Gå til innhold

rar reaksjon fra gubben. uventet egentlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sent for vesleguten i kveld. Før vi avsluttet kvelden spillte vi et spill på ipaden han var god i gang med. Kunne vel sitti en god time til han.

Når jeg sa igjen at nå måtte vi spille resten i morgen så ble det jo en gutt som absolutt ikke ville det, han kjeftet på meg om hvor ipaden var hans og han bestemte. Men så da blir det jo litt høylytt og mor må være bestemt. Det gikk fint etter to minutter og han kom seg på badet å pusset tenner.

Men gutten grein å sippa furten litt til så klart.

Men gubben han gikk på rommet å gjemte seg, var irritert på ungen for oppførselen og syntes det der va noe han ikke ville høre.

måtte da forklare det med å være fem år å ikke fatte det med tid og avslutte noe gøy sin sammenheng slik vi voksne gjør. Noe trass må man tåle og også håntere.

trodde dette var noe de fleste voksne visste om barn. Følte det ikke rett av han som skal være voksen å kreve av en unge på fem år at å avslutte noe spennende å gøy når man er helt utslitt skal automatisk skje uten at ungen regarer litt sint og trassig. Forstår ungen jeg. Tok jo ikk mer enn to minutter før ungen hørte og forstod. Så hvorfor ble han så ærgelig på ungen da?

Anonymous poster hash: dff73...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje mannen egentlig var like sliten og trett som ungen, og reagerte på samme måte som ungen ;)

Anonymous poster hash: 44816...040
Skrevet

Han er jo trøtt å sliten. Men han er jo en voksen :/

Skrevet

Gikk han på rommet, for å ta en pause? Ser ikke helt problemet?

Anonymous poster hash: 663a8...560

Skrevet

Han er jo trøtt å sliten. Men han er jo en voksen :/

Ja, men han er også mann.... ;)

Ikke for å bagatellisere, altså. Jeg er enig i at han som voksen ikke skal reagere slik. Men kanskje han er mer sliten enn han selv og du er klar over og derfor reagerte litt ulogisk?

Du kan jo evt snakke med ham om det en annen dag, at det er naturlig at barn reagerer slik innimellom. Hvis barnet absolutt ikke vil høre er det jo en sak, men her varte det jo bare et par minutter, og det er ikke mye for en sikkert overtrøtt 5-åring på julaften!

Anonymous poster hash: 44816...040

Skrevet

Gikk han på rommet, for å ta en pause? Ser ikke helt problemet?

ja fordi det va forferdelig å høre på en slig trassig unge over noe så dumt i hans øyne.

Skrevet

Han tok seg en time out. Ikke kjeftet han eller skrek. Ser enda ikke problemet. Han hadde vel kort kunne i kveld da, og gikk ut for å unngå å la det gå ut over barnet. Vær nå litt raus med mannen din. Synes oppriktig talt ikke dette høres veldig dramatisk ut.

Skrevet

Det var en uventet reaksjon. Gir meg intrykk av lav tolleranse.. har ikke hatt han på besøk mye med barnet tilstede enda. Merker det..

Skrevet

Lunte...

Skrevet

Jeg blir bare lett skeptisk.. men men.

Skrevet

Å? Ikke ditt barns far? Tenker du kanskje er ekstra oppmerksom på slike signaler, da, og forstår reaksjonen din litt bedre.

Han er kanskje ikke vant med barn? Sett han ned og forklar hva man kan vente av et barn på 5-år. Det er ikke sikkert han vet/forstår det. Før jeg fikk barn selv, hadde jeg også lav toleranse for trass o.l.

Skrevet

Han er ikke barnets far nei og er ikke vandt med barn i en slik rolle som det å være en foreldrer. Så han forstår det nok ikke så godt som jeg gjør.

Jeg forventer nok mye av han og er helt klart var for signaler.

Jeg forstår jo det. Det bare kom så uventet at lunta var så kort.

Skrevet

Ikke sikkert det er representativt, da. Ta en prat med han i morgen, så får du sondert terrenget. :)

Skrevet

Jeg får gjøre det. Så jeg ikk går å tenker unødvendige bekjymringer. Hehe

Skrevet

Mannen min har en datter fra før av. Jeg også trekker meg unna når hun blir vanskelig. Jeg VET at barn er slik men jeg går gjerne i et annet rom mens de holder på. Det er fordi jeg ikke vil bry meg for mye.

Anonymous poster hash: 1278e...9d5

Skrevet

Mannen min har en datter fra før av. Jeg også trekker meg unna når hun blir vanskelig. Jeg VET at barn er slik men jeg går gjerne i et annet rom mens de holder på. Det er fordi jeg ikke vil bry meg for mye.

joda. Ser den. Men han ble sur også å syntes det va skammelig av ungen å reagere slik.. det er mere holdningen hans jg reagerte på da han kom ut av rommet igjen.

Skrevet

Jeg reagerer mer på at en gutt på 5 har ipad...

Anonymous poster hash: 93362...814

Skrevet

joda. Ser den. Men han ble sur også å syntes det va skammelig av ungen å reagere slik.. det er mere holdningen hans jg reagerte på da han kom ut av rommet igjen.

Sur blir jeg ikke. Synes veldig ofte det er litt komisk når de diskuterer. Hun er fire og prøver hele tiden å få til en god deal på egne vegne. Kniiiis. :-)

Skrevet

Sur blir jeg ikke. Synes veldig ofte det er litt komisk når de diskuterer. Hun er fire og prøver hele tiden å få til en god deal på egne vegne. Kniiiis. :-)

hihi :) kniiis jah :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...