Gå til innhold

Kjenner dere/vet om mange som heter Sanna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg plukket navnet fra min svenske svigerfars navnedagskalender på utedassen for maaaange år siden, og det har vært en av 10-på-topp-favorittene mine siden den gang. Sanna er altså ikke mitt virkelige navn :D (Har et kjedelig 80-tallsnavn selv :P)

Har hørt en del jenter i Sverige som heter det, sett det i avisene (bursdagssidene, fødselssidene osv.) Tror det er et navn som har gått opp de siste 5 årene i Sverige, uten at jeg har sett statistikk på det. Det er jo en kjent sak at navnene som blir populære i Norge ofte kommer fra Sverige... Tror det vil bli mer og mer populært, men ikke et poppisnavn i Norge. Halvpopulært, vil jeg gjette på.

• 4 uker senere...

Annonse

Kjenner en liten pike i barnehagealder.

Her ser du hvor mange som har fått navnet Sanna de siste 10 år (første tall er 2012, siste 2003):

SANNA 61 50 77 84 51 49 56 52 48 49

Til sammenlikning så var det 438 piker som fikk Nora som navn i 2012, 436 Emma og 427 Sofie. 

Jeg plukket navnet fra min svenske svigerfars navnedagskalender på utedassen for maaaange år siden, og det har vært en av 10-på-topp-favorittene mine siden den gang. Sanna er altså ikke mitt virkelige navn :D (Har et kjedelig 80-tallsnavn selv :P)

Har hørt en del jenter i Sverige som heter det, sett det i avisene (bursdagssidene, fødselssidene osv.) Tror det er et navn som har gått opp de siste 5 årene i Sverige, uten at jeg har sett statistikk på det. Det er jo en kjent sak at navnene som blir populære i Norge ofte kommer fra Sverige... Tror det vil bli mer og mer populært, men ikke et poppisnavn i Norge. Halvpopulært, vil jeg gjette på.

Jeg måtte bare like det innlegget :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...