★julestjerne★ Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Har blitt oppringt 5 gongar på 3 veker på vegne av foreldre&barn. Samme dama kvar gong, har gjort det klart at svaret er nei uansett spørsmål. I dag gjekk eg lei. Eg lot ho framføre spørsmålet, ho ville gjere belønne meg med eit godt tilbod på abonnement. Det er berre det at eg allereie er abonnent. Eg gjorde det klart at eg ville seie opp abonnementet mitt umiddelbart om eg måtte høyre stemma hennar igjen. Fekk då forsikring om at det ikkje ville skje. Ein kan lure på kvifor ein ikkje kan strykast av listene ved eit enkelt men noko bryskt nei Men om ein rammar lommeboka til oppdragsgjevaren er visst situasjonen annleis..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 huff... jeg pleier å si at "nei du, ****** er på ferie jeg er bare her for å vanne blomster." eller at jeg ikke er gammel nokk til å kjøpe noe på kredit uansett.. en av fordelene med å høres ut som man er 10 Anonymous poster hash: 99c82...65d
valkyrien Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Som ansatt i callsenter så står man litt mellom barken og veden... Man har stort sett valget mellom å bli skjelt ut etter noter av de i andre enden av telefonen, eller av skiftleder ansikt til ansikt. Og da er det lettere å få kjeft i telefonen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Passe dumt å skulle selge deg abonnemet når du allerede har da. Må jo være bortkastet bruk av tid for selgerne. Kanskje de som setter opp ringelistene burde sjekke bedre. Anonymous poster hash: a9c44...665
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Minner meg på. (kule nordlendingen! ) Anonymous poster hash: 7db94...7c6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 det er en batalt jobb, og penger mp man ha. har selv hatt en tlfselger-jobb i en jobbsøke-periode. man må ha penger for p få mat på bordet... jeg avfeier jeg også, men sier alltid: beklager, det passer veldig dårlig. Anonymous poster hash: 1fa14...627
★julestjerne★ Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2013 det er en batalt jobb, og penger mp man ha. har selv hatt en tlfselger-jobb i en jobbsøke-periode. man må ha penger for p få mat på bordet... jeg avfeier jeg også, men sier alltid: beklager, det passer veldig dårlig. Anonymous poster hash: 1fa14...627 Det er ei ærleg sak, men kvifor ringe nokon som allereie har sagt nei fleire gongar?
valkyrien Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 det er en batalt jobb, og penger mp man ha. har selv hatt en tlfselger-jobb i en jobbsøke-periode. man må ha penger for p få mat på bordet... jeg avfeier jeg også, men sier alltid: beklager, det passer veldig dårlig. Anonymous poster hash: 1fa14...627 Det er ei ærleg sak, men kvifor ringe nokon som allereie har sagt nei fleire gongar? Fordi de aller fleste sitter med et system hvor datamaskinen ringer alle nr som står på den aktuelle listen. Og listene er ofte ikke oppdaterte på en god stund.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Syns du bør sende en mail eller ringe til foreldre&barn og si i fra, slik at de kan ordne opp i listene sine. Det er nok ikke hun dama som ringer deg som sitter å lager listene, hun gjør bare jobben sin.. Anonymous poster hash: 1d77f...9a5
Følelsesvims Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Jeg pleier alltid å spørre etter daglig leder hvis jeg har noe å klage på. Da kan jeg være snill og hyggelig til stakkars selgeren som kun har det som jobb, og være desto strengere med daglig leder. Er tross alt ikke selger sin jobb at du står på listen som ringes opp automatisk! Daglig leder derimot, da kan man ta i litt mer
mamma95 Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Har blitt oppringt fra Intermedia tre uker på rad nå hver eneste dag untatt helgen! De har bare ringt til tider jeg ikke har fått tatt den på.. De har ringt to ganger før når jeg hadde annonser ute på finn for de ville hjelpe meg å selge.. Nå har jeg ingen annonser på finn så tror nok jeg skal ta den når de ringer imorgen, noe jeg vet de gjør... så får jeg høre hva det er de vil nå, og så slutter de forhåpentligvis.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Har du iphone så blokker alle sånne nummer. Jeg har laget en kontakt som heter salg, og der legger jeg tlf nummer etterhvert som de ringer. Og legger kontakten "salg" i blokkerte kontakter. Når jeg har max antall tlf nummer under kontakten " salg" lager jeg en ny kontakt, feks salg1 og fyller opp den med tlf nummere fra selgere, og blokkerer. Anonymous poster hash: 50307...b3b
Tingenes Herre Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Har blitt oppringt fra Intermedia tre uker på rad nå hver eneste dag untatt helgen! De har bare ringt til tider jeg ikke har fått tatt den på.. De har ringt to ganger før når jeg hadde annonser ute på finn for de ville hjelpe meg å selge.. Nå har jeg ingen annonser på finn så tror nok jeg skal ta den når de ringer imorgen, noe jeg vet de gjør... så får jeg høre hva det er de vil nå, og så slutter de forhåpentligvis. Intermedia er Finns store svøpe. Etter en uke med terrorisering fikk jeg nok. Jeg sendte en mail til dem hvor jeg skrev at jeg aldri kom til å ta telefonen når de ringte; uansett hvor mange ganger de ringte. Etter det ble det stille.
Serepta Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har solgt mye på finn, men aldri blitt oppringt av intermedia. Men kryswer av for "vil ikke bli oppringt av telefonselgere" når jeg lager annonsen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 En jeg kjenner hadde en ypperlig løsning på telefonselgerproblemet. Hun sa "du må spørre mannnen min, jeg kan ikke ta slike avgjørelser". Da ble det veldig stilt. Anonymous poster hash: a87a8...497
Jallow B Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 det er en batalt jobb, og penger mp man ha. har selv hatt en tlfselger-jobb i en jobbsøke-periode. man må ha penger for p få mat på bordet... jeg avfeier jeg også, men sier alltid: beklager, det passer veldig dårlig. Anonymous poster hash: 1fa14...627 Kommer du hit og betaler regningene mine? sa jeg en gang til selgeren som prøvde å overtale meg til å kjøpe et eller annet. Ble stille da ja. Nå bare legger jeg på når de ringer. Problemet med begge deres løsninger er at dere da BLIR ringt opp igjen. "Har ikke tid" betyr at man muligens har tid en annen gang. Legger man bare på, kan det like gjerne være ett brudd på linja. Dette er mennesker som gjør jobben de får betalt for, enkelt og greit. Det skader ingen å si "beklager, jeg er ikke interessert, men ha en flott dag videre!" Og så legge på.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Evt reservere dere for tlf selgere i Brønnøysundregisteret? De må oppdatere listene sine en gang i mnd. Når man sier man har reservert seg, er selger pliktig til å avslutte samtalen. Anonymous poster hash: 5189f...c7e
★julestjerne★ Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #18 Skrevet 19. desember 2013 Evt reservere dere for tlf selgere i Brønnøysundregisteret? De må oppdatere listene sine en gang i mnd. Når man sier man har reservert seg, er selger pliktig til å avslutte samtalen. Anonymous poster hash: 5189f...c7e Ikkje om ein har eit kundeforhold, då har dei lov å ringe. Spørsmålet er kvifor dei finn det nødvendig å ringe eksisterande kundar..
Jallow B Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 Evt reservere dere for tlf selgere i Brønnøysundregisteret? De må oppdatere listene sine en gang i mnd. Når man sier man har reservert seg, er selger pliktig til å avslutte samtalen. Anonymous poster hash: 5189f...c7e Med mindre man har f.eks enkeltmannsforetak eller er kontaktperson i ett firma. Evt reservere dere for tlf selgere i Brønnøysundregisteret? De må oppdatere listene sine en gang i mnd. Når man sier man har reservert seg, er selger pliktig til å avslutte samtalen. Anonymous poster hash: 5189f...c7e Ikkje om ein har eit kundeforhold, då har dei lov å ringe. Spørsmålet er kvifor dei finn det nødvendig å ringe eksisterande kundar.. F.eks for å oppdatere kundeforholdet, tilby bedre/rimeligere/dyrere produkter o.l.
★julestjerne★ Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 19. desember 2013 Uansett er oppføring i reservasjonsregisteret eit signal om at samtalen ikkje blir sett pris på..
HvittHus Skrevet 19. desember 2013 #21 Skrevet 19. desember 2013 Jeg kjører telemarketingnummer rett på mobilsvareren. Veldig enkelt og greit, og jeg slipper å si nei hver gang de ringer.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #22 Skrevet 19. desember 2013 Hi "Trusselen" din virker ikke. Ikke selgeren som taster inn nr ditt, går automatisk det. Anonymous poster hash: 7cc39...676
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #23 Skrevet 19. desember 2013 Wow!! For en trussel?! Virkelig, jeg trodde det var noe big deal men tok feil. Anonymous poster hash: a975a...9b2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #24 Skrevet 19. desember 2013 Wow!! For en trussel?! Virkelig, jeg trodde det var noe big deal men tok feil. Anonymous poster hash: a975a...9b2 Hahaha, enig, ble litt skuffet jeg også.. De som sitter og selger, har ikke ikke noe forhold til f.eks "F&B", de har jo bare fått et oppdrag, og kunne ikke brydd seg om denne organisasjonen mistet noen kunder. Selgeren er kun opptatt av sin egen provisjon. 👼 Anonymous poster hash: 7cc39...676
Balumpalump Skrevet 19. desember 2013 #25 Skrevet 19. desember 2013 En venninne som jobbet som telefonselger sa at de fikk ikke lov til å legge på før de hadde fått ett tydelig Nei. Følger den regelen og har ikke hatt noe problem med selgere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå