Gå til innhold

Noen som har erfaringer med zoloft under graviditet og/eller amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 uker på vei og gravid, sliter med depresjon. Legene anbefaler at jeg begynner på zoloft nå for å unngå at jeg blir altfor deprimert når babyen kommer, og jeg er usikker. Noen som har erfaringer? Hjalp det? Fikk dere eller babyen noen bivirkninger av medisinen?

Anonymous poster hash: 62219...e58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet fra Effexor til Zoloft da vi begynte å tenke på nr 2 etter samråd med legen. Hun mener det ikke er skadelig for foster/baby og at det potensielt kan være mer risikabelt å ikke gå på medisiner.

Hør på legen din du, du skal ikke undervurdere en evnt svangerskap/fødseldepresjon. Jeg sliter fortsatt over 2 år etter....

Anonymous poster hash: b0fca...490
Skrevet

Følgende symptomer kan forekomme hos nyfødte der mødrene har brukt sertralin i de siste stadier av graviditeten: Respirasjonsproblemer, cyanose, apné, kramper, ustabil temperatur, vansker med amming, brekninger, hypoglykemi, hypertoni, hypotoni, hyperrefleksi, tremor, nervøsitet, irritabilitet, letargi, konstant gråt, somnolens og søvnvansker. 

Dette er klippet fra felleskatalogen. Det bør absolutt ikke brukes!

Anonymous poster hash: 37a7f...06d

Skrevet

Følgende symptomer kan forekomme hos nyfødte der mødrene har brukt sertralin i de siste stadier av graviditeten: Respirasjonsproblemer, cyanose, apné, kramper, ustabil temperatur, vansker med amming, brekninger, hypoglykemi, hypertoni, hypotoni, hyperrefleksi, tremor, nervøsitet, irritabilitet, letargi, konstant gråt, somnolens og søvnvansker. 

Du skal være forsiktig med å gi medisinske råd her inne, og man skal være svært forsiktig med å spørre. Det er nemlig slik at legen må veie opp fordeler og ulemper ved medisinbruk under svangerskap. Alle barn har det best når mor har det bra.

Anonymous poster hash: 7921b...aed

Skrevet

Du skal være forsiktig med å gi medisinske råd her inne, og man skal være svært forsiktig med å spørre. Det er nemlig slik at legen må veie opp fordeler og ulemper ved medisinbruk under svangerskap. Alle barn har det best når mor har det bra.

Anonymous poster hash: 7921b...aed

What she said!

Anonymous poster hash: b0fca...490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...