Gå til innhold

Er mannen din delaktig i julegavehandlingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og andre forberedelser?

Min mann har kjøpt gave til meg, og så har han kjøpt fra meg til seg selv (en av gavene) Ellers tror jeg ikke han har anelse om hva noen får, verken barna våre eller nevøer/nieser. Jeg har fortalt, men han glemmer like fort som det er sagt. Hehe. Han har sagt at det beste med å være gift er å slippe å tenke på jul og bursdager. Sa det for tull da, men jeg vet at han er glad han slipper.

Jeg liker planleggingen og handlingen, så det er ok for meg, og jeg tillater det jo, men synes jo det er litt rart at han ikke bryr seg LITT engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, min er helt lik! Han hater kjøpesentre, julemas og stress. Jeg liker å kjøpe gaver så det går helt fint for meg å gjøre det alene. Viser han alt jeg har kjøpt før det pakkes inn, men vet ikke om han husker det senere. Jeg er lik når det kommer til f.eks bilkjøp. Jeg tror nok han kunne ønske jeg var litt mer interessert, men jeg klarer ikke. Vi fikk ny bil i sommer, men vet fortsatt ikke hva den heter... Den er stor og hvit og heter noe med Rover.

Skrevet

Han ordner for sin familie, jeg for min. Pynting til jul bryr han seg ikke om. Der får jeg kose meg alene

Anonymous poster hash: 42aa3...e6f

Skrevet

Mannen var med en dag som vi hadde storhandel på julegaver. Fikk ordnet ca 20 stk den dagen. Jeg har vel kjøpt ca 15 gaver alene. Han har kjøpt til ungene og måtte ut å panikkhandle resten i går siden jeg har ligget på sykehus siste uka:-( Fikk komme hjem i dag:-)

Anonymous poster hash: a6a63...540

Skrevet

Han er nokså lik din. Jeg ordner alt! Men det er slitsomt å ha han med på shopping også da :P Han er så utålmodig der..

Skrevet

Jeg ordner alt, han kommer med innspill på hva vi skal kjøpe til hans familie. En løsning begge er fornøyde med, da jeg ser på det som kos, mens han ser på det som pes.

Anonymous poster hash: e1fbf...040

Skrevet

For første gang så har samboer handlet de fleste julegavene. Han handlet også inn maten til jul:) men d skal sies at jeg skrev ned hva han skulle handle og hvor. He he;) han var veldig fornøyd med egen innsats og jeg roser han. Kanskje han kan hjelpe til like mye neste år.

Anonymous poster hash: 03a10...5d2

Skrevet

Min er ganske delaktig i julegåvehandlinga, gjerne då med tips om tekniske dippeduttar eller leiketøy til dei han meiner kan ha glede av det.  Generellt tek me ansvar for kvar vår familie, men samarbeidar om idéar.  Det er eg glad for, for eg er slett ikkje glad i gåvehandling.   Mannen brukar stort sett nettet, og bestiller frå nettbutikkar eller sjekkar kvar han kan få kjøpt det han skal ha, for så å bruke 5 min på sjølve handlinga.  Han hatar shopping.

Ellers er det vel mest å få treet på fot og henge på pynt som er fokuset.  I år har eg jobba heile helga, så han har vorte sendt på matbutikken med lange lister.

Skrevet

Noen ganger tar vi julehandelen sammen, men med en ettåring i hus har vi hører fordelt det sånn at han hadde henne så fikk jeg handle i fred.

Jeg elsker å shoppe så det er helt greit for meg. Har selvsagt fortalt hva jeg har kjøpt, men tror nok han kun husker hva hans egne barn får ;)

Ellers har han ansvar for all vasking mens jeg pynter og maten deler vi på.

Etter mange år sammen har vi funnet en fordeling vi trives med.

God jul :)

Skrevet

Ja, han kjøper gaver, vasker, pynter og styrer før jul:) Akkurat som jeg. Noen ganger er det litt styrete å måtte bli enige om alt mulig, men alt i alt er det deilig å ha en mann som bryr seg om slikt!

Anonymous poster hash: 5c9c3...1c7

Skrevet

Vi fikser vel litt ulikt. Jeg fikser stort sett gaver, men han har ansvar for å skaffe ønskelister fra sin familie. Jeg har mer oversikt over når vi treffer hvem o.l slik at gaveoverlevering går lettere. Han fikser juletre, hjelper med det praktiske osv. Han ordner gave til meg og uten at jeg må peke på butikken. Jeg elsker førjulstiden, kanskje mer enn selve julaften og romjul (er jeg litt rar...?). Blir til at jeg fikser mer siden jeg koser meg med det.

Anonymous poster hash: 7cf1c...24a

Skrevet

Som hos dere HI. Eg liker å handle og kjøper det meste. Vi diskuterer litt på forhånd, dvs eg maser litt om det fra tid til annen. En del handling gjør vi sammen.

Han handler og lager all mat bortsett fra Dronning Maud puddingen. Eg vasker mest.

Han setter opp juletreet og tar på lys. Eg og ungene pynter.

Vi er veldig enig i fordelingen og eg synes han bidrar mye. Tar faktisk en del tid all matlagingen.

Skrevet

Han var med en dag å handlet noe, mest delaktig til sine foreldre.

Ellers har jeg stått for alt, men jeg liker det da, han har vært på jobb i ei uke også, så kom hjem i går :) , så jeg har i år også stått for utlevering, noe han alltid bruker.

Han har foresten kjøpt gave til minstejenta helt selv da, og blomster til naboene :):)

Om han har kjøpt noe til meg vet jeg rett og slett ikke, ettersom han måtte på jobb uten å være forberedt på det, og ikke kommer seg på butikk fra jobb, men kjenner jeg han rett, er vel det fikset også :)

GOD JUL ALLESAMMEN :D

Anonymous poster hash: a3443...861

Skrevet

Ja, her har vel han kjøpt mer enn halvparten. :-)

Skrevet

Vi handler det meste sammen, han har nok handlet litt flere enn meg i år, siden jeg er gravid og i litt dårlig form, dessuten er det han som har bil.

Innpakkingsjobben er derimot min, og det er på tross av hans innsats i shopping, jeg som ender opp med å ha oversikt over alt sammen når det skal deles ut.

Når det gjelder pynt har jeg og barnet gjort det meste, unntatt eksteriørbelysningen. Han bruker tiden på kjøkkenet over grytene, mens vi pynter og ordner i stand:) fin fordeling.

Anonymous poster hash: b41ad...dec

Skrevet

Uff! Jeg måtte nettopp minne min samboer på at senteret stenger om en halvtime,  og han har ennå ikke kjøpt gave til meg... Ingen andre for den del heller!

Da skal han vite nøyaktig hva jeg skal ha. Kunne like gjerne kjøpt meg det sjøl. Fy f... for en dust!

Anonymous poster hash: fb9d5...a95
Skrevet

Nei. Her er det kun en gave han kjøper, og det er en tullegave til en kompis.

Skrevet

Min mann er muslim og hans familie er i utlandet, så vi kjøper ikke til dem. Mannen kjøper gave til meg og mine foreldre og egne gaver til våre barn. Han liker å holde innholdet hemmelig for alle slik at alle blir overrasket. Jeg kjøper mine gaver til overnevnte, men jeg pleier å si hva jeg har kjøpt til de andre.

Anonymous poster hash: f4856...865
Skrevet

Han har kjøpt gave til meg. Resten har jeg fikset.

Men han har hentet varer på posten som jeg feks jar bestilt da.

Skrevet

Vi har handlet alle gavene sammen. Han har handlet all maten etc. Jeg kan nok si at vi gjør alt sammen:)

Skrevet

Han kjøper kun gave til meg og til en kamerat, resten tar jeg meg av. Han hater kjøpesentere! Pleier å bli enige om hva vi (jeg) skal kjøpe til familien hans da.

Anonymous poster hash: 7ca91...a20
Skrevet

Jeg ordner alt. Skulle mannen handlet hadde vi ikke hatt penger igjen til julemat (eller huslånet for den saks skyld).

Anonymous poster hash: 4eaaa...0c2

Skrevet

Jeg blir overaska over at så mange damer gjør alt av julestyret alene. Her deler vi mer eller mindre likt, både hamdling, pynting og matlaging. Og ingen av oss handler julegaver på kjøpesenter.

Anonymous poster hash: b9a76...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...