Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Er dette noe "alle" får nå om dagen? Jeg har tre gutter, eldste er 11. De to eldste er i tannfellinga, men har vært seint ute. Det er derfor litt igjen før man ser hvordan det blir. Begge har hatt et lite mellomrom mellom alle melketennene, og når nå disse blir fylt opp av de nye, større tennene synes jeg det er både jevnt og pent! Blir litt i stuss når jeg hører at så og si alle kamerater og venninner skal ha regulering... De fleste av disse ville jeg ikke tenkt at trengte det engang.... Vår tannlege har ikke vært inne på temaet, men regner med det kommer opp snart hos oss også. Jeg vil jo ikke at de skal ha regulering hvis det ikke er nødvendig - det må jo slite/tære på tennene også. Dyrt blir det vel også, det er vel en egenandel i hvert fall !? Men jeg er jo ingen tannlege, og hvis hun sier det er nødvendig synes jeg det er vanskelig å velge det bort.... Hva er deres erfaringer? Anonymous poster hash: 9a838...1a3
Gjest vinterbrud Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Her blir det regulering på min jente etterhvert.Om det er noe "alle " gjør,kan jeg ikke ta stilling til,men hun er ikke først i klassen.MIn jente er 10 år.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Min 9åring hadde såpass overbitt at hun har begynt med gom. Foreløpig har det gått så tilbake at jeg håper hun slipper regulering. Bare gommen med "arbeid" koster meg 14.000....
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 (endret) min 7-åring har blitt henvist fordi bittet blir feil. Tennene i underkjevene legger seg mellom de fremste fortennene og de ved siden av. På eldste på 10 har det ikke vært et tema. Endret 22. desember 2013 av den perfekte mor