Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Har et veldig lite bad, umulig å få plass til et stellebord av noe slag. Har et stellebord på soverommet, men blir vel for kaldt å stelle baby der kanskje? Burde jeg rett og slett bare ha en stellematte som jeg legger på gulvet på badet? Eller har noen et godt forslag til meg? Anonymous poster hash: 70786...976
★julestjerne★ Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Om du har vaskemaskin på badet er det ein fin plass å legge stellematta.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 vi har det på rommet hans. fungerer fint Anonymous poster hash: 94ff2...802
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Om du har badekar kan du ha stellebord til å sette oppå badekaret. Ei venninne av meg med veldig liten plass på badet har ei løs stellematte på benken bare og ei hengekurv fra taket med det aller mest nødvendige.. Anonymous poster hash: 00c07...2a9
DramaMama Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 Vi har stelleplass på barnerommet. Holder det varmt og godt der inne, hun sover jo uansett på rommet vårt hvor det er kjøligere.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #7 Skrevet 20. desember 2013 Har ikke plass til vegghengt heller desverre. Har en smal vaskemaskin så er ikke store plassen på den. Så det går greit å bruke stellebord på soverommet til bleieskift å sånn? Når jeg har badet babyen kommer jeg selvfølgelig til å tørke å stelle på badet for der er det jo varmest. Vil ikke ta med en våt baby inn på soverommet som det kanskje bare er 18 grader.. Anonymous poster hash: 70786...976
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. desember 2013 #8 Skrevet 20. desember 2013 Jeg hadde Stellebord på rommet til eldste, pga plassmangel. Det fungerte helt fint det altså
scarecrow2011 Skrevet 20. desember 2013 #9 Skrevet 20. desember 2013 Jeg hadde stellematte på gulvet på badet. Fungerte fint
Fero Skrevet 20. desember 2013 #10 Skrevet 20. desember 2013 Her borte steller de aller fleste ungene sine der det måtte passe dem. De har en matte som plasseres hvor nå enn det måtte passe. I sofaen, på stuegulvet, i senga.. Jeg har hele tiden syntes det har vært skikkelige rart, men det funker for dem i alle fall. Mange tar morgenstellet på soverommet eller på stuegulvet, og har noen skuffer med bleier og andre ting litt sånn der det er plass. Alt funker
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #11 Skrevet 20. desember 2013 Stelleplass på soverommet er ikke særlig lurt. Skal du bære vann hver gang du skal bytte bleie da? Anbefaler heller matte på gulvet på badet. Anonymous poster hash: 872e5...9d5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #12 Skrevet 20. desember 2013 Stelleplass på soverommet er ikke særlig lurt. Skal du bære vann hver gang du skal bytte bleie da? Anbefaler heller matte på gulvet på badet. Anonymous poster hash: 872e5...9d5 Tenkte å kjøpe våtservietter... Anonymous poster hash: 70786...976
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #13 Skrevet 20. desember 2013 Å stelle baby i 18 grader høres ikke noe ok ut. Du kan vel fyre opp litt på rommet til baby hvis h*n sover på deres rom? Anonymous poster hash: 6953b...ac7
MrsMilla Skrevet 20. desember 2013 #14 Skrevet 20. desember 2013 Stelleplass på soverommet er ikke særlig lurt. Skal du bære vann hver gang du skal bytte bleie da? Anbefaler heller matte på gulvet på badet. Anonymous poster hash: 872e5...9d5 Tenkte å kjøpe våtservietter... Anonymous poster hash: 70786...976 Ikke så lurt.... Prøv å bruk de våtservietteene på deg selv etter dobesøk... Det gjorde jeg for å teste. Noen sved skikkelig, andre var kalde, og man blir superlett sår, får sopp etc. Vasker babyene med rent vann - mye bedre ! Holder dem gjerne under rennende vann i vasken der det går.
★julestjerne★ Skrevet 20. desember 2013 #15 Skrevet 20. desember 2013 Ein liten bolle gjer nytta som vaskefat. På badet der vi budde før nådde vi ikkje vasken frå stellebordet, null stress å bruke vaskefat.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #16 Skrevet 20. desember 2013 Å stelle baby i 18 grader høres ikke noe ok ut. Du kan vel fyre opp litt på rommet til baby hvis h*n sover på deres rom? Anonymous poster hash: 6953b...ac7 Har kun et soverom og det er der sstelleboret også står, hvis ikke kunne jeg hatt det varmere selvfølgelig. Anonymous poster hash: 70786...976
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #17 Skrevet 20. desember 2013 Må også legge til det med våtservietter, at det er ikke så greit å bruke på hvert skift Som hun ene nevnte, tenk om du skulle gjort det på deg selv flere ganger om dagen. Så vaskefat er en lur idé, også bruker du bare kluter Mindre avfall også! Men jeg tenker det at du har jo egentlig bare to valg. Soverommet, eller matte på badet. Det er jo en grunn til at vi har varmekabler på badet, og helst ikke vil ha det kaldt der når vi kommer våte ut av dusjen. Hvis du kunne velge selv ville du nok heller kledd deg bar på badet enn på soverommet hvor det er sovetemperatur Det gjelder nok babyen også. Men om babyen ligger deg og plutrer og trives på soverommet så er det kanskje ikke så ille? En av delene kommer du til å gjøre i hvertfall, så du får se hvordan babyen reagerer på soverommet! Husk at bleieskift også er kosestund, og det er greit å la rumpa lufttørke litt før man kler på igjen, så det er ikke alltid rett av og på igjen med en bleie. Jeg selv ville bare hatt matta på badegulvet da, selv om jeg skjønner at det ikke er helt slik man har sett det for seg Anonymous poster hash: 468e8...e69
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #19 Skrevet 20. desember 2013 Tror jeg rett og slett skal gå for en matte på badet. Da kan jeg også hente klær ol på soverommet uten og hun kan fortsatt ligge på matte. Er ikke alt som er innen rekkevidde da men da trenger jeg ikke å tenke på at hun skal ramle ned fra noe dette med våtservietter er vel litt individuelt også? Har flere venninne som kun har brukt det og aldri hatt problemer med sår stump eller noe.. men det får jeg vel kanskje se ann. Anonymous poster hash: 70786...976
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #20 Skrevet 20. desember 2013 Ville valgt matte på badet, men dere har ikke en benkeplate med vasken dere kan legge matten på? Vet mange gjøre det, og nærmest limer matta til denne platen. Ville ikke ha skiftet på en nyfødt på et soverom, spesielt ikke nå på vinteren. Tenk deg selv hvor ubehagelig det er å ligge helt i ro og bli skiftet på på et soverom. Anonymous poster hash: bde1c...3dd
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #21 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har epilepsi og pga sikkerhet steller vi på gulvet på baderommet. Syns det er faktisk veldig greit, med varmekabler på er det koselig og vasken er rett ved. Vi bruker forresten ikke våtservietter, mye mer skånsomt for både hud og miljø med vann og klut. Anonymous poster hash: 88d2d...bf4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #22 Skrevet 20. desember 2013 Dere som ikke bruker våtservietter, er det så mye bedre for miljøet egentlig? Blir jo masse vasking av kluter da? Anonymous poster hash: bde1c...3dd
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #23 Skrevet 20. desember 2013 Min gutt blir ikke sår i det hele tatt av det. Han har ikke sensitiv hud, det har ikke jeg eller faren heller. Godt vi er forskjellige. Kan godt være HIs gutt tåler våtserviettene. Jeg er av den oppfatning at om man skåner barn for mye, blir de allergiske mot nærmest alt. Det har forskning vist når det gjelder matallergier feks. Anonymous poster hash: bde1c...3dd
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2013 #24 Skrevet 20. desember 2013 Stellematte på gulvet endte vi med. Kjøpte stellebord, men ble ikke brukt pga en veldig aktiv unge som likte å snurre rundt og ligge uten bleie og kose seg. Så da syns jeg det var best å ta skiftet på gulvet. Da kunne jeg brette litt tøy mens hun lå der og koste seg bleieløs. Måtte ikke passe på om det det skulel falle en unge ned fra stellebordet. Med en unge som snurret rundt når hun var 6ukerr så sier det vel litt at det var en aktiv unge. Unge nr 2 gjorde vi det samme med. Syns det ble hyggelig med bleieskift når vi kunne sitte slik. Anonymous poster hash: c1816...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå