Gå til innhold

Kresne barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 5 barn og de 4 eldste spiser det meste. Har vert veldig bevist på at man må smake på alt, før man kan si man ikke liker. Og det aller meste går heldigvis ned. 

Men, vesla på 3 år er utrolig kresen. Smaker knapt på middagen, og blir da gående og mase etter mat hele ettermiddagen. Utrolig slitsomt. Skjønner hun blir sulten selvsagt. Hun ender so regel opp med en skive, eller knekkebrød rundt 17.00.

Trenger tips til hvordan få i henne middagsmat. 

Hun har vert sjekket for cøliaki 2 ganger, for hun er veldig oppblåst i magen. Men, testene har vert negative.

Anonymous poster hash: bbddf...7da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matintoleranse? Det slår gjerne ikke ut på tester.....det har jeg. Problemet er å finne ut om det er nettopp det, og isåfall hva. Dere er veldig individuelt, så det som fungert for meg er sikkert helt annerledes fir din datter....

Skrevet

Er hun skikkelig skrubbsulten til middag? Mange barnehager spiser såpass sent at ungene ikke erskikklig sultne igjen til middag hjemme før kanskje 17 eller 18. være ordentlig sulten gjør at mye flere matvarer oppleves som gode.

Anonymous poster hash: 8ff23...120

Skrevet

Er hun skikkelig skrubbsulten til middag? Mange barnehager spiser såpass sent at ungene ikke erskikklig sultne igjen til middag hjemme før kanskje 17 eller 18. være ordentlig sulten gjør at mye flere matvarer oppleves som gode.

De spiser frukt kl.14.00, men det liker hun ikke. (med unntak av litt banan) Får som regel en skive, eller knekkebrød der da. 

Men, hun er like kresen når hun har fri også. Vil ikke smake, eller sier hun ikke liker. HI

Anonymous poster hash: bbddf...7da

Skrevet

Er hun skikkelig skrubbsulten til middag? Mange barnehager spiser såpass sent at ungene ikke erskikklig sultne igjen til middag hjemme før kanskje 17 eller 18. være ordentlig sulten gjør at mye flere matvarer oppleves som gode.Anonymous poster hash: 8ff23...120

De spiser frukt kl.14.00, men det liker hun ikke. (med unntak av litt banan) Får som regel en skive, eller knekkebrød der da. Men, hun er like kresen når hun har fri også. Vil ikke smake, eller sier hun ikke liker. HI Anonymous poster hash: bbddf...7da
Når spiser dere middag da? Om hun pleier å spise skive kl 14 ville jeg forsøkt å utsette middagen til 17.00 og ikke gi noe i mellomtiden, ikke en gang vann den siste timen. Nesten alle smaker og konsistenser krever tilvenning før man liker det og følelsen av at maten tilfredsstiller sulten kan være en god premie på veien som gir et bedre forhold til maten.

En annen ting som kan være lurt er å gi henne brød med middagsmat på. Brødskiver med potet kan for eksempel være en fin måte å lære å like poteter om hun liker brød.

Skrevet

Her blir middagen stående på bordet. Er hun sulten kan hun spise den (jeg varmer gjerne opp)

Jeg lager jo ikke mat jeg vet hun ikke liker, men hun kan gjerne tenke seg å slippe å spise middag og heller få skive eller knekkebrød. Dersom hun spiser det jeg anser som en akseptabel mengde mat, så kan hun få skive/knekkebrød etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...