Gå til innhold

hvor mange pakker får barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De får kanskje 15-25. Har aldri tenkt over det. Synes 60 pakker hørtes masse ut. Tenker at det tar lang tid og at barnet blir lei før det er halvveis.

Har dere pakket et og et par med sokker da? Barnet trenger jo hele året på å få brukt alt he he :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de blir ikke bortskjemt av og få mange gaver på jul og bursdag,enig hvis de får noe hele tiden,men det går ikke ungen her, så ikke kom og snakk om bortskjemt.

Anonymous poster hash: 35aa0...c66
Skrevet

1 fra mamma og pappa

1 fra søsken

1 fra mormor

1 fra bestefar

1 fra farmor og farfar

5 fra onkler og tanter

2 fra mors venner

4 fra oldeforeldre

1 fra nissen

=17 stk.

Anonymous poster hash: 01a7c...0fb
Skrevet

Rundt 20 hver kanskje? Har ikke tenkt på å telle de :-) De gleder seg like mye over alle :-)

Skrevet

Blir fort opp i mot 50- 60 ja. I fjor tok det helt av, telte 84 pakker til jentungen! Blir færre i år! (Stor familie, kun vi som har barn!)

Anonymous poster hash: 7117d...db0

Skrevet

3 :)

Anonymous poster hash: ab30a...db3
Skrevet

Alt for masse.. rundt 20-30 kanskje..

Anonymous poster hash: 842a8...700

Skrevet

Alt for masse.. rundt 20-30 kanskje..

Anonymous poster hash: 842a8...700

Skrevet

Hvorfor teller man barnas gaver? Husker jeg talte mine egne som barn, men etter at jeg ble voksen har jeg liksom sluttet med det...

Og dersom man syns det blir alt for mange kan man jo regulere det ved f.eks å be folk om å gå sammen om gaver, la være å kjøpe fra nisser, katter, hunder og undulater og som foreldre gi èn og ikke ti gaver.

Skrevet

Hvorfor teller man barnas gaver? Husker jeg talte mine egne som barn, men etter at jeg ble voksen har jeg liksom sluttet med det...

Og dersom man syns det blir alt for mange kan man jo regulere det ved f.eks å be folk om å gå sammen om gaver, la være å kjøpe fra nisser, katter, hunder og undulater og som foreldre gi èn og ikke ti gaver.

Vi telte i fjor, fordi vi skjønte at det var helt hinsides! Derfor har vi gitt beskjed om færre gaver i år!!

Anonymous poster hash: 7117d...db0

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine fikk mye, sikkert 20 hver, men de var oppriktig glad for hver enkelt en og gledet seg veldig. Mye gaver, flotte ting, både leker, klær og utstyr

Skrevet

Mine fikk mye, har stor familie. Men de fikk mye klær og få men virkelig ønskede leker. Helt greit og de blir glade for alt. Siden de trenger nye klær blir mye gammelt og lite sortert bort og gitt vekk til andre.

Anonymous poster hash: 6e853...8c1

Skrevet

Har ikke telt, men helt vilt at en baby får så mange gaver; ulltøy, bodyer, tøfler, pysjamaser, leker, uro med planeter (!), babygym, byggeklosser, reiseseng ...

Jeg vil IKKE ha en bortskjemt unge så besteforeldre og tanter/onkler må settes grundig på plass neste år.

Skrevet

10-20 ting. Både klær, sengekler, leker og spill. Synes unger skal lære seg at nyttige ting også er fine gaver. 3-åringen la sin elsk på ei bok og et par tjukkelester som han lenge bar rundt på.

Synes antallet var bra. På slutten var dei lei og siste tre gavene gadd ikkje minstemann opne opp før etter lenge. Tok også små pauser underveis der ungene måtte rydde vekk papir og ta seg litt tid til det dei hadde fått.

Gjest Julia1984
Skrevet

Har ikke telt, men helt vilt at en baby får så mange gaver; ulltøy, bodyer, tøfler, pysjamaser, leker, uro med planeter (!), babygym, byggeklosser, reiseseng ...

Jeg vil IKKE ha en bortskjemt unge så besteforeldre og tanter/onkler må settes grundig på plass neste år.

Ta det helt med ro!! Det er ikke julaften som gjør et barn bortskjemt uavhengig av gaver.

Året består av 365 dager og jeg skal love deg at det er de andre 364 dagene som evt gjør barnet bortskjemt!

La barna kose seg den ene dagen i året, la tanter/onkler og besteforeldre skjemme de bort på julaften

Skrevet

Ta det helt med ro!! Det er ikke julaften som gjør et barn bortskjemt uavhengig av gaver.

Året består av 365 dager og jeg skal love deg at det er de andre 364 dagene som evt gjør barnet bortskjemt!

La barna kose seg den ene dagen i året, la tanter/onkler og besteforeldre skjemme de bort på julaften

Godt poeng :)

Han er første barnebarn på begge sider. Kommer til å følge nøye med i det daglige, tenker jeg ;)

Skrevet

Ungen toget akkurat inn og forkynte at det var 44 gaver, faktisk.

Skrevet

Vi feirer gjerne med 8 barn pluss like mange voksne og skulle de ungene fått 60 gaver hver hadde det blitt utrolig kjedelig med all oppakkingen. Tipper mine fikk mellom 10 og 15 gaver, holder i massevis

Anonymous poster hash: c4233...b8b

Skrevet

Min får nok også over femti. Men hva skal man gjøre da? Nekte folk å kjøpe gave? Han får av oss, besteforeldre, tanter/onkler, voksne søskenbarn, mine tanter/onkler og noen av mine fettere/kusiner. Og så kommer mannens famile i tillegg. Ikke store kostbare ting, men allikevel gaver.

Han ble heller ikke lei av å pakke opp. Og var like glad om det var leker eller klær.

Han er snart tre forresten. Tror nok ikke han blir bortskjemt av en dag i året. Utfordringen er heller hvor vi skal gjøre av alt.

Anonymous poster hash: 7833d...b4d

Skrevet

Min får nok også over femti. Men hva skal man gjøre da? Nekte folk å kjøpe gave? Han får av oss, besteforeldre, tanter/onkler, voksne søskenbarn, mine tanter/onkler og noen av mine fettere/kusiner. Og så kommer mannens famile i tillegg. Ikke store kostbare ting, men allikevel gaver.

Han ble heller ikke lei av å pakke opp. Og var like glad om det var leker eller klær.

Han er snart tre forresten. Tror nok ikke han blir bortskjemt av en dag i året. Utfordringen er heller hvor vi skal gjøre av alt.

Anonymous poster hash: 7833d...b4d

Skrevet

Ca 15. Det er plenty! Dei fekk masse fint og mykje av det dei ynskja seg. :-)

Anonymous poster hash: 2aad0...3e7

Skrevet

Her ble det 19. 2 av dem ble åpnet om morgenen og 7 er fortsatt under treet fordi han ikke orket mer. (2 år)

Anonymous poster hash: 8e77e...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...