Gå til innhold

Vi sluttet m bleier igår, men må ha tips her :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bæsjet på do lenge og hun kjenner når hun må bæsje. Det sluttet hun med i høst. Har ikke tatt bleien da det har vært en vanskelig høst, pappen døde rett før osv.

Nå prøver vi uten bleie fordi hun selv ikke vil ha bleie og fordi Askepott bruker jo ikke bleie! Hvordan er d nå fremover?

Hun sier ikke ifra selv når hun må tisse. Jeg bare tar henne på do når d har gått en stund. Igår kom hun løpende og måtte på do, da var d allerede komt litt i trusen. Resten av dagen tok jeg henne bare med meg på do.

Vil hun kjenne det etter hvert selv ?

Anonymous poster hash: 1bb87...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta litt tid før hun begynner å skjønne sammenhengen mellom tissetrang og at hun da må gå på do. Mange nye truser, er mitt beste tips. For det kan bli endel vask ;)

Sett henne på do med jevne mellomrom og spør henne ofte om hun må på do. Lett å glemme seg av i leken eller når hun er opptatt med noe.

Ha tålmodighet. Det kan ta litt tid, men ikke gi opp.

Anonymous poster hash: 78d67...d70
Skrevet

Hun må lære seg og kjenne det selv.mitt tips er og gå uten noe nedentil når dere kan for da kjenner hun det fortere og vil forstå hvordan det føles ut og da gå på do i tide

Skrevet

Min gutt på 2 1/2 år tisser på potte om han er naken nedentil, men så fort han har klær på seg så går det i buksa... Sikkert fordi han glemmer seg. Det kan også kun gå noen få sekunder fra han sier han må tisse til strålen står. Han er tørr på nettene om han ligger naken og jeg får ham til å tisse på potte i 23-tida. Stresser ikke med det, det går seg vel til. 

Anonymous poster hash: b9bf8...4ce
Skrevet

Min fant plutselig ut selvat hun ikke ville ha bleie på. Dagen før hun fyllte tre år. Sa til henne at da måtte hun være flink til å bare tisse og bæsje på do eller potte, og det var greit. Hun er veldig flink til å si ifra, og er tørr både dag og natt. Har selvfølgelig vært noen små uhell, men veldig få.

Hvor gammelt er barnet ditt?

Skrevet

Ble nettopp tre år. Nekter å gå på do i bhg, kanSkje tre ganger hun har gjort d. To dager og ingen uhell. Sier ikke fra at hun må på do, men er opptatt av å ikke tisse bæsje i trusen. Når vi går på do "presser" hun liksom litt så konmer tisset.

Er det virkelig håp?

Skrevet

Om hun er klar eller ikke, må du nesten bare se. I Bhg her får de klistremerke når de har vært på do. I tillegg får hun seigmann hvis hun bæsjer på do hjemme. Sånn i en overgangsfase som ekstra motivasjon. Det funker! Kanskje hun kan få belønning hvis hun sier ifra?

Skrevet

Vi har prøvd belønning, men hun bryr seg lite om det igrunn. Hun sier hun må på do når jeg sier jeg skal på do. Da tisser hun og. Så må tydeligvis på do. Men kommer ikke selv og sier ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...