Gå til innhold

Mannen vil ikke ha flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 1 barn, jeg har ønsket 1 barn til, men han vil ikke.

Det respekterer jeg. Trist, men sånn ble det. Jeg gleder meg over det fantastiske barnet vi har sammen. 

Tror det er veldig usannsynlig at han ombestmmer seg, jeg er også snart i en alder hvor det begynner å bli lite sannsynlig at jeg kan bli gravid igjen. (over 40)

Jeg har lyst til å be han sterilisere seg, det er jo tross alt han som ikke vil ha flere barn. Er ikke det bare rett og rimelig? Så slipper jeg mer prevansjon, har spiral nå, men den gir meg ekstra sterke blødninger.

Anonymous poster hash: e092a...027
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er han som ikke vil ha flere, ville jeg sagt klart fra om at nå slutter du på all prevensjon og det er nå hans ansvar. Hvordan han løser det er opptil ham :)

Skrevet

HI her.

Jeg har en følelse av at han vil synes det er vanskelig å gjennomføre en sterilisering,

så jeg ønsker vel egentlig å provosere han litt ved å foreslå det.

Få han til å forstå at han nå har tatt et valg som gjør det umulig for meg (pga min alder) å få flere barn, mens han fortsatt kan ha den teoretiske muligheten hvis han ikke velger sterilisering. Menn er jo mye lenger fruktbare enn oss kvinner. Han kan  teoretisk en gang få barn med en yngre kvinne.

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort. Slutte på prevensjon og si det er opp til ham. Slike enten eller formuleringer ganger ikke forholdet på sikt, om det er ham du vil være sammen med. Luft heller muligheten for en sterilisering med ham via en god samtale en kveld dere har tid og overskudd. Det er også flere typer prevensjon du kan gå på. Har du forsøkt p-ring? Fungerer som en p-pille, men virker kun lokalt :)

Skrevet

HI.

Nei, jeg ville aldri sluttet på prevansjon og sagt at det er opp til han.

Jeg skal også la det gå litt mer tid før jeg ta det opp. Jeg trenger nok å komme litt mer over skuffelsen at det bare blir 1 barn.

Skrevet

Jeg syns helt klart at du kan slutte på prevensjon og si at det nå er opp til han.

Du skal ikke trenge å bruke hormoner når det er han som ikke vil ha barn. Du har gjort mer enn jobben din.

Anonymous poster hash: 2af2d...750
Skrevet

Hvis han IKKE vil ha flere barn, så er det opp til han å sørge for dette. DE kutter ikke ballene av han, hvis det er det han trur? MAnnfolk er så lite opplyste på det området der. Og utstyret funker like så bra etter sterilisering og er fort gjort i lokalbedøvelse.

Skrevet

Egentlig håper jeg jo på at han fortsatt kan ombestemme seg................

Men jeg vil samtidig at et barn skal være like ønsket av begge.

Skrevet

SLik er det her også :( Jeg har sluttet på prevensjon, og gitt beskjed om det.

Han skal sterilisere seg og har fått henvisning videre til det, på tross av ung alder.

Anonymous poster hash: 0db2e...522
Skrevet

Det ville jeg ikke gjort. Slutte på prevensjon og si det er opp til ham. Slike enten eller formuleringer ganger ikke forholdet på sikt, om det er ham du vil være sammen med. Luft heller muligheten for en sterilisering med ham via en god samtale en kveld dere har tid og overskudd. Det er også flere typer prevensjon du kan gå på. Har du forsøkt p-ring? Fungerer som en p-pille, men virker kun lokalt :)

P-ring virker ikke kun lokalt. Det er jo hormoner som blir tatt opp av kroppen slik at man får en systemisk reaksjon. Den skal jo stoppe eggeløsning som i utgangspunktet er styrt av hormoner som reguleres av områder i hjernen. Men siden det ikke blir gitt oralt men går mer direkte i blodet via skjeden så trenger ikke hormonnivået være så høyt. Ingen hormonpreparater virker kun lokalt!!

Anonymous poster hash: 2a14d...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...