Gå til innhold

Snørestøvletter eller vanlig bunadsko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har såååå lyst på snørestøvletter, men har enda ikke sett noen med det, bare på bilder. Synes det er litt kult, men jeg er litt sau.....følger flokken!

Kult? eller ikke?

Anonymous poster hash: 068bb...471

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken bunad du har.

Grønn Nordland. Har sett på bildene at de har det til den. Dvs, de har snørestøvletter på husfliden som visstnok går til alle...

Skrevet

Skal ha snørestøvlettar neste gong. Er stiligare og meir "historisk korrekt". Berre synd det tek lang tid å slite ut bunadssko..

Skrevet

Det er Kjempestilig! Kunne tenkt meg det selv!

Skrevet

Skal ha snørestøvlettar neste gong. Er stiligare og meir "historisk korrekt". Berre synd det tek lang tid å slite ut bunadssko..

Hva slags bunad har du da?

Jeg har bare hatt festdrakt tidligere og derfor ikke tatt meg bryet med å kjøpe skikkelig kvalitet. Et år hadde jeg fra sparkjøpe (de var faktisk gode) og for et par år siden kjøpte jeg et par til 400 kr. Nå neste 17mai vil jeg ha skikkelige gode, i skinn. Så veldig usikker altså... mannen synes jeg bør gå for snøre :)

Skrevet

Jeg har snørestøvletter og synes de er veldig mye finere en bunadsko.

Skrevet

Hva slags bunad har du da?

Jeg har bare hatt festdrakt tidligere og derfor ikke tatt meg bryet med å kjøpe skikkelig kvalitet. Et år hadde jeg fra sparkjøpe (de var faktisk gode) og for et par år siden kjøpte jeg et par til 400 kr. Nå neste 17mai vil jeg ha skikkelige gode, i skinn. Så veldig usikker altså... mannen synes jeg bør gå for snøre :)

Har sognebunad. Men bunadssko slik dei er i dag var ikkje i bruk i nokon landsdel samstundes som draktene bunadane er inspirerte av slik eg har forstått. Snørestøvlar var derimot vanleg.
Skrevet

Bunadsskoa mine er forresten Klaveness. Ikkje av dei finaste (heller i andre enden av skalaen) men i mjukt lær og med gummisåle. Faktisk av dei beste skoa mine å gå i.

Klaveness har mange modellar. Nokre av dei er fine til bunadssko å vere, men dei hat lærsåle. Dei er ikkje noko gode sånn eg har skjønt (kjenner fleire som har dei, alle misunnar meg gummisåleskoa mine).

Skrevet

Bunadsskoa mine er forresten Klaveness. Ikkje av dei finaste (heller i andre enden av skalaen) men i mjukt lær og med gummisåle. Faktisk av dei beste skoa mine å gå i.

Klaveness har mange modellar. Nokre av dei er fine til bunadssko å vere, men dei hat lærsåle. Dei er ikkje noko gode sånn eg har skjønt (kjenner fleire som har dei, alle misunnar meg gummisåleskoa mine).

Er fra de jeg skal kjøpe. Gummi er tingen altså? Har så store føtter, brede er de og, så håper de har en modell som er god for mine ben. Vet du om snørestøvlettene har gummi?

Skrevet

Ønsker med også snørestøvler. De er kjempefine.

Skrevet

Er fra de jeg skal kjøpe. Gummi er tingen altså? Har så store føtter, brede er de og, så håper de har en modell som er god for mine ben. Vet du om snørestøvlettene har gummi?

Har også breie føtter, det er plass til fem tær i mine sko :). Har berre sett støvlettane på bilde, så eg veit ikkje kor gode dei er. Men dei ser i alle fall gode ut.
Skrevet

Snørestøvletter er flott, men er ikke alle bunader det går til, bla ikke min :-/

Selv har jeg også bred fot, og jeg har disse: 

http://www.klaveness.no/nb/comfort/bunadsko/britt

Det er de desidert beste skoene jeg har, endte til og med opp å bruke dem når jeg gifta meg (stilen var litt saga/keltisk/vikinginnspirert, så de kompletterte stilen viste det seg). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...