Gå til innhold

Tips mot kvalme.


3 små skatter

Anbefalte innlegg

Da har kvalmen satt inn her også. Tenkte vi kunne samle en tråd her med litt tips. Foreløbig så knaskes det Ifa på høyt nivå :) Hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blitt verre siste dagene, det eneste jeg får i meg før ettermiddagen er agurk, vann og hardkokt egg. Litt av en jul! Holder jeg meg til det, pluss ligger heeeeeelt i ro så går det "bra". Blir ikke tatt en pille utover folsyre og mineral/ vitamintilskudd her i hvertfall. Livredd sånt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke noe særlig ut, Ugl@. Hadde du hatt hyperemesis? Håper kvalmen slipper taket litt snart. Godt du får i deg noe, men kjedelig å måtte ligge i ro for å ikke være kvalm/kaste opp.

Jeg er også veldig forsiktig med tabletter i svangerskapet. Godt det finnes noe man kan ta når man virkelig trenger det, men den terskelen er høy.

 

Kvalmen min, som ikke kan sammenlignes med din, har vært litt bedre de siste dagene. Hvis jeg spiser med en gang jeg står opp, blir dagen totalt sett mindre kvalm.

 

God bedring med kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småspise fungerer her. Ikke være mett og ikke sulten. 

Det går i cherry tomater med litt salt og pepper, druer, mandariner, appelsin og eple og yoghurt. 

 

Ellers sea band armbånd tar toppene og tyrkisk pepper fungerer veldig bra på den gjevne uggenheten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sea band er blitt min redning. Fredag begynner jeg på akupunktur:) ellers opplever jeg at kvalmen blir verre av når jeg er veldi sulten og hvis jeg sover blund og våkner uten mat ved min side. Ritzkjeks, blåbær, ristet brød er standard mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangerskap ble jeg bedre etter å spydd, i allefall en stund :) så jeg synes absolutt det hjalp på kvalmen.. Det negative var jo at jeg klarte ikke holde på så mye mat og gikk ned mange kilo.. Men de kom på igjen en stund etter fødsel da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...