Gå til innhold

Sende bekymringsmelding til barnevernet ved mobbing? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt blir daglig plaget og ettet på skolen. Jeg har dialog med skolen, jeg hadde dialog med foreldrene, men det var lite fruktbart.

Jeg ser på det som alvorlige adferdsvansker over tid. Foreldrene er ikke kapable til å snu situasjonen. Det er alle andre sin feil!

Det ødelegger jo deres unge som lærer seg at antisosial oppførsel er greit, og det ødelegger mitt barn sin oppvekst, som kvier seg for å gå på skolen. Så vel som noen andre barn som blir utsatt for hoved mobberens vrede.

Noen andre foreldre som har erfaring fra dette? Noen barnevernsansatte som har erfaring fra dette?

Anonymous poster hash: 42559...1c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min har blittplaget på skolen en stund nå, og nå selger jeg hjemmet vårt, flytter og bytter skole! Hun har blitt seksuelt misbrukt, stengt under et kumlokk i bakken, fått revet i stykker klærne sine, kalt feit hver dag (hun er tynn som en strek!) Hun tørr ikke lenger å kjøre heis (fikk angst etter å ha blitt sperret under bakken) har begynt å tisse på seg igjen (hun er 7,5 år) og hun tørr ikke å låse døra på do uansett hvor hun er.

Skolen sier dem skal rydde opp, men ingenting skjer! Jeg har holdt henne hjemme fra tid til annen, men da truet dem med pp tjenesten fordi hun hang etter i læring. Men når jenta er så redd at hun kaster opp før hun skal på skolen, og holder seg fast i dørkarmene når jeg skal ha henne ut døra, så blir hun hjemme! Ringte barnevernet som jeg har dialog med fra før, da jeg har to voksne fosterbarn boende hos meg, og hun sa at jeg bare kunne holde henne hjemme uansett hva skolen sa, og bytte skole så fort som mulig! Foreldrene til disse pøblene ble ikke informert før jeg ble rasende og truet med å ringe dem selv! Men foreldrene tar ikke ansvar, og det blir ikke forandring, så nå er det nok! Helsa til datteren min er viktigere enn alt, så nå tar jeg henne ut av skolen. Jeg ønsker deg lykke til, og bare si at du ikke skal akseptere dette. Det er ikke sånn skolehverdagen skal være! Egentlig burde mobbere blitt utvist, og ikke offeret, men sånn er det dessverre ikke :( Sender deg en klem :)

Anonymous poster hash: 5b7ac...dd8
Skrevet

Datteren min har blittplaget på skolen en stund nå, og nå selger jeg hjemmet vårt, flytter og bytter skole! Hun har blitt seksuelt misbrukt, stengt under et kumlokk i bakken, fått revet i stykker klærne sine, kalt feit hver dag (hun er tynn som en strek!) Hun tørr ikke lenger å kjøre heis (fikk angst etter å ha blitt sperret under bakken) har begynt å tisse på seg igjen (hun er 7,5 år) og hun tørr ikke å låse døra på do uansett hvor hun er.

Skolen sier dem skal rydde opp, men ingenting skjer! Jeg har holdt henne hjemme fra tid til annen, men da truet dem med pp tjenesten fordi hun hang etter i læring. Men når jenta er så redd at hun kaster opp før hun skal på skolen, og holder seg fast i dørkarmene når jeg skal ha henne ut døra, så blir hun hjemme! Ringte barnevernet som jeg har dialog med fra før, da jeg har to voksne fosterbarn boende hos meg, og hun sa at jeg bare kunne holde henne hjemme uansett hva skolen sa, og bytte skole så fort som mulig! Foreldrene til disse pøblene ble ikke informert før jeg ble rasende og truet med å ringe dem selv! Men foreldrene tar ikke ansvar, og det blir ikke forandring, så nå er det nok! Helsa til datteren min er viktigere enn alt, så nå tar jeg henne ut av skolen. Jeg ønsker deg lykke til, og bare si at du ikke skal akseptere dette. Det er ikke sånn skolehverdagen skal være! Egentlig burde mobbere blitt utvist, og ikke offeret, men sånn er det dessverre ikke :( Sender deg en klem :)

:o Herregud da. Stakkars jenta di. Skjønner at dere flytter med en så uprofesjonell skole. Her gar de IKKE gjort jobben sin og egentlig burde dy klagrt til kommunen som eier skolen og gått til media. Og at de truer mef PPT. ..Blir så sint. Jobber i PPT og kan love deg at det hadde vært skolen som måtte gjort endringer om denne saken kom til oss.

Anonymous poster hash: 7c46b...b21

Skrevet

Min gutt blir daglig plaget og ettet på skolen. Jeg har dialog med skolen, jeg hadde dialog med foreldrene, men det var lite fruktbart.

Jeg ser på det som alvorlige adferdsvansker over tid. Foreldrene er ikke kapable til å snu situasjonen. Det er alle andre sin feil!

Det ødelegger jo deres unge som lærer seg at antisosial oppførsel er greit, og det ødelegger mitt barn sin oppvekst, som kvier seg for å gå på skolen. Så vel som noen andre barn som blir utsatt for hoved mobberens vrede.

Noen andre foreldre som har erfaring fra dette? Noen barnevernsansatte som har erfaring fra dette?

Hvis skolen ikke klarer å ta tak i dette over tid hadde jeg gått videre. Enten til skolesjefen (hbis dere har det i din kommune) eller lommunalsjefen. Hadde krevd svar fra høyere hold. Dette er ikke greit. Ang.bekymringsmelding, så er det jo en mulighet om du tenker foreldrene ikke klarer å følge opp. Men det kan ta tid før det skjer noe og det er ikke sikkert barnet ditt får moe ut sv det på kort sikt. Men hadde nok gjort dett i din situasjon. Samt klaget inn skolen og deres håndtering av saken.

Anonymous poster hash: 7c46b...b21

Skrevet

Som annen anonym her sier er det synd, men sant at det er mobbeofferet som må bytte skole. Det ville jeg også gjort, fordi det er ditt barn det går ut over:/

Anonymous poster hash: b98ad...684
Skrevet

Anmeld skolen.

Skrevet

Har ikke ord, håper du melder skolen når dere er flyttet. De gjør IKKE jobben sin. Ingen barn skal ha det slik. Hilsen Lærer

Anonymous poster hash: 7b7cb...ba3
Skrevet

Jeg skal anmelde skolen, men sånn ting er nå, så blir vi sett ned på fordi vi har satt himmel og jord i bevegelse pga dette. Dem mener vi ikke må fokusere på det som har skjedd, men tenke fremover og stole på at det ikke skjer igjen. Jeg har INGEN forutsetninger for å stole på at dem følger opp dette. Det har skjedd 3 ganger.(seksuelt misbruk) To ganger på doen, og en gang i skogholtet bak skolen. Jeg har sett gang på gang at de ansatte som skal passe på i friminuttene/fritimen, står å snakker midt i skolegården, og bryr seg fint lite om barna. Jeg har sendt mail til barneombudet, så dem tar saken. Stoler på at dem rydder opp.

Hva som skjer med skolen i ettertid, kan ikke bry meg mindre, men det at jeg har mistet jenta mi, river meg opp innvendig :cry3:  Hun er ikke den hun engang var, og jeg er så redd for at hun drar med seg dette og at det ødelegger mye for henne senere i livet, selv om hun får god hjelp nå :(

Jeg mener ikke å kuppe tråden, men vår situasjon viser hvor ille det kan være, og hvor lite oppfølging man får når man virkelig trenger det. Jeg håper du gjør alt som står i din makt for at barnet ditt skal få det bra på skolen. Dette skal du ikke finne deg i! Ingen skal måtte behøve å grue seg til skolehverdagen, og jeg fatter ikke at ledelsen/lærerne ikke tar tak i det! Det er så kritikkverdig at jeg har ikke ord :(

Skrevet

Du ber de åpne en paragraf 9 sak. Da må de gjøre noe. Et vedtak som forteller hvilke tiltak de gjør for å trygge barnet ditt. Hvis du mener det ikke er et bra nok vedtak, eller at skolen ikke følger opp vedtaket så klager du skolen inn til fylkesmannen. Klagen må leveres skolen, men de er pliktige til å sende den videre.

Anonymous poster hash: 62fbe...243
Skrevet

Ifh til den spesielle gutten du nevner som mobber og hvor foreldrene ikke griper inn, så ville jeg ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet. En oppegående foreldre ser at det er galt at deres barn er en mobber og vil gjøre alt i deres makt for å unngå at mobbingen skjer. Når en forelder ikke griper inn i slikt og bare ser vekk så vil jeg se på det som omsorgssvikt. Hvilke signaler sender de ut til barnet sitt? At det er greit å gjøre hva de vil med andre mennesker? Det er ikke greit, og det er foreldrenes ansvar å lære bort empati og medmenneskelighet. 

Desverre har jeg ikke noen råd mtp mobbingen av gutten din, men håper virkelig at det ordner seg for dere. 

Anonymous poster hash: b38d5...58d
Skrevet

Jeg skal anmelde skolen, men sånn ting er nå, så blir vi sett ned på fordi vi har satt himmel og jord i bevegelse pga dette. Dem mener vi ikke må fokusere på det som har skjedd, men tenke fremover og stole på at det ikke skjer igjen. Jeg har INGEN forutsetninger for å stole på at dem følger opp dette. Det har skjedd 3 ganger.(seksuelt misbruk) To ganger på doen, og en gang i skogholtet bak skolen. Jeg har sett gang på gang at de ansatte som skal passe på i friminuttene/fritimen, står å snakker midt i skolegården, og bryr seg fint lite om barna. Jeg har sendt mail til barneombudet, så dem tar saken. Stoler på at dem rydder opp.

Hva som skjer med skolen i ettertid, kan ikke bry meg mindre, men det at jeg har mistet jenta mi, river meg opp innvendig :cry3: Hun er ikke den hun engang var, og jeg er så redd for at hun drar med seg dette og at det ødelegger mye for henne senere i livet, selv om hun får god hjelp nå :(

Jeg mener ikke å kuppe tråden, men vår situasjon viser hvor ille det kan være, og hvor lite oppfølging man får når man virkelig trenger det. Jeg håper du gjør alt som står i din makt for at barnet ditt skal få det bra på skolen. Dette skal du ikke finne deg i! Ingen skal måtte behøve å grue seg til skolehverdagen, og jeg fatter ikke at ledelsen/lærerne ikke tar tak i det! Det er så kritikkverdig at jeg har ikke ord :(

Herregud!! Stakkars, stakkars lille jente. Får helt vondt inni meg. Håper hun får det helt fantastisk på ny skole med mange nye venner. Og disse ungene fortjener rett og slett bank!

Anonymous poster hash: 345f3...b49

Skrevet

Dytter litt, noen barnevernsansatte som har erfaring fra sånne saker?

Allelekene forferdelig historie svareren her fortalte, det gir ikke foreldre som meg mye håp.

Skrevet

Datteren min ble mobbet i mange år av en gutt i klassen. (var også andre som ble det) Var kun vi som tok tak i det. Fikk i mange år beskjed om at skolen jobbet med saken o.s.v. Trodde at de hadde tett dialog med foreldrene....naiv som jeg var. 

Viste seg nemlig ikke at det ikke var tilfelle. Angrer i dag at jeg ikke var tøffere og tok tak. Hadde til slutt flere møter med skolen, foreldre og denne gutten. Involverte også politiet, men gutten var ikke gammel nok til å anmeldes. Bedret seg nok litt, men ikke fullstendig. Var også i kontakt med bv, men vi avventet siden politiet ble involvert. Hadde det vert i dag hadde jeg ringt foreldrene selv, og involvert bv. Ble ikke fortgang i sakene heller før jeg truet med å anmelde rektor.

Anonymous poster hash: b2166...77a
Skrevet

Herregud! Hvem har misbrukt henne? Ring foreldrene og krev møte med de og skolen. Og du må sende melding til bv om disse barna! Hadde mitt barn mobbet på en slik måte, hadde jeg blitt rasende! Og jammen måtte de stått "skolerett" og tatt ansvar. Hadde følt jeg hadde sviktet fullstendig som mor. God klem til datteren din. 

Anonymous poster hash: b2166...77a

Skrevet

Hvor er det blitt av alle barnevernspedagogene?

Jeg dytter igjen, for å høre om erfaringer.

Skrevet

Jeg er barnevernspedagog og støtter en melding til barnevernet. Nå jobber ikke jeg som saksbehandler, og har aldri gjort det. Jobber med ungdom med adferdsvansker. Jo tidligere et barn kan få hjelp, jo bedre. Det høres absolutt ut som at denne gutten og foreldrene hadde hatt godt av hjelp. De kan sette inn hjelpetiltak, og også stille krav til skolen. Ikke vær redd for å bli sett på som vanskelig, du kjemper en viktig kamp for barnet ditt. Bruk alle midler du kan, inkludert en melding til barnevernet.

Anonymous poster hash: d5e95...86a

Skrevet

Takker for svar, ville bare ha litt bekreftelse av tankegangen min. tenker det er temmelig alvorlig å ikke greie å gi barna den nødvendige oppdragelse. ikke bare la alt skure å gå, men å faktisk ta tak i ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...