Gå til innhold

Dere som har vært eller er "flaskemammaer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir min lille flaske pga ulike grunner, hun er 4 uker nå. Men når jeg gir henne flaske så blir hun så varm og svett i bakhodet når hun ligger i armkroken min, og begynner noen ganger å kave veldig pga det virket det som. 

Likevel vil jeg virkelig ha henne i armkroken, for jeg vil jo ha den kosen og nærheten jeg kan gi henne når ammingen ikke fungerte. På natten legger jeg henne bare helt inntil meg når jeg mater henne med flaske for jeg får så vondt i ryggen av å sitte i sengen (kan ikke lene meg noe sted pga skråtak). 

Tips til hva jeg kan gjøre så hun ikke blir så svett i bakhodet? 

Anonymous poster hash: ead7b...644
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det noe det da? Svetten tørker jo opp igjen rimelig raskt. Synes det høres veldig fornuftig ut å ville ha henne så nær som mulig ved mating, og det at du legger henne inntil i sengen må da være supert - ikke store forskjellen fra å amme liggende (herlig om natten). Du kan jo legge en gulpeklut under hodet hennes som du tar bort etterpå?

Skrevet

Mi blir også svett når ho ligg på armen (ligg til puppen, men resultatet er det samme). Det ser ut til å ikkje plage ho, så eg stressar ikkje med det. Innimellom legg eg ein gasklut under hovudet hennar fordi eg blir ubehagelig klam på armen, men for det meste let eg det vere.

Skrevet

Jeg brukte en gulpeklut under hodet i starten, det rant jo litt uansett :D

Skrevet

Jenta mi ble veldig varm da hun ammet,så jeg tok av sokkene hennes og brettet opp buksa hennes litt samt blåste forsiktig i ansiktet hennes (hun likte det!) for at hun ikke skulle bli så varm.

Anonymous poster hash: cd371...316
Skrevet

Jeg brukte og gulpeklut under hodet i starten, siden det rant så mye melk.. :) Ville ikke brydd meg så masse om svett bakhode, for kosen er viktigere..

Anonymous poster hash: 7a961...333
Gjest MaJo0812
Skrevet

Gulpeklut på armen, da blir det ikke hud mot hud og ingen klam svette, men likevel nærhet og kos :-))

Skrevet

Min jente var flaskebarn. Og hun, som ditt barn ble forferdelig svett i bakhodet, og enkelte ganger bare generelt svett.. hun jobbet nok litt med flasken osv..  Nå hadde hun det slik at hun ikke tok brystet på grunn av at hun blandt annet la tungen mellom brystvorten og svelget slik at den ikke kom inn i munnen, men heller at tungen lå foran (om du skjønner?) Dette gjorde muligens at hun jobbet litt ekstra, og at hun derfor ble svett.. ikke vet jeg :) 

Men, som det er nevt tidligere her, om barnet svetter, kle av det litt før du gir flasken, legg en gulpeklut mellom armen og bakhodet, så tørker det etterhvert som svetten kommer til.. 

Det retter på seg etterhvert :)

Anonymous poster hash: 3ea52...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...