Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Vi bor i ett nybygg. Det er to barnefamilier her hvor barna er fra fem til åtte i alder. De er fri flyt på barneoppdragelse. Ungene løper hylende i korridorer og ganger. De har forsøkt å bryte opp en postkasse (jeg tok de på fersken og da gav de meg fingeren og løp) de leker med heisen (den har stått flere ganger) og vi kan ikke ha noe stående utenfor døra for da stjeler de det eller flytter de det til en annen dør. De har latt som de skal sparke hunden til en nabo og er altså helt ute av kontroll. Jeg er redd for å si i fra da den ene pappaen er en diger røsslig SUR fyr. De er afrikanere så barneoppdragelsen er noe anderledes. Vi har ikke ett styre på plass ennå og flere av oss er veldig oppgitte nå. Mye av strekene ungene har gjort har pappaen sett men han har ikke irettesatt de. Noen tips til hvordan man løser dette? Flytte kanskje. Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Hva med å snakke med de andre som bor der, og evt bli enige om å snakke med faren sammen? Eller ordne et møte for å få ordnet opp i det? Det er jo faktisk ordensforstyrrelser osv også, så kanskje dere faktisk må melde til politiet? Og evt barnevernet? Anonymous poster hash: 55731...2c1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 Vi har pratet sammen og er litt rådville. Jeg er litt redd han pappaen og prøver å unngå de. Men de driver jo med herverk. Bare styret kommer på plass blir det kanskje bedre. Jeg håper jo at andre naboer tar tak. Kan man ringe politiet for slike ting? Eller kan vi belaste selger siden styrer ennå ikke er på plass? Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Hvis det faktisk er så ille at du er blitt redd pappaen dems, så er det en sak for politiet, synes nå jeg(når ungene går rundt og gjør hærverk- og faren ikke gjør noe med det han ser, da deltar han). Jeg tror nok ikke selgeren har noe med det å gjøre, men da får du heller prøve å "få litt bevis" sånn at dere har noe når dere får et styre Anonymous poster hash: 55731...2c1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Beklager Hi, jeg lo som aldri før, selv som dette ikke er noe morsomt for deg, men jeg lo så tåra trillet. Tusen takk for det, det trengte jeg på en så vanskelig dag. Tusen takk og beklager igjen. Håper det ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 780e2...81a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Beklager Hi, jeg lo som aldri før, selv som dette ikke er noe morsomt for deg, men jeg lo så tåra trillet. Tusen takk for det, det trengte jeg på en så vanskelig dag. Tusen takk og beklager igjen. Håper det ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 780e2...81a Haha. Godt jeg kan underholde. :-) Jeg er bare sjokkert over at unger ned i fem års alderen kan stå med skrutrekker for å prøve å bryte seg inn i en postkasse. Regner med hans karriere vil bli skapsprenger eller noe. Det er trist at foreldre ikke lærer deg forskjell på rett og galt da. Og disse foreldrene lurer på hva de gjør med alle dørmattene de drar med seg hjem. Møtte en av barna med tre dørmatter under armen en dag. Orka ikke spørre hva han skulle med dem, hadde vel bare fått fingeren IGJEN. Kanskje de lager veggtilvegg teppe med mattene? Det er texas her kan du si. Møtte en nabo i sted. Ungene hadde tegnet på en vegg i går så han skulle ta tak sa han. Kniiiis. :-) Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Beklager Hi, jeg lo som aldri før, selv som dette ikke er noe morsomt for deg, men jeg lo så tåra trillet. Tusen takk for det, det trengte jeg på en så vanskelig dag. Tusen takk og beklager igjen. Håper det ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 780e2...81a Haha. Godt jeg kan underholde. :-)Jeg er bare sjokkert over at unger ned i fem års alderen kan stå med skrutrekker for å prøve å bryte seg inn i en postkasse. Regner med hans karriere vil bli skapsprenger eller noe. Det er trist at foreldre ikke lærer deg forskjell på rett og galt da. Og disse foreldrene lurer på hva de gjør med alle dørmattene de drar med seg hjem. Møtte en av barna med tre dørmatter under armen en dag. Orka ikke spørre hva han skulle med dem, hadde vel bare fått fingeren IGJEN. Kanskje de lager veggtilvegg teppe med mattene? Det er texas her kan du si. Møtte en nabo i sted. Ungene hadde tegnet på en vegg i går så han skulle ta tak sa han. Kniiiis. :-) Anonymous poster hash: 06be7...de6 Hehe, det er godt å høre at det kanskje blir gjort noe med dem da Anonymous poster hash: 55731...2c1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Beklager Hi, jeg lo som aldri før, selv som dette ikke er noe morsomt for deg, men jeg lo så tåra trillet. Tusen takk for det, det trengte jeg på en så vanskelig dag. Tusen takk og beklager igjen. Håper det ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 780e2...81a Haha. Godt jeg kan underholde. :-)Jeg er bare sjokkert over at unger ned i fem års alderen kan stå med skrutrekker for å prøve å bryte seg inn i en postkasse. Regner med hans karriere vil bli skapsprenger eller noe. Det er trist at foreldre ikke lærer deg forskjell på rett og galt da. Og disse foreldrene lurer på hva de gjør med alle dørmattene de drar med seg hjem. Møtte en av barna med tre dørmatter under armen en dag. Orka ikke spørre hva han skulle med dem, hadde vel bare fått fingeren IGJEN. Kanskje de lager veggtilvegg teppe med mattene? Det er texas her kan du si. Møtte en nabo i sted. Ungene hadde tegnet på en vegg i går så han skulle ta tak sa han. Kniiiis. :-) Anonymous poster hash: 06be7...de6 Hehe, det er godt å høre at det kanskje blir gjort noe med dem da Anonymous poster hash: 55731...2c1 Ja. Jeg var borte og så på kunsten til slaskene i dag og det så ut som de hadde tegnet en guttetiss og så sto det "fokk" regner med det ikke er "snøfokk" de forsøkte å skrive.... Kjenner jeg er litt knisete nå, lurer på om foreldrene er STOLTE. Huff... Jeg har aldri opplevd makan jeg altså. Er rystet. Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Har du i det hele tatt prøvd å prate med mor/far? Eller er du bare redd den store afrikanern? Isåfall kan du nesten takke deg selv litt for at det ikke blir noe endringer! Anonymous poster hash: 9eaa4...c2d
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Har du i det hele tatt prøvd å prate med mor/far? Eller er du bare redd den store afrikanern? Isåfall kan du nesten takke deg selv litt for at det ikke blir noe endringer! Anonymous poster hash: 9eaa4...c2d Jeg ba ungen slutte å flytte dørmatta mi til naboen. Faren sto borti gangen og sendte meg et surt blikk. Normale foreldre pleier jo da å ta tak i ungen men ikke ett ord ble sagt så da regner jeg med at direkte kommunikasjon er fånyttes. Jeg VET jeg er feig som ikke tør si i fra. Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #11 Skrevet 21. desember 2013 Har du i det hele tatt prøvd å prate med mor/far? Eller er du bare redd den store afrikanern? Isåfall kan du nesten takke deg selv litt for at det ikke blir noe endringer! Anonymous poster hash: 9eaa4...c2d Jeg ba ungen slutte å flytte dørmatta mi til naboen. Faren sto borti gangen og sendte meg et surt blikk. Normale foreldre pleier jo da å ta tak i ungen men ikke ett ord ble sagt så da regner jeg med at direkte kommunikasjon er fånyttes. Jeg VET jeg er feig som ikke tør si i fra. Anonymous poster hash: 06be7...de6 Men da skulle du snudd deg til han og spurt om han syntes det var greit. Om han da hadde svart ja, da hadde jeg prøvd andre tiltak. Men du gir dem jo ikke en sjanse engang, når du bare regner med det ikke er noe vits uansett. Anonymous poster hash: 9eaa4...c2d
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #12 Skrevet 21. desember 2013 Har du i det hele tatt prøvd å prate med mor/far? Eller er du bare redd den store afrikanern? Isåfall kan du nesten takke deg selv litt for at det ikke blir noe endringer! Anonymous poster hash: 9eaa4...c2d Jeg forstår henne litt da, er ikke alle som tørr å konfrontere andre mennesker, i hvertfall ikke når de virker dominante, skremmende og sure. Men kunne nok vært lurt for din egen del å i hvertfall FORSØKE. Så får man bare se hvordan han reagerer. Om han blir sint, så får du bare si at du tar dette videre til resten av naboene og/eller styret. Anonymous poster hash: 55731...2c1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #13 Skrevet 21. desember 2013 Jeg hadde kontaktet politiet jeg HI. Mest av alt fordi de prøver(?) å utdøve vold mot et dyr. Varsellampene mine blinker. Anonymous poster hash: da2ae...004
Jallow B Skrevet 21. desember 2013 #14 Skrevet 21. desember 2013 Jeg hadde banka på etter leggetid og prøvd å prate med foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #15 Skrevet 21. desember 2013 Ring politiet. Anonymous poster hash: 817ca...2bb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #16 Skrevet 21. desember 2013 Jeg har vurdert å prate med kona og forsøkt å få kontakt ved å hilse og prate om vær og vind men hun virker veldig sky og engstelig så får litt vondt av henne. Uansett min eldre mannlige nabo skulle nå ta dette opp med far. Jeg er forøvrig veldig varsom med å ta opp ting som kan oppfattes som kritikk med slike menn (her snakker jeg type mann ikke hudfarge) da tidligere erfaringer tilsier jeg vil trekke det korteste strået. Håper det løser seg nå. Foreldrene kommer til å måtte vaske/male veggen de har ødelagt. Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #17 Skrevet 21. desember 2013 Høres ut som du har fått min gamle nabo, og da sier jeg bare: RING POLITI NÅ! Anonymous poster hash: 417bb...235
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #18 Skrevet 21. desember 2013 Høres ut som du har fått min gamle nabo, og da sier jeg bare: RING POLITI NÅ! Anonymous poster hash: 417bb...235 Om det er samme fyr så er han voldsomt aggressiv og voldsomt rasistisk. Derfor jeg skriver politi nå. Anonymous poster hash: 417bb...235
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #19 Skrevet 21. desember 2013 Huff. Det ble tumulter her nå. Skrik og rop. Naboen fikk døra i trynet. To be continued... Bare å liste seg rundt. Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #20 Skrevet 21. desember 2013 Huff. Det ble tumulter her nå. Skrik og rop. Naboen fikk døra i trynet. To be continued... Bare å liste seg rundt. Anonymous poster hash: 06be7...de6 Hold oss oppdatert Anonymous poster hash: f834a...b93
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2013 #22 Skrevet 22. desember 2013 Elsker denne tråden!!! Synes synd på HI og er spent på hvordan det går. Men hun er så morsom i skrivemåten, hun er helt rå. Anonymous poster hash: 780e2...81a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #23 Skrevet 23. desember 2013 Ståa er at pappa nekter for at det er hans barn. Nekter å vaske og male. Han truet min nabo og det er ikke god stemning på bygget. Naboen har vurdert å anmelde. Vi har kontaktet sentralt borettslag og de sender første advarsel. Både for herverk og trusler. Naboen har vurdert å anmelde. Et så glad ikke JEG ringte på døra. Mannen er åpenbart ikke helt god så magefølelsen min var riktig. Vi har dog ikke sett barna drive med noe hyss siden tegningene på veggen så kanskje han har tatt tak hjemme. Håper bare ikke han utøver vold mot dem. :-( er jo en trist situasjon dette her. Anonymous poster hash: 06be7...de6
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #24 Skrevet 23. desember 2013 Uff. Dette vekker virkelig min bekymring og da er en bekymringsmelding til barnevernet på sin plass. Anonymous poster hash: 1ff27...882
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2013 #25 Skrevet 23. desember 2013 Her i vårt nabolag skjer akkurat det samme!! Er en gruppe (afrikanske) barn som bedriver herverk. De sparker i dører, river ut post, velter og knuser blomsterpotter og lista bare fortsetter og fortsetter. Vi har samme dilemma som dere... hva skal man gjøre?!?? Er jo VELDIG kjedelig at det skal være sånn Anonymous poster hash: 45857...eb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå