Gå til innhold

Hvordan er deres unger på rundt 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg går på veggen snart.. Han vil ikke spise, ikke sove, ikke leke med noe, ikke kose. ALT er galt, og det til en hver tid. Det er gråt og krangling fra morgen til kveld, og jeg og mannen vet snart ikke hva vi skal gjøre. Sånn som det er nå er det ikke noen gleder i hverdagen i det hele tatt... Absolutt alt er en kamp..

Er dette normalt? Et alle små sånn? Har dere noen tips til hva vi kan gjøre for å få det bedre?

Det er ingen som vil passe gutten vår pga den ekstreme energien, staheten, sutringen og kranglingen. Bhg får ikke i han mat, han nekter å sove der.. Det ender med en overtrøtt unge som ikke vil sove på dagtid, sovner ikke før i 22 tiden hver kveld, etter uendelige forsøk på å få han til å sove, med synging, stryking, kos, sove med oss, osv...

Han vil bare spise grøt og drikke MME. Han får alltid tilbud om brødmat, frukt, middager som jeg lager til han, og masse mer, men nekter å spise noe som helst..

Jeg har snart ikke mer å gi, må vi bare vente til den dagen han roer seg ned???

Anonymous poster hash: 8fbd3...120

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på ingen måte normalt! Ta barnet til lege. Det er tydelig at han har noe som plager han.

Anonymous poster hash: 688c1...c3d

Skrevet

Høres ut som dere er inne i en veldig ond sirkel, og jeg ville søkt veiledning/hjelp på helsestasjonen.

Men i første omgang vil jeg tro at han får altfor lite søvn - og det fører lett med seg andre problemer.

Jeg ville droppet kampen om maten en periode. Gi ham det han spiser godt av, så han hvertfall blir god og mett. Det kan hjelpe både på søvnen og humøret.

Prioriter å gi masse oppmerksomhet en periode. Han har kanskje nettopp begynt i barnehagen? Ikke uvanlig at de blir litt utilpass, slitne og trøtte av det i seg selv, og trenger mer oppmerksomhet av mamma og pappa utenom barnehagetid.

Anonymous poster hash: 9e19a...ab9
Skrevet

Min er ikke i nærheten av sånn.. Utorlig enkel å ha med å gjøre foreløpig. Jeg ville snakket med noen om dette. 

Skrevet

Vi har vært hos lege, for han har vært Veldig krevene med det at "ingenting er bra nok", men de har ikke funnet noe galt med han.

Han er i barnehagen tre dager i uken, mellom 10.00 og 14.00, ellers har han masse tid med både meg og far.

Når han ikke vil ha noe av det vi gir han av mat, ender det ofte med grøt, så han går aldri sulten.

Men søvn avler søvn, og når han ikke sover på dagtid, om han gjør, veldig lite, så er det jo klart han sover dårlig om natten.. Uff, dette er vanskelig. En ond sirkel ja..

HI

Skrevet

Har du prøvd enten mer eller mindre barnehage? Kanskje dagene hans blir for uforutsigbare? Vet noen barn reagerer veldig på deltidsplasser. 

Skrevet

Gutten min hadde veldig mye energi. Han begynte i barnehagen når han var 1år og da har ting blitt mye bedre. han får utløp for energien sin på en hel annen måte ved å leke med andre barn hele dagen.

Anonymous poster hash: 0ae13...bdd
Skrevet

Da datteren min begynte i bh hadde hun en deltidsplass. Det fungerte ikke, falt aldri til ro der, så vi gikk opp til full plass, og hun fungerte mye bedre. Både hjemme og i bh. Husker de nevnte i bh at det ofte fungerer dårlig med deltidsplasser for de minste.

Anonymous poster hash: 84f6f...64c
Skrevet

Fungerer veldig bra m deltidsbh for oss. Aldri er han syk og han får slappet av lengre enn kun lørdag og søndag. Dere som sier at alt ordner seg med fulltid bh; det må jo være fordi dere ikke merker om barnet er utillpass lengre, fordi dere er jo nesten ikke sammen m barnet deres. De ansatte hos oss sier akkurat motsatt; at små barn mår bra av litt kortere uker. Kanskje du skal prøve det HI. Litt roligere uker?

Anonymous poster hash: 964c8...2ec

Skrevet

Så løsningen for en utslitt 1 åring skulle være mer barnehage? Nei, enig med hun over.

Anonymous poster hash: 964c8...2ec

Skrevet

Han skal mer i barnehagen etterhvert, men nå som jeg har mulighet til å være mer hjemme med han enn senere, så vil jeg gjerne utnytte den gode tiden jeg har med han. Selvom det er ganske slitsomt :P

Bhg sier han leker fint med de andre barna, han får rast fra seg litt der, men her hjemme er han veldig annerledes..

HI

Skrevet

Trenger ikke være noe galt med han. Godt mulig han bare er kommet inn i en tidlig trassalder. Og i tilegg har masse energi. Begge mine har blitt veldig trassige rundt 1 års alder. Skjønner at det er slitsomt..

Anonymous poster hash: fbadd...81d
Skrevet

også høres han litt overtrøtt ut. prøv å bryt den onde sirkelen. selv om det er lettere sagt enn gjort.

Anonymous poster hash: fbadd...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...