Gå til innhold

Gravid -hva nå!


AHENG

Anbefalte innlegg

Endelig positiv test!

 

Men hva gjør jeg nå? Når bestiller jeg legetime, time hos helsesøster? Hva annet må jeg tenke på?

 

Herregud, har jo vært gjennom dette en gang før, men blir jo helt blank ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig med legetime rundt uke 12. Jordmor er vel noe senere tror jeg.

Ellers er det vel ikke så mye å gjøre :) Ta en titt på matportalen for å sjekke anbefalinger i forhold til kosthold. I forhold til vilt og fet fisk er det endring siden sist jeg var gravid, som er under 1 år siden.

Ta folat og tran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat og tran er i boks, og maten har jeg ok kontroll på tror jeg. Så får jeg ringe helsestasjon og lege neste år ;)

Endret av AHENG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forresten! Hvis du er så gammal som meg, så du kan få duotest hvis du ønsker det, så bør du få deg en legetime snart så legen får henvist deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med spire i magen!:)

 

Man skal vel ha første kontroll mellom uke 8 og 12, men vet endel legekontorer praktiserer uke 12, så ikke bli overrasket om de ikke vil sette opp før. Så får man jo selvfølgelig komme hvis det er noe spesielt!:)

Endret av Rosarose8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er duotest? Er 29 år.

Nå er det jul så får ringe å få meg time når hverdagen er tilbake!

Blodprøve og ultralyd hvor de sjekker hvor stor sannsynlighet det er for at fosteret kan ha kromosomavvik. Gjelder for de som er 38 år ved fødsel eller har født barn/ fått påvist avvik tidligere. Er det stor sannsynlighet får man tilbud om fostervannsprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...