Gå til innhold

Får dere mye julegaver?Tanker rundt dette...,

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år får mannen og jeg en sammen fra mine foreldre + en fra barnet vårt.

Vi har halve familien i et annet land, og vi søsken gir ikke gaver til hverandre.Har heller ingen besteforeldre i live.

Men, jeg klager ikke, har alt vi trenger, er friske og storkoser oss sammen.

Mannen og jeg kjøper ikke gave til hverandre i år, vi setter heller penger på konto til en større reise vi snart skal foreta.

Det er et veldig fokus på gaver, men håper alle innimellom er takknemlige for alt det gode vi har rundt oss i hverdagen, hvor heldige vi er som bor i Norge osv

God Jul 🎅

Anonymous poster hash: e9da5...979

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har fått gave fra svigermor, også får vi av mamma, pappa og besteforeldre. Men jeg trenger ikke no, det er de som absolutt skal gi :)

God jul

Skrevet

Hver sin smak. Jeg vil gi og få masse gaver. Gir til alle i alle generasjonene, til venner og til en kollega. Gaver er hyggelig og spennende å gi og få, og jeg vil aldri gå med på at man vokser fra dem.

Skrevet

HI her

Nei, sug lut jeg sier ikke at det er noe man vokser fra, men ikke alltid en kan velge at en vil ha 50 gaver liksom.

Skulle gjerne gitt til søsken, men det er de som ikke ønsker det pga at det blir så mange å kjøpe til.

Siden vi ikke har så mange å kjøpe til, så har vi heller støttet flere velledige org. i år.

Uanett så vil jeg heller at venner skal gi noen kroner til et veledig formål enn å kjøpe gave til oss.

Anonymous poster hash: e9da5...979

Skrevet

Jeg syns faktisk at vi får akkurat passe med gaver. 

Jeg får av mannen (sammen med barna, selvsagt), av ene datteren min (de andre hiver seg med på pappa-presangen), av min mor og min søster.

Som par får vi av begge sine foreldre.

Barna får av hele storfamilien, men vi er ikke sååå mange så det blir en akkurat passe haug under juletreet.

Jeg vil heller ikke være med på å kutte i gavene, jeg syns det viser omtanke og kjærlighet å finne akkurat den gaven som passer til hver enkel.

Det er klart at det er trist at noen sliter ekstra i julen, men sånn vil det alltid være og vi kan ikke ta på oss hele verdens sorger og ikke tillate oss å glede oss over at vi har mulighet til å kose oss med både gaver, godt selskap og god mat.

Jeg kjenner at jeg er ekstra takknemlig i disse tider over å kunne gå på butikken og kjøpe akkurat det jeg ønsker (innen rimelighetens grenser, selvsagt) og de utallige trådene om mennesker som sliter har gjort meg bevisst på hvor heldig vi er som er friske og har gode og trygge jobber.

Skrevet

Jeg får julegave fra jobben. Foreldrene mine. To søstre og fra ei tante. Ungene mine har laget noe til meg.

Anonymous poster hash: 968f9...d57

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hver sin smak. Jeg vil gi og få masse gaver. Gir til alle i alle generasjonene, til venner og til en kollega. Gaver er hyggelig og spennende å gi og få, og jeg vil aldri gå med på at man vokser fra dem.

Samme her, elsker å gi gaver og synes også det er hyggelig å få. Kommer fra et annet europeisk land og ble overrasket over mentaliteten til mange her i Norge at menn aldri kjøper blomster til kona si, ikke gir gaver til jl og bursdag fordi man har da felles økonomi... Man gir oppmerksomhet "på andre måter enn det materielle", noe mange av dem jeg kjenner ikke merker noe til. Å ta oppvasken er ikke å gi oppmerksomhet for eksempel, det er å gjøre sin plikt i huset. Jeg forventer ikke applaus for å ha gjort husarbeid, måkt snø, skiftet dekk på bilen osv. Ikke rart mange forhold ryker når folk aldri gir hverandre gaver fordi "jula er for barna" eller viser oppmerksomhet, men kun er opptatt av jobb, hobbyer og egne venner.

Jeg synes det er mer artig å kjøpe/gi gaver enn å få selv. Forstår ikke logikken at voksne ikke skal ha gaver i det hele tatt, samtidig som barna blir nedlesset med masse ræl de ikke har behov for fordi "jula er for barna". Jeg kjøpte gaver til hele samboers familie, både voksne og barn (jeg som administrerer gavene her i heimen :). Gleder meg til svigers åpner gavene sine, har brukt tid, krefter og planlegging i gavene.

Skrevet

vet jeg får gave av bestemor og bestefar, av to av tantene mine, mammaen min og 3venner av meg, og mannen.
Får vel ikke av svigermor tenker jeg, hun liker faktisk ikke meg :(

Anonymous poster hash: 53522...fd8
Skrevet

Jeg får gave fra tante, ellers blir det nok ingenting. Men det er helt greit, man blir jo vandt til å se på at alle andre får mye, og det viktigste er jo tross alt at barnet mitt får noe:)

Anonymous poster hash: 3436b...36e
Skrevet

Er faktisk enig med Sug Lut, jeg eeeelsker gaver! Men jeg elsker også å gi gaver :) 

I år har jeg ikke hatt kjempegod råd, så har ikke kjøpt til så fryktelig mange dessverre. Håper det er bedre igjen neste år :D

Skrevet

Jeg er også glad i å få og gi gaver. :) Men jeg synes ikke det er antallet som teller mest, men at det er omtanke bak de man får. Og det er det alltid når det gjelder gavene fra min familie, jeg er veldig heldig. :)

Jeg får gave fra mannen, barnet vårt, mine foreldre, svigerforeldre, mine 3 søsken, 2 av mannens søsken, 2 besteforeldre og 2 tanter. Det blir vel 13 til sammen. :o Godt fornøyd med det. ;) De fleste av disse gir nok til meg og mannen sammen.

Anonymous poster hash: 8c000...e60
Skrevet

Får gave fra kjæresten min, sønnen min, foreldrene mine, mine tre søsken, fra fire venninner, svigermor og "svigerbestemor" :) Synes det er kjempestas å få av dem og det var kjempegøy å kjøpe gaver til dem også :)

Anonymous poster hash: 327d9...ba5
Skrevet

Tror ikke jeg får så mye som je pleier i år. Jeg har fått mye hjelp med regninger i år når det virkelig har vært krise. (Det har det vært ofte i år) så jeg tror ikke så mye.men jeg gleder me veldig til skikkelig julemiddag!! :)

Skrevet

Separert mann. Får to gaver. Fra mor, far og bror

Kjøpte til ex-kone men fikk ikke noe tilbake, Så da ble siste håp om å finne tilbake gave forglemt, to uker til Thailand(tar den selv)

Ungene våres lider ingen nød i år. Min ex kone hadde fire bæreposer med gaver til hvert av de tre barna. Pluss de fra familien min.

I fjor var vi mye mer nøktern i antall gaver å hvordan gaver. I år er det nettbrett, klær, bilstol, mye dyrt å fint...

Anonymous poster hash: 6544d...5cf
Skrevet

Her får vi mye gaver :-) Jeg og mannen får1000 kr fra mine foreldre og hans foreldre. Jeg får 500 kr fra min bestemor, vinflaske fra en venninne og bok fra en annen venninne. Marsipangris fra jobben, blomst fra en nabo og vin fra en annen nabo. Barna vet jeg ikke, men ssikkert noe fint laget på skolen. Mannen og jeg gir ikke til hverandre, heller ikke mine søsken og meg oss imellom. Vi koser oss med barn, familie, god mat og litt vin. Blir nok mye skiaktivitet siden vi feirer på fjellet. Kan ikke klage på jul og julegaver og jeg vet jeg er veldig heldig :-)

Anonymous poster hash: 50ad9...0cf

Skrevet

Veldig enig med sug lut her! Jeg ELSKER å gi og få gaver, elsker å overraske!! Trenger ikke koste en formue, men, spennende når noen har lagt tid og innsats i å finne noe til MEG, samme om det koster 50 eller 300kr. Jeg har heldigvis klart å beholde min barnslige glede over jula, og håper jeg beholder den livet ut! :)

Anonymous poster hash: 089c5...5f0
Skrevet

Jeg får gave av mamma, og får visst en av pappaen til barna mine i år også. Så i år blir det to gaver :-)

Barna får en del gaver, og jeg syns det er moro å se gleden de viser for alt de får. Trenger ikke noe annen gave enn glade barn :-) God jul :-)

Skrevet

Jeg får ikke så mye gaver til jul. Jeg syns det er helt greit. Gir mye mer enn jeg får og det plager meg ikke.

Anonymous poster hash: c55d0...82a
Skrevet

Hmmm får av mannen, alle fire barna mine, foreldre, svigerforeldre, søster, svoger og fra noen tanter / onkler tenker jeg. Og da gjerne en flaske vin eller noe :vin:

Skrevet

Får vel fra mine foreldre, svigerforeldre og mannen. Holder massevis! Vi ønsker ingenting fra andre, og gir ikke til alt av venner, kollegaer etc. Vi inviterer heller til lunch, kvelder ute etc der vi er sammen. Grunnen til det er at vi fikk så utrolig mye unyttig skapfyll og ting som ikke ble brukt. Mye var tydelig kjøpt bare for å kjøpe noe. Jeg synes ikke det er trist med få gaver, og jeg bruker mye tid på dem vi kjøper gaver til og finner alltid noe som er på ønskelisten.

Anonymous poster hash: 1e690...e49

Skrevet

Jeg får fra mannen, mine foreldre, svigerforeldre, besteforeldre og to venninner. Helt passe :)

Skrevet

Jeg får vist en diger haug sier ungene mine nå. Mormor og morfar var her med en diger gavehaug ista, og veldig mange av de er til meg får jeg beskjed om. De legger pakker under treet nå. Mamma gir alltid mange gaver, dyre gaver er det ikke men gaver jeg liker. Det ligger hvertfall ett par tova tøffler der, eneste jeg ønsker meg hvert år av mamma, og det får jeg :)

Får av tante og onkel, en annen onkel sammen med søskenbarn, min søster, svigermor kanskje. Av svigerfar tror jeg vi får penger. Og kommet en gave til alle fra svigerrinnen min.

Jeg er ikke glad i store, dyre gaver og glad de i familien har skjønt det. En hjemmelaget juletreepynt gleder meg mye mer enn en diamantring.

Har fått sv ex-svigermor og hennes mor før, men spørs om det kommer noe der i år (måtte stoppe samvær med faren til barna, og ex-svigermor styra og ordna noe veldig. Rimelig sint på meg, men det får så være når barna har kommet og sagt at far utøver vold mot de. Ungene som skal ha det bra, forholdet til den familien får komme i annen rekke så lenge det er til det best for barna)

Anonymous poster hash: 808b1...9cf

Skrevet

Jeg får av mann og barn.

Også får vi sammen av tanter og onkler på min side, besteforeldre og foreldre på begge sider og fra våre søsken. Jeg har 3 og gubben 1. Så får nok gaver hvertfall. Tanter og onkler kjøper en liten symbolsk ting. Og det er kjempe koselig at de tenker på oss i en travel hverdag :) i år har vi ikke gitt til noen venner fordi vi har blitt enige om det.

Skrevet

Ja får vel en 10 gaver kanskje? Er (nesten desverre) gaver for ganske store summer... syns ikke noe om det jeg :P hadde blitt glad for en liten ting fra nille eller noe hjemmelaget..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...