelt mye til før små babyer blir syke.

Det kan være slitsomt med baby i hus, og selvfølgelig når man selv blir syk. Sånn er det dessverre bare. Man må bare prøve å avlaste hverandre så godt man kan. Og selv om pappaen er syk, bør han klare noe. Tiden hvor man bare kan legge seg ned når man er syk, er forbi :P

Baby er nå så liten, jeg skjønner ikke hvorfor dere må feire nyttårsaften i det hele tatt. Alle i huset trenger hvile, søvn og tid til å finne sine rutiner.

Det du skriver om at baby gråter hele tiden, skjønner jeg ikke. Gråter babyen mye selv om det legges til brystet når den vil? Søk råd hos familie og venner som selv har barn, og kontakt helsestasjonen om du mener babyen gråter unormalt mye.

Skrevet

Her er jeg og alle barna syke, mannen frisk. Romjula "ødelagt", men Shit happends. Er veldig typisk å bli dårlig når det er ferie osv. Babyen trenger ikke å bli syk, er godt beskyttet hvis du ammer. Men om hun blir det så følg med på allmenntilstanden! Blir baby veldig slapp. Spiser d

Skrevet

Ble ikke ferdig.. Spiser dårlig, irritabel etc så kontakt legen. Barn under 2 mnd skal ikke ha feber, da drar du til lege! Håper det går over fort, god bedring!!

Skrevet

Det er da ikke sikkert baby blir syk... Ammer du? Da får babyen antistoffer gjennom melka. Jenta mi var ikke syk i hele tatt før hun var 1 år gammel, selv om både mannen og jeg var forkjøla flere ganger, jeg hadde t.o.m spysyka uten at hun ble syk. Tenk positivt du, og det er da ennå en stund til nyttårsafta, så dere kan jo være friske til da :)

Anonymous poster hash: a94b7...198

Skrevet

Altså... nyttårsaften erklært ødelagt før du engang vet om babyen blir syk?

Dette kan bli et langt år om dere ikke slapper litt mer av...

Hva slags vill feiring kan en så liten være med på uansett, og det er nesten en uke til jo.

Anonymous poster hash: 847cc...982

Skrevet

Snakk om å ta sorgene på forskudd... Hjælpes!!! Husker da jeg og mannen SPYDDE nyttårsaften inn for mange år siden , med en baby.. Jaja det var den nyttårsaften!

Anonymous poster hash: 00b4b...8c4
Skrevet

Babyer blir ikke influensasyke. Får en nyfødt feber, så er det rett til legevakta. Babyen sover for det meste, den kan ammes i senga, og da er det bare bleieskift igjen. Noe som også kan gjøres i senga i nødstilfelle. Er jo lenge igjen til nyttårsaften, og med baby så må man legge om livsstilen sin.

Anonymous poster hash: da6c6...294

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...