Gå til innhold

hva har nav med dette å gjøre egentlig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av barnehagen at jeg må skaffe dem fullt navn å personnummer til barnefar fordi barnehagen er pålagt å gi NAV disse opplysningene i forhold til stønader osv.

Barnefar har verken samvær eller foreldreansvar. Og jeg har lite lyst til og ta kontakt med han. Nå må jeg på grunn av NAV. Men de har jo opplysninger om han fra før. hvorfor ikke bare bruke datan sin og finne de selv.

Anonymous poster hash: bcdbc...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ringt nav selv for å høre om dette kan ordnes på en annen måte enn at du tar kontakt? Tenker at om barnehagen er pålagt dette ev nav er det kun nav som kan gjøre et unntak fra dette

Anonymous poster hash: 49500...80a
Skrevet

Står ikke dette på fødselsattesten til barnet?

Skrevet

Jeg har ikke fødselsattest en hans. Den reiv exen min i stykker fordi han mente barnet var problemet til alt vondt.

Skrevet

Du kan bestille ny fødselsattest.

Anonymous poster hash: 577aa...d9a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fødselsattesten får du på folkeregisteret om du ringer :)

Skrevet

Jeg har ikke fødselsattest en hans. Den reiv exen min i stykker fordi han mente barnet var problemet til alt vondt.

skjønner at du ikke vil ha kontakt med han. stakar deg...

Anonymous poster hash: ec04b...637

Skrevet

Da får jeg bestille nytt på nyåret da.

det er ikke ok for meg måtte begynne å kontakte han nå. Uaktuelt.

Gjest Relegere
Skrevet

Jeg har ikke ord... Noe så stygt!

Skrevet

Jeg har ikke fødselsattest en hans. Den reiv exen min i stykker fordi han mente barnet var problemet til alt vondt.Anonymous poster hash: bcdbc...c99

Det var stygt sakt :( skjønner du ikke vil ha kontakt med han...

Anonymous poster hash: 28f3f...9ff

Skrevet

Jah han var ikke akkurat en keeper. Han har sagt å gjort sitt.

Skrevet

Fikk beskjed av barnehagen at jeg må skaffe dem fullt navn å personnummer til barnefar fordi barnehagen er pålagt å gi NAV disse opplysningene i forhold til stønader osv.

Barnefar har verken samvær eller foreldreansvar. Og jeg har lite lyst til og ta kontakt med han. Nå må jeg på grunn av NAV. Men de har jo opplysninger om han fra før. hvorfor ikke bare bruke datan sin og finne de selv.

Hva slags stønader er det snakk om ege? Høres veldig rart at bhg skal pålegges å fremskaffe personnummer på en barnefar som ikke har omsorg eller foreldreansvar. Hadde ringt Nav og bedt om en forklaring.

Anonymous poster hash: fd784...473

Skrevet

Kan du ikke si barnefar ukjent?

Anonymous poster hash: 5be7a...228

Skrevet

Eneste stønaden jeg får er barnetilsyn. Bidragsforskudd og barnetrygd. Jeg betaler full barnehagedekning på 2580 kr.

Skjønner ikke greia jeg heller. Det var på grunn av et felles system i kommunen. Ser virkelig ikke logikken.

Skrevet

Ikke får jeg redusert bhg heller. :/

Skrevet

Men person nr er konfidensielle opplysninger og NAV har ikke lov å innhente de gjennom bhg så lenge personen det gjelder ikke har noe med bhg å gjøre !

Skrevet

Akkuratt. Jeg får ringe nav i morgen å finne ut av dette. Merkelig system.

Skrevet

Men nav må jo få bekreftet at du faktisk er enslig mor, hvis ikke får du jo ikke stønader. Derfor har de noe med det.

Herregud...

Skrevet

Men nav må jo få bekreftet at du faktisk er enslig mor, hvis ikke får du jo ikke stønader. Derfor har de noe med det.

Herregud...

nav har jo hadde dette bekrftet de siste fem årene...

Skrevet

Et personnummer er konfidensielle opplysninger. Merkelig at NAV skal innhente dette fra deg eller barnehagen? Hvis de av en eller annen grunn trenger hans personnummer, så ville det vel vært naturlig at de tok kontakt med ham selv?

Ring de og forklar situasjonen du.

Og bestill ny fødselsattest på nyåret :)

Anonymous poster hash: a6992...0da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...