Gå til innhold

Viktig for alle i Oslo! Del gjerne videre!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt unger i privat barnehage. Ikke så ille det gitt. Har nå i kommunal. Men du skal ikke se bort fra at en privat men "proff" organisasjon kan drive barnehagen på en slik måte at det blir like mye eller mer å bruke på de små. 

Men bra at du kjemper for det du tror på:)

Skrevet

Jeg har hatt unger i privat barnehage. Ikke så ille det gitt. Har nå i kommunal. Men du skal ikke se bort fra at en privat men "proff" organisasjon kan drive barnehagen på en slik måte at det blir like mye eller mer å bruke på de små. 

Men bra at du kjemper for det du tror på :)

Er ikke i mot privat barnehage, men måten dette blir gjort på. Ene og alene for at kommunen skal tjene penger. Bla annet at de som konkurranseutsettes ikke skal omfattes av bemanningsnormen, et maks antall barn pr.voksne. Barnehagene skal legges ut på anbud, og da er det pris ikke kvalitet som teller. 

Skrevet

Sier ikke barnehageloven noe om bemanning da? Dette kan jeg lite om, merker jeg, så jeg skal ikke gå inn i noe dyp diskusjon, men jeg tatt for gitt at loven sier noe om hvor mange barn per voksne som tillates. Private barnehager drives jo på en trygg måte, og jeg trodde samme regler gjaldt for alle?

Nå har jeg vært borti litt offentlige anbudsrunder, og da er pris absolutt ikke eneste kriterie. Kan ikke forstå at det kan være sånn når man skal selge barnehager heller? En ting er når man skal kjøpe inn kulepenner, da kan prisen forsåvidt være det desidert viktigste. 

Men. Skjønner jo at dere er bekymret. Er jo barnas hverdag og det er jo viktig for oss. Håper det ordner seg i hvert fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...