Gå til innhold

La oss skryte litt av oss selv ;) har du gjort noe som

Anbefalte innlegg

Skrevet

VIRKELIG har fått deg til å sove med GOD samvittighet?

det er så mye snakk om rett og galt i disse dager, så la oss ta frem noe godt vi har gjort :)

Vi skulle på butikken en dag, det var rett før påsken og siste dag butikken skulle være oppe. Utenfor sto det er ganske så veldtelt mann og ba om småpenger. Han sa (selvsagt) at pengene ikke skulle gå til stoff, men til mat i påsken. Samboeren min får helt fnatt når han ser slik, og ville vi skulle ga ut 200 kr til han. Men det syntes jeg var dumt. Så vi kjøpte en nærepose med mat til han. Brød, litt pålegg, litt snop, kaffe o.l.

Jeg gav han posen og han kikket i hånden min. Jeg sa jeg ikke hadde penger til han, men at posen med mat var til han. Mannen begynte å gråte <3

Den kvelden sovnet jeg virkelig med en følelse at jeg hadde gjort noe godt for andre :) deilig følelse :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg gir alltid de som selger = bladene 100 kr ekstra. Jeg Vet de bruker det på dop, men heller det enn å stjele :)

Skrevet

Ingen fler som har gjort noe fint ;)

Skrevet

Jeg hjelper en eldre dame som bor rett atte med meg. Jeg pleier å være med hun å handle.

Skrevet

Der jeg jobbet før, sto det en mann hver morgen og tigget penger. Jeg tok av og til med en kopp kaffe til han når det var ekstra kaldt (jeg liker heller ikke å gi penger), og det satte han stor pris på. Tilbyr alltid hjelp hvis jeg ser gamle damer med bæreposer, og bærer posene av og til helt hjem for dem (hvis de ønsker hjelp, da). Ringer og tilbyr meg å hente datteren til naboen på SFO (naboen er høygravid), går innom de to gamle damene innerst i veien med julekort og prøver av julebaksten. 

Bare små ting, men hyggelig å gjøre det litt ofte også! 

Anonymous poster hash: 9ec6a...1ab
Skrevet

Så bra! Er det ikke deilig å gjøre noe for andre? :D

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Allerede nevnt en del, i en annen tråd..

Kan jo slenge med at i morgen kommer en liten familie på besøk, de skal hente julemiddagen sin her, de får ribbe, pølser og litt medisterkaker, samt grønnsaker, poteter og saus. Lagt med noe karameller, julekaker og skal ordne noe sjokolade å legge med til de også. Samt har to små gaver til ungene deres. Da får de feire jul i år de også :) Prøver å overtale samboeren til å delta på å la noen som ikke har noen å feire jul med, få komme å feire hos oss neste år, men spørs om jeg får det til.

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er fylkesleder i Amadia med alt det innebærer.

Jeg deler ut kaffe og mat til narkomane og jobber ofte på alternativjul.

:) fin tråd

Skrevet

Jeg hjalp en gammel dame med rullator ned en glatt bakke i dag :-) og handlet for mamma som ligger dårlig med lungebetennelse :-)

Skrevet

Jeg har sendt store juleesker med mange gaver og godis til tre stk her inne. I tillegg kjøper jeg alltid blader fra de som selger det på gaten og jeg gir ofte tiggere en hundrelapp. Da vi var på ferie i Vilnius ga jeg en fattig dame penger tilsvarende en månedslønn. Da fikk jeg utrolig mange gode klemmer. :)

Anonymous poster hash: 9eae7...990

Skrevet

Jeg jobber for en frivillig organisasjon som deler ut blant annet mat, klær, sko, leker, ved og andre ting de mangler til familier i nærområdet som ikke har så mye.

Det gir meg mye glede, men samtidig er det også endel triste historier. Jeg blir spesielt påvirket av barnefamilier, og det rører meg dypt i hjertet når en gutt stortuter fordi han endelig fikk et par fotballsko eller en mor som står med det største smilet fordi hun fikk en varm jakke.

Anbefaler alle å delta i slike frivillige prosjekter, det gir så mye mer tilbake enn det man tror :)

Skrevet

Tja, skifter/steller ukentlig på ett stygt sår hos en gammel nabo.

Skrevet

Så snille dere er <3

Jeg har gitt gaver til familier her inne (derfor anonymknappen). Har gitt en del penger til veldedige formål.

Har ikke gjort noe mer enn det i år fordi jeg selv har vært syk i flere uker. Pleier å gjøre en god del før jul i Oslo. Pleier å dele ut mat til uteliggere, gi gaver til fattighuset og hjelpe de eldre jeg kjenner. Får ta det igjen i løpet av året når jeg blir frisk igjen. Har dårlig samvittighet i år.

Anonymous poster hash: f54c7...55e
Skrevet

Ikke gjort noe spesielt fint for noen idag, bortsettfra å hente svigermor på flyplassen :)

Men her om dagen hadde butikkansatt glemt å slå inn en vare for hun foran meg i køen, noe han fant ut etter at mitt også var slått inn. Så da betalte jeg for den varen også, slik at damen slapp å stille seg i køen igjen :) Ikke noe stort, men håper hun satte pris på det :)

Anonymous poster hash: 6fbfe...d76

Skrevet

Tenåringsjenten min fikk en litt alternativ julekalender i år.

Istedenfor å bruke masse penger på småting i pakkekalenderen hver eneste dag i desember ( ting som hun strengt tatt ikke har bruk for og som blir lagt i en skuff etterhvert ) så får hun en oppgave hver dag der hun skal gjøre noe fint for noen andre.

Noen eksempler er;

-rydd og sorter klærne dine og gi de plaggene du ikke bruker til en frivillig organisasjon som deler ut klær til de som trenger det.

- bak en langpanne sjokoladekake og del ut kakestykker til de narkomane.

-pass naboen sin lille sønn på 4 år i tre timer og gi moren (som er enslig forsørger med lite nettverk) dusjsåpe, skrubb, et blad og en sjokolade og la hun få litt egentid.

-kjøp ti roser og del ut en og en sammen med et stort smil og et ønske om en god dag til noen som ser ut som de trenger det den dagen.

Dette var noen eksempler på hva hun skulle gjøre hver dag for andre istedenfor å få noe selv.

Det som har skjedd er at hun har fått mye igjen for det selv og har vokst på og ikke minst lært noe av det.

(Bare for å presisere; Jeg luftet idéen for hun på forhånd sånn at det ikke kom som en overraskelse at pakkekalenderen ble noe anderledes i år.

Og jeg har selfølgelig tatt det økonomiske ansvaret.)

Skrevet

Kan ikke komme på noe store greier jeg har gjort, i farten. Men jeg har generelt mye omtanke for både mennesker og dyr og hjelper mer enn gjerne hvis jeg kan.

Noen eksempler på hva jeg har gjort i det siste er å leie et lite barn rundt i en butikk for å finne foreldrene sine, stoppet midt i veien for å prøve å få tak i løse hunder som springer rundt, hjulpet folk med startproblemer (på bilene altså), la folk med lite varer gå før meg i køen osv.

Synes det er viktig at man ser hverandre :)

Skrevet

Jeg var ute å gikk tur en dag i sommer, så la jeg merke til ei katt som hang etter halsbåndet sitt oppi et tre. Det var virkelig høyt oppe i treet! Jeg som har helt ekstremt høydeskrekk, klatret helt opp til katten og fikk den løs i fra greina. Fikk tatt av den halsbåndet også. Hun kom seg ned alene ganske fort. Det ble verre med meg, som bruke nesten en time på å komme meg ned igjen. Jeg fant et telefonnummer inni halsbåndet, så jeg kontaktet eieren og forklarte hva som hadde skjedd. Hun lovet å aldri ha på halsbånd på katten sin igjen :)

Skrevet

Tenåringsjenten min fikk en litt alternativ julekalender i år.

Istedenfor å bruke masse penger på småting i pakkekalenderen hver eneste dag i desember ( ting som hun strengt tatt ikke har bruk for og som blir lagt i en skuff etterhvert ) så får hun en oppgave hver dag der hun skal gjøre noe fint for noen andre.

Noen eksempler er;

-rydd og sorter klærne dine og gi de plaggene du ikke bruker til en frivillig organisasjon som deler ut klær til de som trenger det.

- bak en langpanne sjokoladekake og del ut kakestykker til de narkomane.

-pass naboen sin lille sønn på 4 år i tre timer og gi moren (som er enslig forsørger med lite nettverk) dusjsåpe, skrubb, et blad og en sjokolade og la hun få litt egentid.

-kjøp ti roser og del ut en og en sammen med et stort smil og et ønske om en god dag til noen som ser ut som de trenger det den dagen.

Dette var noen eksempler på hva hun skulle gjøre hver dag for andre istedenfor å få noe selv.

Det som har skjedd er at hun har fått mye igjen for det selv og har vokst på og ikke minst lært noe av det.

(Bare for å presisere; Jeg luftet idéen for hun på forhånd sånn at det ikke kom som en overraskelse at pakkekalenderen ble noe anderledes i år.

Og jeg har selfølgelig tatt det økonomiske ansvaret.)

Den ideen hadde eg verkeleg sansen for. Bra jobba til begge to:)

Skrevet

Jeg var ute å gikk tur en dag i sommer, så la jeg merke til ei katt som hang etter halsbåndet sitt oppi et tre. Det var virkelig høyt oppe i treet! Jeg som har helt ekstremt høydeskrekk, klatret helt opp til katten og fikk den løs i fra greina. Fikk tatt av den halsbåndet også. Hun kom seg ned alene ganske fort. Det ble verre med meg, som bruke nesten en time på å komme meg ned igjen. Jeg fant et telefonnummer inni halsbåndet, så jeg kontaktet eieren og forklarte hva som hadde skjedd. Hun lovet å aldri ha på halsbånd på katten sin igjen :)

Fantastisk  :hjerte:

Skrevet

lufter hund for naboen som nylig ble 85. hun elsker hunden sin men orker ikke gå så mye turer lengre, så når jeg går ut med mine 3 tar jeg ofte med han også, ellers skrudde jeg samen en skap i gangen for en eldre nabo forje uke etter at det hadde flat sammen, hun ble veldig glad & jeg gikk med meg ferske pepperkaker hjemm :D små ting men det er godt å hjelpe til litt av og til.

Anonymous poster hash: 1de23...4f8
Skrevet

For en inspirerende tråd!

Skriv gjerne ned hvor det går an å melde seg, vil gjerne gjøre en innsats for en frivillig organisasjon der det trengs.

Anonymous poster hash: 63572...c72

Skrevet

siden vi skal skryyyyte av oss selv, kan jeg jo frotelle at jeg også har to fadderbarn ;) en gutt i colombia og ei jente i haiti. (sistnevnte fikk vi da min sønn ønsket seg en søster eller bror fra haiti etter det grusomme jordskjelver som var der nede....)

det er jo noe man kan gjøre, selv om det koster LITT hver mnd...

ellers kan man melde seg på kirkens bymisjon. der feiret jeg som samboeren min julaften i 2006. var det fra kl 10-17 og delte ut middag og gaver til de som kom innom. og satt og snakket med de. det var helt utrolig fantastisk! :)

jeg har også være med på julegavetråden her inne :)

godt å vite at det finnes så gode sjeler der ute, syntes det har vært så mye snakk om "ingen gjør noe" , " man skal ikke bry seg", osv...

Skrevet

Jeg skulle handle en gang og møtte en uteligger utenfor butikken, jeg hadde ingen småpenger, så jeg gikk inn handlet og tok ut hundre kroner og ga de til henne. Hun ble superglad og jeg fikk en klem. Jeg gir også stadigvekk sjokomelk til narkomane.

Har også gitt klær til krisesentret i byen. De ble også veldig glade. 

Liker også hjelpe de som er nære meg, enten det er å være der når de har det vanskelig eller om det er å spandere lunsj en dag.

Skrevet

Jobbet frivillig på barnehjem i Thailand 2 ganger

Passet sønnen til naboen når de fikk baby

Blander meg om jeg ser noen blir banket eller mobbet

Funnet flere lommebøker hvor jeg har sporet opp eieren.

Jeg må skryte litt av mannen min også som har åpnet hjemmet vårt for våre 2 tantebarn (min side) som i den værste tenåringstiden sin fikk bo her i 1 år uansett hvor umulige de var.

Vi er også ekstra foreldre til yngste datteren til min søsters x fordi moren hennes bor i et annet land langt unna. Vi behandler henne som vår egen og sørger for at hun har det hun trenger og hun kommer og går som hun vil her :)

Skrevet

og foresten, vi skal (mest sannsynlig) til romania til sommeren og hjelpe til med fattige barn der nede. det koster 50 euro for kost og losji for en uke via en organisasjon. man får utdelt arbeidsoppgaver av de som driver organisasjonen!

hadde jo ært helt fantastisk om flere kunne tenke seg det!!!

her er det snakk om barn som går nesten uten klær hele vinteren i mange kuldegrader, barn som ruser seg på lim, foreldre som selger alt barns har av klær for å skrape sammen til litt mat.

SÅ OM DERE SYNTES DETTE VIRKER SPENNENDE, SJEKK UT 

LOVELIGHTROMANIA.COM

http://www.lovelightromania.com/

Vi har vært i kontakt med organisasjonen i noen uker nå, og de forteller at flere har med sine egne barn. vi vurderer å ta med oss sønnen vår som da er 10.5 år til sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...