♥Nemi♥ Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Funker det i de nyeste komfyrene? Vil den bli ferdigkokt inni der, eller burde jeg ha på litt varme?
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Jeg er gammeldags og bruker dyne da. Men prinsippet er jo å sette gryta et sted hvor varmen isoleres. Og da tenker jeg at det vil funke i en hvilken som helst ovn, så lenge den er tett. Men har lest et sted at man bør pakke gryta i avispapir om man koker i ovn. Jeg hadde kanskje tullet et håndkle rundt for å isolere ekstra.
♥Nemi♥ Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2013 Kanskje det er lurest å bruke dyne da, for å isolere best mulig? Har bare gryter med sånne glasslokk, som har et damphull i :-)
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Har glasslokk her og, går bare fint i det, men har en håndduk innerst så jeg slipper å skifte på senga om det blir damp/søl ;-) Dessuten er det mer praktisk for meg å sette den i ei seng for den brukes jo ikke uansett på dagen, så har jeg ovnen tilgjengelig om jeg plutselig får ånden over meg til å trylle litt på kjøkkenet ;-) Koker opp grøten når vi står opp, og lar den stå til vi spiser kl 21 (er litt fin på det, så vi spiser sammen med en viss Grevinne og hennes hovmester ;-) )
♥Nemi♥ Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2013 Hihi! Men da prøver jeg dyna i morgen. Takk for tipset, og ha en god jul! :-D
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Kos dere med dynegrøten, og god jul =) Endret 23. desember 2013 av PrinsesseHengepupp
TanteTroll Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Jeg pleier å forhåndsvarme ovnen til 100 grader (tror jeg), og så skru av ovnen når jeg setter inn gryta. Går alltid fint
Vossafår Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 Jeg koker opp grøten, setter kasserollen inn i ovnen på 50 grader. Denne med glasslokk inkl ventil. Aldri noe problem. Synes det er den enkleste måten. Har ikke noe irundt den, orker ikke noe mer arbeid enn jeg må, hehe.. God jul! 😊
Elsker livet Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Tar dere grøten ut og rører innimellom?
Gjest Anybody Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Nå ble jeg nysgjerrig! Hva er dynegrøt?
klg,2 boys now:) Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Jeg er også nyskjerrig på en ting.hvor gjør dere det sånn?blir den bedre?brenner den seg fast i bunnen?rører dere underveis?
♥Nemi♥ Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 23. desember 2013 Nå står den i dyna. Venter spent på resultatet. Man skal ikke røre underveis for da slipper den ut varme. Oppskriften står faktisk på grøtpakken, hvor du skal ha grøten på kokeplata til du når kokepunktet, også pakker man gryta inn i avis eller håndduk, og setter gryta inn i ovnen/dyna. Så er grøten ferdig om 3-4 timer, og det blir ikke svidd bunn :-)
Gjest Anybody Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Men man putter ikke dybden inn i ovnen også? Da ville nok min ovn blitt full av svidde fjær, det er enten eller sant? *dum som et brød, himler jeg med øynene av meg selv*
♥Nemi♥ Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #14 Skrevet 23. desember 2013 Nope, man velger å enten ta gryta i ovnen, eller å pakke ei dyne rundt :-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #15 Skrevet 23. desember 2013 Nå ble jeg nysgjerrig! Hva er dynegrøt? http://www.melk.no/oppskrifter/frokost-kvelds/melkeretter-groter/dynegrot/ Anonymous poster hash: 7446b...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå