Mama Christmas Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Innspurten før jul. Hvem er vel ikke sliten nå? Men kroppen er en snodig skapning. For når man er såpass sliten at man helst ville byttet plass med skurefilla på vaskebøtta, bare så man hadde et sted å henge og slække litt i fred og ro, så skulle en tro at når kvelden endelig kom om senga sto klar med åpne armer, da ville en utslitt skrott endelig falle til ro og sovne med glede. Men neida. Ligge og stirre i taket og tromme på dyna til halv to om natten, det er visst den logiske tingen å gjøre. Og det gjør underverker for den neste dagen, som blir enda litt tyngre ettersom søvnunderskuddet har økt istedet for å minke. Så neste natt må da vel bli bedre? Men nei. Og sånn fortsetter det. Snart boikotter jeg saboteringen og flytter sjel og tanke midlertidig over i et annet legeme. Om ikke annet så kanskje skrotten får en sjanse til å slappe skikkelig av da, og bli fresh og uthvilt til utpå nyåret.
amandine Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Av og til hadde det vært godt å flytte inn i en skikkelig latsabbs legeme. For en time eller to på sofaen!
Iiiiik Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Jeg kjenner meg så godt igjen! Hva er vel vitsen med å sveve noen centimetre over madrassen når det man egentlig trenger er dyp søvn og fullstendig hvile?
mamman til to gutter Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 Jeg sovner, våkner etter 2-3 timer og får panikk for å ikke sovne igjen og da er det jo veldig lett å sovne... I natt satt jeg oppe i 2-3 timer før jeg ble så avslappet at jeg i det hele tatt gadd å gå og legge meg igjen. Føler meg helt våken og klar for å få ryddet, vasket og de siste julegavene... Satser på å få sove godt i jula når jeg har mulighet for å sove litt lengre om morgenen så det ikke gjør noe om jeg blir liggende litt våken.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Bekreftelser på at det ligger andre mennesker og stirrer formålsløst ut i mørkets seine nattetimer hjelper kanskje bittelitt. Jeg er en av dem og dagen i dag er tøffere enn toget. Hjalp bittelitt at sjefen ønsket velkommen med 4 flasker egetbrygget øl fra mikrobryggeriet sitt kl 09 i den ene hånda og julegratialet i det andre. Beste hadde jo vært å tømme dem på direkten, men tror dagen ikke ville blitt bedre av den grunn. Får si som min bestevenninne sier: "Gleder meg til jeg blir pensjonist, for da skal jeg sove".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå