Gå til innhold

HPV test og kjønnsvorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tror jeg har kjønnsvorter så jeg gikk til legen og tok en celleprøve og HPV test som kom negativ. Betyr det at jeg ikke har kjønnsvorter?

Anonymous poster hash: cba23...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HPV testene tester for hør risiko HPV som forårsaker celleforandringer. Noen tester tester også for noen lavrisiko typer også (HPV 6 og 11) men det finner mange flere lavrisiko HPV typer som forårsaker kjønnsvorter. Så HPV testen din er for celleforandringer og ikke for kjønnsvorter

Skrevet

HPV testene tester for hør risiko HPV som forårsaker celleforandringer. Noen tester tester også for noen lavrisiko typer også (HPV 6 og 11) men det finner mange flere lavrisiko HPV typer som forårsaker kjønnsvorter. Så HPV testen din er for celleforandringer og ikke for kjønnsvorter

Tusen takk for svar. Trodde legen skulle teste for dette, da det var dette(HVP type som forårsaker kjønnsvorter) jeg var bekymret over da... Så jeg tror jeg må nok tilbake for å få vite om det er det jeg har?

Anonymous poster hash: cba23...10d

Skrevet

Skrev en sak om dette for en tid tilbake, og jeg mener det er genotypene 6 og 11 og kun dem som forårsaker kjønnsvorter. Om du har tatt en vanlig celleprøve, tror jeg ikke de ser etter 6 og 11, fordi de ikke forårsaker kreft.

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article832504.ece

HPV 6 og 11 er de vanligste typene som forårsaker kjønnsvorter men ikke de eneste..

Det er strenge nasjonale regler for HPV testing i Norge og får kun HPV test basert på tidlige celleforandringer og ikke kjønnsvorter. Det er derfor ingen vits i å gå tilbake til legen for å sjekke HPV for kjønnsvorter. En lege bør uansett kunne se om det er kjønnsvorter eller ei

Skrevet

Skrev en sak om dette for en tid tilbake, og jeg mener det er genotypene 6 og 11 og kun dem som forårsaker kjønnsvorter. Om du har tatt en vanlig celleprøve, tror jeg ikke de ser etter 6 og 11, fordi de ikke forårsaker kreft.

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article832504.ece

HPV 6 og 11 er de vanligste typene som forårsaker kjønnsvorter men ikke de eneste..

Det er strenge nasjonale regler for HPV testing i Norge og får kun HPV test basert på tidlige celleforandringer og ikke kjønnsvorter. Det er derfor ingen vits i å gå tilbake til legen for å sjekke HPV for kjønnsvorter. En lege bør uansett kunne se om det er kjønnsvorter eller ei

Topp, håper det ordner seg for hi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...