Gå til innhold

Kanskje uvanlig men ikke uhøflig vel!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår familie har vi ikke hatt tradisjon med å sende julekort/brev. Etter at vennegjengen nå har fått barn nesten alle har de begynt å sende kort/brev med bilde av barna etc, og det har de selvfølgelig lov til. Det jeg ikke skjønner er hvorfor en bekjent av meg mener jeg er uhøflig som ikke sender?

Alle vet at vi ikke gjør dette i min familie og jeg har også sagt til mine venninner at jeg forstår hvis de ikke sender til meg, de aller fleste sender allikevel og jeg enten ringer eller sender mld med takk selvfølgelig.

Hvorfor er jeg uhøflig?

Anonymous poster hash: fd577...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke uhøflig.

Anonymous poster hash: d0330...731

Skrevet

Jeg hadde heller ikke giddet og sende julekort, gjorde ikke det før jeg fikk barn. Så da er jeg uhøflig og. Men jeg har ikke fått tilbake av di som ikke har barn, og det syns jeg er helt greit. Er jo gøy og få julekort med bilde av barna :) (andre sine barn)

Anonymous poster hash: d74f9...98b

Skrevet

Jeg har en litt annen variant.

Jeg elsket å sende julekort tidligere. Men fikk nesten aldri noen tilbake, men var glad for de få jeg fikk, forventet ingen tilbake siden jeg skrev kort fordi jeg selv syntes det var koselig.

Så ble jeg veldig syk og falt ut av skole/jobb i noen år. DA skulle plutselig alle skrive julekort til meg og fortelle om hvor fantastiske liv de hadde, barna de hadde fått, nye jobber og nye hus osv.

Ikke misforstå, jeg unnet virkelig mine venner dette - men jeg må si at jeg stusset over at de ikke begynte å sende meg julekort før jeg ble syk og ble "hengende etter"... mens de selv hadde mye å "skryte" av.

Da mitt liv begynte å stables på beina igjen ble det plutselig mindre julekort... inntil jeg ble utsatt for en ulykke som igjen tok år av mitt liv. Da begynte de å skrive julekort og "skryte" igjen.

Hvis du har sagt fra at du ikke har tradisjon for å sende julekort, så synes ikke jeg du er uhøflig.

Jeg endte med å slutte å sende julekort, for jeg følte det ble falskt etter hvert.

Anonymous poster hash: 1e73d...0d4
Skrevet

Forskjell på et julebrev på flere A4 sider (med masse pinlig selvskryt) og et bilde av barna og et ønske om god jul? Nå vet ikke jeg hva dere bruker å sende ut, personlig går jeg for bilde med en kort hilsen..

Jeg tror vennene dine Anonym 18:50 på en bisarr måte ønsket å trøste deg. Folk er rare når noen blir syke eller mister sine kjære. Få klarer å oppføre seg normalt! Det riktige slik jeg ser det er å kontakte den syke og spørre hvordan det går og om de vil ha hjelp, evt bare prate. Avtale når man skal ta kontakt neste gang, slik at den syke ikke føler at de trenger seg på..

Flere forteller om dette, at man ser hvem som er ekte venner når en er som svakest..

Skrevet

Jeg synes ikke at man MÅ sende julekort, men jeg synes det er høflig å takke (sms f.eks) når man får av andre.

Vi sender julekort og forventer ingen tilbake. Blir likevel skuffet om jeg ikke får noen som helst tilbakemelding fra de vi sender til.

:)

Skrevet

Jeg sender en del julekort, får noen tilbake.

Det som overrasker litt, er at folk takker ikke for julekortet. Verken melding, på FB eller da vi treffes.

Helt greit å ikke sende julekort, men trodde det var vanlig å hvertfall si takk .

God Jul alle sammen

Anonymous poster hash: ef9dc...994

Skrevet

Jeg har en litt annen variant.

Jeg elsket å sende julekort tidligere. Men fikk nesten aldri noen tilbake, men var glad for de få jeg fikk, forventet ingen tilbake siden jeg skrev kort fordi jeg selv syntes det var koselig.

Så ble jeg veldig syk og falt ut av skole/jobb i noen år. DA skulle plutselig alle skrive julekort til meg og fortelle om hvor fantastiske liv de hadde, barna de hadde fått, nye jobber og nye hus osv.

Ikke misforstå, jeg unnet virkelig mine venner dette - men jeg må si at jeg stusset over at de ikke begynte å sende meg julekort før jeg ble syk og ble "hengende etter"... mens de selv hadde mye å "skryte" av.

Da mitt liv begynte å stables på beina igjen ble det plutselig mindre julekort... inntil jeg ble utsatt for en ulykke som igjen tok år av mitt liv. Da begynte de å skrive julekort og "skryte" igjen.

Hvis du har sagt fra at du ikke har tradisjon for å sende julekort, så synes ikke jeg du er uhøflig.

Jeg endte med å slutte å sende julekort, for jeg følte det ble falskt etter hvert.

Anonymous poster hash: 1e73d...0d4

Tror nok ikke de sendte julekort for å "skryte" da du var i en sårbar situasjon,- heller det at de da kanskje tenkte at nettopp du trengte en ekstra hilsen det året. Mange skriver jo fellesbrev med en oppsummering av året som har gått, og tror nok du har tolket det litt fpr personlig.

Anonymous poster hash: 9f788...8bf

Skrevet

Personlig blir jeg irritert når folk som aldri har sendt meg kort begynner når de får unger. Bilde av unger jeg aldri treffer.

De går rett i søpla av irritasjon. Gidder ikke å ga bilder av "fremmede" unger fremme.

Særlig når de ikke er søte en gang.

Anonymous poster hash: 2e150...d67

Skrevet

Personlig blir jeg irritert når folk som aldri har sendt meg kort begynner når de får unger. Bilde av unger jeg aldri treffer.

De går rett i søpla av irritasjon. Gidder ikke å ga bilder av "fremmede" unger fremme.

Særlig når de ikke er søte en gang. Anonymous poster hash: 2e150...d67

Haha. God jul til deg sura :)

Skrevet

Takk for svar -som sagt jeg sender alltid en mld eller ringer og takker :-) da tror jeg rett og slett jeg slår meg til ro med at jeg ikke er uhøflig ihvertfall!

God jul hilsen HI ;-)

Anonymous poster hash: fd577...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...