Gå til innhold

Dere jenter med skaut over håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lagt mekre til at folk har sett rart på dere eller noe?. Jeg pleier å gå med skaut over håret av og til. Og jeg må si at folk ser rart på meg pågrunn av at det er veldig få som går med det.

Anonymous poster hash: 7a9a9...4d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til? Enten går man med det hele tiden eller så går man IKKE med det.

Du er nok bare ute etter å provosere.

Anonymous poster hash: 76313...170

Skrevet

Hør nå her kvinnemenneske!. Jeg er ikke ute etter å provosere noen her. Dette var bare et spørsmål som jeg har lurt på lenge. Om dere jenter med skaut har opplevd det same som jeg har opplevd. Hva får deg til å tro det?

Anonymous poster hash: 7a9a9...4d5

Skrevet

Bruker det av og til, men mest når jeg glemmer å ta det av etter fjøsstell. Bruker skaut i fjøsen. Merker at folk ser litt rart på meg, men tenker det er pga. lukta

Anonymous poster hash: 3e2a1...8d2
Skrevet

Bruker det kanskje ja, helst viss jeg skal ut eller noe på kvelden og fikser håret tidlig. Da hjelper det med skaut slik at det fremdeles ser friskt ut :)

Anonymous poster hash: 353ce...063
Skrevet

Nei, det er ikke veldig vanlig å gå med et klassisk, gammeldags bondsk skaut hele tiden. Om det er hijab du mener syns jeg du skal spesifisere det.

Skrevet

hei :)
De muslimer som har tatt et valg om å bære hijab/skaut skal bruke det hele tiden når de er ute av døren eller hvis det er menn i rommet (foruten ektemann, bror eller far) mens hvis det er andre menn i huset skal kvinnen bruke det..  (onkler, svigerfar, svigerbror, venner av ektemann etc)

Jeg personlig brukte hijab når jeg var i marokko, og det var ramadan.  jeg synes jeg fikk mer respekt av andre menn når jeg brukte det. har veldig lyst til å bruke det her i norge også, men her i norge er det veldig mange trangsynte mennesker og svært vanskelig med jobber når man bruker hodeplagg.
hadde jeg bodd i marokko fast hadde jeg nok brukt det. og heldigvis skal jeg flytte dit neste år. Der borte er det ikke slik som i norge, kristne og muslimer lever på en helt annen måte enn her i norge, ikke noe hat eller nedverdigene kommentarer fordi du er muslim eller kristen. vakkert land :)

Skrevet

Hehe, hun sa vel aldri noe om verken muslimsk tro?

Vet ikke om dere har fått det med dere, men siste året har det faktisk vært en del skaut/tørker på hodene her i landet:)

Jeg går ofte med skaut som et slags hårbånd (dårlige hårdager), men har ikke tenkt på at folk ser rart på meg.

Anonymous poster hash: bb431...b49

Skrevet

Verken muslimsk tro eller hijab skulle det stå:)

Anonymous poster hash: bb431...b49

Skrevet

hei :)

De muslimer som har tatt et valg om å bære hijab/skaut skal bruke det hele tiden når de er ute av døren eller hvis det er menn i rommet (foruten ektemann, bror eller far) mens hvis det er andre menn i huset skal kvinnen bruke det..  (onkler, svigerfar, svigerbror, venner av ektemann etc)

Jeg personlig brukte hijab når jeg var i marokko, og det var ramadan.  jeg synes jeg fikk mer respekt av andre menn når jeg brukte det. har veldig lyst til å bruke det her i norge også, men her i norge er det veldig mange trangsynte mennesker og svært vanskelig med jobber når man bruker hodeplagg.

hadde jeg bodd i marokko fast hadde jeg nok brukt det. og heldigvis skal jeg flytte dit neste år. Der borte er det ikke slik som i norge, kristne og muslimer lever på en helt annen måte enn her i norge, ikke noe hat eller nedverdigene kommentarer fordi du er muslim eller kristen. vakkert land :)

Er ikke marokkanske menn trangsynte når de viser deg mer respekt pga et hodeplagg da...?

Anonymous poster hash: abc9f...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...